Finský jezdec Ferrari očekává, že v Singapuru budou červené vozy silnější.
Sergio Marchionne a Luca di Montezemolo poukazovali v minulých dnech na motor Ferrari jako na hlavní důvod slabších výsledků vozů Ferrari F14 T v této sezoně. Kimi Räikkönen se ale domnívá, že zlepšit potřebuje především management elektrické energie v hybridním systému, který tvoří ERS, vždyť právě kvůli ERS musel Fernando Alonso předčasně skončit závod v Monze.
„Myslím si, že ERS nás v závodech znevýhodňuje. Když chceme zvýšit naší rychlost, musíme se podívat právě na tento systém. Náš šestiválec je dobrý, ERS by mohl být lepší. Bohužel jsme letos kvůli zmrazení vývoje nemohli dosáhnout valných výsledků,“ vysvětluje Räikkönen.
„Jsem si jist, že v průběhu zimy se můžeme zlepšit o sto procent. Nějaký pokrok jsme už letos dosáhli, na jedno kolo nejsme na tom až tak špatně v porovnání s Mercedesem. Ale na vzdálenost celého závodu nedokážeme využít ERS takovým způsobem jako oni.“
Räikkönen je rád, že má už za sebou závody ve Spa a Monze, které jsou náročné na motory. „V Singapuru by to mělo být lepší, i když je to těžké něco předpovědět, protože letos jsou s novými vozy všechny závody jiné. Monza byla pro nás těžká, ale to jsme čekali, příští závody by nám měly vyhovovat víc, to je jisté. Nejsou tak dlouhé a rychlé. Očekávám, že o následujícím víkendu budeme silnější."
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.