FIA to s prosazením svého záměru omezit radiokomunikaci mezi boxovou zídkou a pilotem myslí vážně. Dnes o tom informovala v technické směrnici týmy.
Nedávno jsme psali o tom, že se šéfové týmů zabývají omezení rádiové komunikace mezi boxovou zídkou a piloty (viz zde). FIA nyní potvrzuje, že tento záměr s okamžitou platností schvaluje a že bude přísně dbát na dodržování článku 20.1 sportovních pravidel, který říká: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Charlie Whiting dnes v technické směrnici týmům píše: "Aby bylo zajištěno respektování článku 20.1 sportovních pravidel F1 za všech okolností, zamýšlíme s okamžitou platností přísně dbát na dodržování tohoto pravidla."
"Proto žádné konverzace z boxů směrem k jezdci nesmí obsahovat žádné informace, které se týkají výkonnosti vozu či pilota," zdůrazňuje technický delegát FIA.
Také potvrzuje, že týmy to nebudou moci obcházet zasíláním informací v žádné jiné formě: "Také bychom měli připomenout, že přenos dat z boxů do auta je výslovně zakázán článkem 8.5.2 technických pravidel F1."
レース中、無線のコミュニケーション規制の通達きました。
— KAMUI KOBAYASHI (@kamui_kobayashi) September 11, 2014
Na Twitteru to potvrzuje také Kamuj Kobajaši: "Došlo k omezení radiokomunikace během závodů."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.