FIA to s prosazením svého záměru omezit radiokomunikaci mezi boxovou zídkou a pilotem myslí vážně. Dnes o tom informovala v technické směrnici týmy.
Nedávno jsme psali o tom, že se šéfové týmů zabývají omezení rádiové komunikace mezi boxovou zídkou a piloty (viz zde). FIA nyní potvrzuje, že tento záměr s okamžitou platností schvaluje a že bude přísně dbát na dodržování článku 20.1 sportovních pravidel, který říká: "Pilot musí řídit vůz sám a bez pomoci."
Charlie Whiting dnes v technické směrnici týmům píše: "Aby bylo zajištěno respektování článku 20.1 sportovních pravidel F1 za všech okolností, zamýšlíme s okamžitou platností přísně dbát na dodržování tohoto pravidla."
"Proto žádné konverzace z boxů směrem k jezdci nesmí obsahovat žádné informace, které se týkají výkonnosti vozu či pilota," zdůrazňuje technický delegát FIA.
Také potvrzuje, že týmy to nebudou moci obcházet zasíláním informací v žádné jiné formě: "Také bychom měli připomenout, že přenos dat z boxů do auta je výslovně zakázán článkem 8.5.2 technických pravidel F1."
レース中、無線のコミュニケーション規制の通達きました。
— KAMUI KOBAYASHI (@kamui_kobayashi) September 11, 2014
Na Twitteru to potvrzuje také Kamuj Kobajaši: "Došlo k omezení radiokomunikace během závodů."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.