Zatímco je mnoho pilotů v F1 ohledně své budoucnosti v nejistotě, mexický pilot Sauberu Esteban Gutiérrez tvrdí, že si před sezónou 2015 může z atraktivních nabídek dokonce vybírat.
Bývalý mistr světa GP3 a třetí muž šampionátu GP2 v roce 2012 si na potvrzení svého místa v F1 musí počkat do prosince letošního roku, kdy chce Sauber přijít s oznámení jezdecké sestavy. Myslí si však, že jeho budoucí plány získají konkrétnější obrysy již několik závodů před koncem letošního ročníku. Přestože má několik variant, rád by zůstal v Hinwilu.
"Je to jednou z mých priorit [zůstat u Sauberu]. Mám jiné možnosti [v F1], které jsou také atraktivní, ale uvidíme, k čemu dojde v příštích dvou nebo třech týdnech," hovoří Gutiérrez o své budoucnosti v F1.
Častější přítomnost Gieda van der Gardeho u Sauberu nevnímá jako svou hrozbu. Holanďan se zúčastnil s týmem několika testů a šanci dostává i během pátečních tréninků.
"Necítím se ohrožený. Má svou roli a v rámci ní odvádí svou nejlepší práci. Navíc je dobrým klukem, s kterým dobře vycházím. Nemám nic proti němu. Nijak mě to nevzrušuje," pokračuje mexický pilot, jehož týmovým kolegou je letos Adrian Sutil.
Esteban Gutiérrez se Sauberem C33 v Monze (foto: Sauber Motorsport AG)
"Opravdu se soustředím na svou práci s týmem a s inženýry. Během posledních závodů jsme učinili dobré pokroky. Stojí za povšimnutí, že s týmem pracuji už léta," dodává Gutiérrez, jenž se Sauberem absolvoval svůj první test v F1 v roce 2009. V dalším roce byl jmenován testovacím a rezervním pilotem, závodní premiéry se švýcarským týmem se dočkal loni.
Letos se ale Sauberu vůbec nedaří - po loňské sezóně, kdy porazil Toro Rosso i Williams a s 57 body skončil sedmý, zatím ještě neskóroval. Gutiérrez dokončil jen osm závodů z 13, svůj nejlepší výsledek zaznamenal na úvod sezóny v Austrálii, kde dojel dvanáctý. Mezi piloty mu v celkovém pořadí patří až 20. příčka. Jeho sponzorem je mexický miliardář Carlos Slim vlastnící telekomunikační společnost Telmex.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.