Jenson Button považuje změnu vozu uprostřed závodu za divnou, ale připouští, že závody přímo ve městech můžou přitáhnout nové diváky.
Dnes se v čínském Pekingu jede první závod nové Formule E. Premiéru nové automobilové závodní kategorie bude sledovat jistě i hodně lidí z paddocku F1, už jen z toho důvodu, že do ní přešlo mnoho jezdců z nejsledovanějšího šampionátu. Například Jarno Trulli, Takuma Sato, Nick Heidfeld, Jaime Alguersuari, Charles Pic, nebo Sébastien Buemi. Může Formule E ublížit F1? Podle Alejandra Agaga, jejího šéfa, to není cílem.
„Nejdůležitější je, že skvělí jezdci budou mít příležitost vítězit v závodech. Já jsem maximálně spokojen s tím, že se o naší kategorii mluví jako o automobilovém sportu. Chtít nahradit F1 – to by byl z naší strany špatný přístup. My jí chceme doplnit. Nejde o to dělat něco lépe, nebo hůř, než v F1. Formule E je nezávislá kategorie se svými specifiky.“
„Soutěžit s F1 by ani nebylo správné,“ tvrdí Agag. „My máme vizi, že se budeme věnovat ekologické verzi automobilového sportu, která bude vyhovovat městům, kde se náš šampionát bude jezdit. Nespalujeme žádný benzín, naše závody budou před diváky, kteří žijí ve velkých městech. Nebude potřebné sednout do auta a jet kvůli závodu mimo města a ztrácet čas v hustém provozu.“
Najde si Formule E své publikum?„Jsem o tom maximálně přesvědčen. My volíme jiný přístup k divákům, než v F1. My chceme být přítomní na sociálních sítích, internet bude pro Formuli E velmi důležitý. Svými hlasy můžou fanoušci v průběhu závodu přidat svému favoritovi 50 koní. A s velkým počtem obřích obrazovek ve městě nebudou nuceni si koupit lístek, aby viděli závod přímo na okruhu.“
Jenson Button je trochu skeptický. „Měnit vůz uprostřed závodu (kvůli kapacitě baterií) je trochu divné, ale může to fungovat. Závody se budou jezdit v centrech velkých měst, můžou tedy přitáhnout i diváky, kteří se jinak o automobilový sport nezajímají. I když to nejsou ti opravdoví fanoušci, můžou se na závodech elektrických formulí dobře zabavit.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.