David Coulthard tvrdí, že když byl mladý, jeho idolem byl francouzský čtyřnásobný mistr světa F1 Alain Prost
Přes víkend byl David Coulthard šéfem Infinity Red Bull Racing F1 Show na maďarském Hungaroringu. Vyslanec Red Bullu ze Skotska se podělil o své zkušenosti s mladými jezdci Světové série Renaultu. Při té příležitosti odpověděl na několik dotazů novinářům.
Když jste byl mladý, o kterém okruhu jste snil, že na něm chcete závodit?David Coulthard (DC): „Já jsem dával větší důraz na vůz, než na okruhy. Začínal jsem jako zkušební jezdec týmu Williams Renault a všechny okruhy jsem považoval za báječné. Dnes bych řekl, že Melbourne, Monaco a Spa… Vlastně každý okruh, kde vládne opravdová atmosféra a který je pro jezdce výzvou.“
Váš současný vysněný okruh?DC: „Okruhy, které jsou opravdovou výzvou, jsou Monaco a rychlý Silverstone, Suzuka, nebo Spa. Jsou to obtížné, ale geniální okruhy.“
Jezdec, s kterým jste chtěl soupeřit?DC: „Když jsem byl mladý, mým oblíbeným jezdcem byl Alain Prost. Byl velkou postavou ve světě F1, byl mou inspirací. Měl extrémně vyrovnané výkony a hodně toho vyhrál. Měl jsem tu čest být zkušebním pilotem v týmu, kde byl Alain jezdcem.“
Jaké bylo v dětství Vaše vysněné povolání?DC: „Vždy jsem chtěl jezdit v F1, i když jsem si myslel, že budu pracovat v rodinné dopravní firmě. Neřekl bych přímo, že jsem o tom snil, ale vždy jsem tvrdě pracoval na tom, abych se stal závodním jezdcem.“
Vysněný závod, na kterém jste chtěl být?DC: „Jsem fanouškem automobilového sportu, a domnívám se, že bychom měli jít s dobou. Nesním o minulosti, přemýšlím o budoucnosti. Prožil jsem hodně času jako jezdec a teď se cítím být zase mladý. Rozumím mladíkům, kteří jezdí Eurocup Formula Renault 2,0 a Formuli Renault 3,5. Jsou motivováni myšlenkou být co nejlepší.“
Letošní sezona Světové série Renault je už desátou. Co jste dělal před deseti lety?DC: „Jezdil jsem v F1. Byla to má poslední sezona v McLarenu a nezvítězil jsem ani v jednom závodě, pravděpodobně to nebyla ta nejlepší sezona… V roce 2005 jsem přišel do Red Bullu, kde jsem zažil nová dobrodružství.“
A co budete dělat za deset let?DC: „V současnosti se plně koncentruju na mou rodinu. Za deset let bude mému synovi 16 a já budu vidět, čemu se chce věnovat a budu ho v tom podporovat bez ohledu na to, co to bude. Doufám, že právě tohle budu dělat za deset let.“
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.