Zatímco je mnoho pilotů v F1 ohledně své budoucnosti v nejistotě, mexický pilot Sauberu Esteban Gutiérrez tvrdí, že si před sezónou 2015 může z atraktivních nabídek dokonce vybírat.
Bývalý mistr světa GP3 a třetí muž šampionátu GP2 v roce 2012 si na potvrzení svého místa v F1 musí počkat do prosince letošního roku, kdy chce Sauber přijít s oznámení jezdecké sestavy. Myslí si však, že jeho budoucí plány získají konkrétnější obrysy již několik závodů před koncem letošního ročníku. Přestože má několik variant, rád by zůstal v Hinwilu.
"Je to jednou z mých priorit [zůstat u Sauberu]. Mám jiné možnosti [v F1], které jsou také atraktivní, ale uvidíme, k čemu dojde v příštích dvou nebo třech týdnech," hovoří Gutiérrez o své budoucnosti v F1.
Častější přítomnost Gieda van der Gardeho u Sauberu nevnímá jako svou hrozbu. Holanďan se zúčastnil s týmem několika testů a šanci dostává i během pátečních tréninků.
"Necítím se ohrožený. Má svou roli a v rámci ní odvádí svou nejlepší práci. Navíc je dobrým klukem, s kterým dobře vycházím. Nemám nic proti němu. Nijak mě to nevzrušuje," pokračuje mexický pilot, jehož týmovým kolegou je letos Adrian Sutil.
Esteban Gutiérrez se Sauberem C33 v Monze (foto: Sauber Motorsport AG)
"Opravdu se soustředím na svou práci s týmem a s inženýry. Během posledních závodů jsme učinili dobré pokroky. Stojí za povšimnutí, že s týmem pracuji už léta," dodává Gutiérrez, jenž se Sauberem absolvoval svůj první test v F1 v roce 2009. V dalším roce byl jmenován testovacím a rezervním pilotem, závodní premiéry se švýcarským týmem se dočkal loni.
Letos se ale Sauberu vůbec nedaří - po loňské sezóně, kdy porazil Toro Rosso i Williams a s 57 body skončil sedmý, zatím ještě neskóroval. Gutiérrez dokončil jen osm závodů z 13, svůj nejlepší výsledek zaznamenal na úvod sezóny v Austrálii, kde dojel dvanáctý. Mezi piloty mu v celkovém pořadí patří až 20. příčka. Jeho sponzorem je mexický miliardář Carlos Slim vlastnící telekomunikační společnost Telmex.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.