Nový prezident Ferrari Sergio Marchione i odcházející Luca Di Montezemolo, uvedli, že pro tým je hlavní vyřešení problémů s motorem, aby se vrátili zpět na vrchol.
Nový prezident Ferrari, Sergio Marchione, uvedl, že hlavním problémem Ferrrai v letošním roce je málo výkonný motor. Tyto potíže prý musejí co nejdříve vyřešit. "Víme, že máme problém, je to problém s pohonnou jednotkou," nechal se slyšet během tiskové konference v Maranellu.
"Mám ve Ferrari a jeho sportovní duch důvěru a věřím, že se dokážou zvednout, jako se to podařilo v minulosti. Sportovní oddělení je pro Ferrari důležitým prvkem. Budeme pracovat, abychom zvítězili, protože to je v DNA této společnosti," uvedl.
Návrat na vrchol je podle něj nezbytný a chce si udržet jejich důvěryhodnost na trati. Také odcházející prezident, Luca Di Montezemolo, přiznal, že Ferrari špatně odhadlo komplexnost nových motorů.
"Letos jsme se dostali do špatné sezóny, především proto, že jsme podcenili potíže s novou pohonnou jednotkou, která je netradiční. Myslím, že to je hlavní problém. Ale předpoklady ukazují brzký návrat k vítězství," přiznal Montezemolo. Doufá, že se změní pravidla, která nedovolují vývoj motoru během roku.
Byl také dotázán, zda by změnil některá svá minulá rozhodnutí a jeho odpověď zněla, že lituje nezískání titulů v roce 2010 sa 2012 a poslední dvě sezóny označil za negativní. Pochválil však jejich stávající jezdeckou dvojici.
Piloti Ferrari prý platí za chyby techniků (foto: Scuderia Ferrari)
"Máme dva šampiony. Očekávám od Kimiho silný konec roku a Fernando je nejsilnější jezdec (v závodech). Musíme vyvinout konkurenceschopný vůz, zbytek jsou jen řeči. Pochybnosti? Rozhodně ne o závodnících. Ale co se techniků týče, ano, protože jsem již dříve uvedl: chybí nám znalosti v projektu vývoje motoru."
Zda si Ferrari oba své piloty udrží je otázkou. Spekuluje se jak o odchodu Fernanda Alonsa tak budoucnosti Kimiho Räikkönena, který se nyní navzdory svým předchozím prohlášením nechal slyšet, že zatím na odchod nepomýšlí a přiznal jen, že svou kariéru hodlá zakončit v Maranellu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.