Nový prezident Ferrari Sergio Marchione i odcházející Luca Di Montezemolo, uvedli, že pro tým je hlavní vyřešení problémů s motorem, aby se vrátili zpět na vrchol.
Nový prezident Ferrari, Sergio Marchione, uvedl, že hlavním problémem Ferrrai v letošním roce je málo výkonný motor. Tyto potíže prý musejí co nejdříve vyřešit. "Víme, že máme problém, je to problém s pohonnou jednotkou," nechal se slyšet během tiskové konference v Maranellu.
"Mám ve Ferrari a jeho sportovní duch důvěru a věřím, že se dokážou zvednout, jako se to podařilo v minulosti. Sportovní oddělení je pro Ferrari důležitým prvkem. Budeme pracovat, abychom zvítězili, protože to je v DNA této společnosti," uvedl.
Návrat na vrchol je podle něj nezbytný a chce si udržet jejich důvěryhodnost na trati. Také odcházející prezident, Luca Di Montezemolo, přiznal, že Ferrari špatně odhadlo komplexnost nových motorů.
"Letos jsme se dostali do špatné sezóny, především proto, že jsme podcenili potíže s novou pohonnou jednotkou, která je netradiční. Myslím, že to je hlavní problém. Ale předpoklady ukazují brzký návrat k vítězství," přiznal Montezemolo. Doufá, že se změní pravidla, která nedovolují vývoj motoru během roku.
Byl také dotázán, zda by změnil některá svá minulá rozhodnutí a jeho odpověď zněla, že lituje nezískání titulů v roce 2010 sa 2012 a poslední dvě sezóny označil za negativní. Pochválil však jejich stávající jezdeckou dvojici.
Piloti Ferrari prý platí za chyby techniků (foto: Scuderia Ferrari)
"Máme dva šampiony. Očekávám od Kimiho silný konec roku a Fernando je nejsilnější jezdec (v závodech). Musíme vyvinout konkurenceschopný vůz, zbytek jsou jen řeči. Pochybnosti? Rozhodně ne o závodnících. Ale co se techniků týče, ano, protože jsem již dříve uvedl: chybí nám znalosti v projektu vývoje motoru."
Zda si Ferrari oba své piloty udrží je otázkou. Spekuluje se jak o odchodu Fernanda Alonsa tak budoucnosti Kimiho Räikkönena, který se nyní navzdory svým předchozím prohlášením nechal slyšet, že zatím na odchod nepomýšlí a přiznal jen, že svou kariéru hodlá zakončit v Maranellu.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.