Charlie Whiting hovoří o tom, jaké pokyny budou moci týmy z boxové zídky svým jezdcům i nadále předávat, a které budou konkrétně zakázány.
Jak budou hříšníci trestáni?Charlie Whiting: To je věc sportovních komisařů, ale myslím, že půjde spíše o sportovní trest než o pokutu.
Bude ředitelství závodu tým nejprve varovat, že zachází příliš daleko, nebo sáhne ihned k trestu?ChW: Vzhledem k tomu, že jsou pravidla jasná, není pro varování důvod.
Týká se článek 20.1 sportovních pravidel (pilot musí řídit sám a bez pomoci) pouze závodů nebo také tréninků a kvalifikace?ChW: Platí po celý víkend.
Je pokyn, aby pilot zajel do boxů, porušením předpisů?ChW: Myslíme si, že to bude OK, když týmy řeknou pilotům, aby zastavili kvůli výměně pneumatik.
Je varování ohledně vysoké spotřeby paliva porušením pravidel?ChW: Ano, podle nás je. Pilot by to měl vidět na displeji (podobně jako s ukazatelem paliva u silničního vozu).
Varování ohledně stavu brzd nebo pneumatik (pomalý defekt) zůstávají povolená?ChW: Ne, tohle by měl pilot vidět na volantu na základě sběru dat z vozu - podobně jako ukazatel stavu paliva.
Radiokomunikace bude od příštího víkendu v Singapuru směremz boxové zídky k pilotům omezená (foto: Scuderia Ferrari)
Příkazy typu SOC 3, MIX 5, FUEL 2 jsou možné?ChW: Ne, rozhodně ne. Přesně tohle podle nás porušuje článek 20.1.
A co všechny ostatní instrukce, které pilot dostává při nájezdu na rošt při zahřívání pneumatik a brzd, při synchronizování spojky, protáčení kol atd.?ChW: Opět, nic z toho nebude povoleno, protože se podle nás jedná o porušení článku 20.1.
Co týmová režie (předjížděj, nepředjížděj)?ChW: Ta by měla být OK.
A informace o provozu v kvalifikaci a v závodě?ChW: To nebude problém.
Budete kontrolovat rádiovou komunikaci všech 22 vozů, nebo jen ty, které budou přenášeny do světa?ChW: Posloucháme a zaznamenáváme veškerou konverzaci.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.