Jenson Button považuje změnu vozu uprostřed závodu za divnou, ale připouští, že závody přímo ve městech můžou přitáhnout nové diváky.
Dnes se v čínském Pekingu jede první závod nové Formule E. Premiéru nové automobilové závodní kategorie bude sledovat jistě i hodně lidí z paddocku F1, už jen z toho důvodu, že do ní přešlo mnoho jezdců z nejsledovanějšího šampionátu. Například Jarno Trulli, Takuma Sato, Nick Heidfeld, Jaime Alguersuari, Charles Pic, nebo Sébastien Buemi. Může Formule E ublížit F1? Podle Alejandra Agaga, jejího šéfa, to není cílem.
„Nejdůležitější je, že skvělí jezdci budou mít příležitost vítězit v závodech. Já jsem maximálně spokojen s tím, že se o naší kategorii mluví jako o automobilovém sportu. Chtít nahradit F1 – to by byl z naší strany špatný přístup. My jí chceme doplnit. Nejde o to dělat něco lépe, nebo hůř, než v F1. Formule E je nezávislá kategorie se svými specifiky.“
„Soutěžit s F1 by ani nebylo správné,“ tvrdí Agag. „My máme vizi, že se budeme věnovat ekologické verzi automobilového sportu, která bude vyhovovat městům, kde se náš šampionát bude jezdit. Nespalujeme žádný benzín, naše závody budou před diváky, kteří žijí ve velkých městech. Nebude potřebné sednout do auta a jet kvůli závodu mimo města a ztrácet čas v hustém provozu.“
Najde si Formule E své publikum?„Jsem o tom maximálně přesvědčen. My volíme jiný přístup k divákům, než v F1. My chceme být přítomní na sociálních sítích, internet bude pro Formuli E velmi důležitý. Svými hlasy můžou fanoušci v průběhu závodu přidat svému favoritovi 50 koní. A s velkým počtem obřích obrazovek ve městě nebudou nuceni si koupit lístek, aby viděli závod přímo na okruhu.“
Jenson Button je trochu skeptický. „Měnit vůz uprostřed závodu (kvůli kapacitě baterií) je trochu divné, ale může to fungovat. Závody se budou jezdit v centrech velkých měst, můžou tedy přitáhnout i diváky, kteří se jinak o automobilový sport nezajímají. I když to nejsou ti opravdoví fanoušci, můžou se na závodech elektrických formulí dobře zabavit.“
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.