Šéf Mercedesu, Toto Wolff, nazval rozhodnutí FIA o omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a jezdcem kontroverzním. Dle jeho slov toho musí být ještě hodně vysvětleno.
"Bylo potvrzeno to, že teď uvidíme menší radiový provoz. Je to komplexní a kontroverzní rozhodnutí, které bude vyžadovat signifikantní úsilí od týmů, aby porozuměli, jak nejlépe s tím můžeme pracovat. Tato direktiva ještě stále není úplně jasná a nevyhnutelně dojde k nějaké kontroverzi, takže to bude vyžadovat další vysvětlení toho, jak moc budou ovlivněny základní traťové procedury - zvláště před startem závodu," říká Toto Wolff.
K vyhlídkám týmu pro Singapur Wolff řekl: "Itálie byla fantastickou cestou jak ukončit evropskou fázi sezony po několika těžkých víkendech v předchozích závodech. Byl to náš první double od Rakouska a realisticky - výsledky mezi tím neodpovídaly vysokým standardům, které jsme si jako tým vytyčili."
"Vidět naše dva jezdce na dvou nejvyšších stupních bylo absolutně zaslouženou odměnou za všechnu tu těžkou práci lidí v Brackley, Brixworthu a Stuttgartu. Lewis předvedl fantastickou jízdu, když doháněl po těžkém startu a získal zasloužené vítězství. U Nica bylo neobvyklé vidět několik chyb, když většinou bývá tak konzistentní. Ale má veškerou tu mentální sílu, aby se odrazil zpět."
Zamyšlený Toto Wolff při GP Německa (foto: Daimler AG)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.