David Coulthard tvrdí, že když byl mladý, jeho idolem byl francouzský čtyřnásobný mistr světa F1 Alain Prost
Přes víkend byl David Coulthard šéfem Infinity Red Bull Racing F1 Show na maďarském Hungaroringu. Vyslanec Red Bullu ze Skotska se podělil o své zkušenosti s mladými jezdci Světové série Renaultu. Při té příležitosti odpověděl na několik dotazů novinářům.
Když jste byl mladý, o kterém okruhu jste snil, že na něm chcete závodit?David Coulthard (DC): „Já jsem dával větší důraz na vůz, než na okruhy. Začínal jsem jako zkušební jezdec týmu Williams Renault a všechny okruhy jsem považoval za báječné. Dnes bych řekl, že Melbourne, Monaco a Spa… Vlastně každý okruh, kde vládne opravdová atmosféra a který je pro jezdce výzvou.“
Váš současný vysněný okruh?DC: „Okruhy, které jsou opravdovou výzvou, jsou Monaco a rychlý Silverstone, Suzuka, nebo Spa. Jsou to obtížné, ale geniální okruhy.“
Jezdec, s kterým jste chtěl soupeřit?DC: „Když jsem byl mladý, mým oblíbeným jezdcem byl Alain Prost. Byl velkou postavou ve světě F1, byl mou inspirací. Měl extrémně vyrovnané výkony a hodně toho vyhrál. Měl jsem tu čest být zkušebním pilotem v týmu, kde byl Alain jezdcem.“
Jaké bylo v dětství Vaše vysněné povolání?DC: „Vždy jsem chtěl jezdit v F1, i když jsem si myslel, že budu pracovat v rodinné dopravní firmě. Neřekl bych přímo, že jsem o tom snil, ale vždy jsem tvrdě pracoval na tom, abych se stal závodním jezdcem.“
Vysněný závod, na kterém jste chtěl být?DC: „Jsem fanouškem automobilového sportu, a domnívám se, že bychom měli jít s dobou. Nesním o minulosti, přemýšlím o budoucnosti. Prožil jsem hodně času jako jezdec a teď se cítím být zase mladý. Rozumím mladíkům, kteří jezdí Eurocup Formula Renault 2,0 a Formuli Renault 3,5. Jsou motivováni myšlenkou být co nejlepší.“
Letošní sezona Světové série Renault je už desátou. Co jste dělal před deseti lety?DC: „Jezdil jsem v F1. Byla to má poslední sezona v McLarenu a nezvítězil jsem ani v jednom závodě, pravděpodobně to nebyla ta nejlepší sezona… V roce 2005 jsem přišel do Red Bullu, kde jsem zažil nová dobrodružství.“
A co budete dělat za deset let?DC: „V současnosti se plně koncentruju na mou rodinu. Za deset let bude mému synovi 16 a já budu vidět, čemu se chce věnovat a budu ho v tom podporovat bez ohledu na to, co to bude. Doufám, že právě tohle budu dělat za deset let.“
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.