Zatímco je mnoho pilotů v F1 ohledně své budoucnosti v nejistotě, mexický pilot Sauberu Esteban Gutiérrez tvrdí, že si před sezónou 2015 může z atraktivních nabídek dokonce vybírat.
Bývalý mistr světa GP3 a třetí muž šampionátu GP2 v roce 2012 si na potvrzení svého místa v F1 musí počkat do prosince letošního roku, kdy chce Sauber přijít s oznámení jezdecké sestavy. Myslí si však, že jeho budoucí plány získají konkrétnější obrysy již několik závodů před koncem letošního ročníku. Přestože má několik variant, rád by zůstal v Hinwilu.
"Je to jednou z mých priorit [zůstat u Sauberu]. Mám jiné možnosti [v F1], které jsou také atraktivní, ale uvidíme, k čemu dojde v příštích dvou nebo třech týdnech," hovoří Gutiérrez o své budoucnosti v F1.
Častější přítomnost Gieda van der Gardeho u Sauberu nevnímá jako svou hrozbu. Holanďan se zúčastnil s týmem několika testů a šanci dostává i během pátečních tréninků.
"Necítím se ohrožený. Má svou roli a v rámci ní odvádí svou nejlepší práci. Navíc je dobrým klukem, s kterým dobře vycházím. Nemám nic proti němu. Nijak mě to nevzrušuje," pokračuje mexický pilot, jehož týmovým kolegou je letos Adrian Sutil.
Esteban Gutiérrez se Sauberem C33 v Monze (foto: Sauber Motorsport AG)
"Opravdu se soustředím na svou práci s týmem a s inženýry. Během posledních závodů jsme učinili dobré pokroky. Stojí za povšimnutí, že s týmem pracuji už léta," dodává Gutiérrez, jenž se Sauberem absolvoval svůj první test v F1 v roce 2009. V dalším roce byl jmenován testovacím a rezervním pilotem, závodní premiéry se švýcarským týmem se dočkal loni.
Letos se ale Sauberu vůbec nedaří - po loňské sezóně, kdy porazil Toro Rosso i Williams a s 57 body skončil sedmý, zatím ještě neskóroval. Gutiérrez dokončil jen osm závodů z 13, svůj nejlepší výsledek zaznamenal na úvod sezóny v Austrálii, kde dojel dvanáctý. Mezi piloty mu v celkovém pořadí patří až 20. příčka. Jeho sponzorem je mexický miliardář Carlos Slim vlastnící telekomunikační společnost Telmex.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.