Charlie Whiting hovoří o tom, jaké pokyny budou moci týmy z boxové zídky svým jezdcům i nadále předávat, a které budou konkrétně zakázány.
Jak budou hříšníci trestáni?Charlie Whiting: To je věc sportovních komisařů, ale myslím, že půjde spíše o sportovní trest než o pokutu.
Bude ředitelství závodu tým nejprve varovat, že zachází příliš daleko, nebo sáhne ihned k trestu?ChW: Vzhledem k tomu, že jsou pravidla jasná, není pro varování důvod.
Týká se článek 20.1 sportovních pravidel (pilot musí řídit sám a bez pomoci) pouze závodů nebo také tréninků a kvalifikace?ChW: Platí po celý víkend.
Je pokyn, aby pilot zajel do boxů, porušením předpisů?ChW: Myslíme si, že to bude OK, když týmy řeknou pilotům, aby zastavili kvůli výměně pneumatik.
Je varování ohledně vysoké spotřeby paliva porušením pravidel?ChW: Ano, podle nás je. Pilot by to měl vidět na displeji (podobně jako s ukazatelem paliva u silničního vozu).
Varování ohledně stavu brzd nebo pneumatik (pomalý defekt) zůstávají povolená?ChW: Ne, tohle by měl pilot vidět na volantu na základě sběru dat z vozu - podobně jako ukazatel stavu paliva.
Radiokomunikace bude od příštího víkendu v Singapuru směremz boxové zídky k pilotům omezená (foto: Scuderia Ferrari)
Příkazy typu SOC 3, MIX 5, FUEL 2 jsou možné?ChW: Ne, rozhodně ne. Přesně tohle podle nás porušuje článek 20.1.
A co všechny ostatní instrukce, které pilot dostává při nájezdu na rošt při zahřívání pneumatik a brzd, při synchronizování spojky, protáčení kol atd.?ChW: Opět, nic z toho nebude povoleno, protože se podle nás jedná o porušení článku 20.1.
Co týmová režie (předjížděj, nepředjížděj)?ChW: Ta by měla být OK.
A informace o provozu v kvalifikaci a v závodě?ChW: To nebude problém.
Budete kontrolovat rádiovou komunikaci všech 22 vozů, nebo jen ty, které budou přenášeny do světa?ChW: Posloucháme a zaznamenáváme veškerou konverzaci.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.