Ron Dennis zažil nepříjemný šok, když jej Bernie Ecclestone v Monze vykázal z jednání Strategické skupiny F1. Proč?
Při jednání Strategické skupiny v Monze došlo k menšímu vzrušení. Do této skupiny již nepatří všechny týmy jako v minulosti, pouze šestice nejsilnějších: Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull, Williams.
Jedno plovoucí místo momentálně patří Lotusu díky jeho pozici v loňském šampionátu (skončil čtvrtý). Další dvě třetiny tvoří se šesti hlasy FIA zastupovaná Jeanem Todtem a držitel komerčních práv - Bernie Ecclestone má také šest hlasů. Spravedlnost ponechme nyní stranou, stejně jako to, že na zasedání nemá přístup zbylých pět účastníků soutěže.
Ecclestone v sobotu po kvalifikaci na Velkou cenu Itálie svolal schůzku této skupiny, kde projednávali aktuální problémy a budoucnost F1. Všechny týmy na ní měly svého zástupce, za McLaren včas dorazil závodní ředitel Eric Boullier.
Jenže po chvíli se objevil výkonný ředitel Ron Dennis. Ecclestone ho však zadržel s tím, že se McLaren se musí rozhodnout, kdo jej vlastně bude zastupovat a že tam oba být nemohou. Boullier si začal ihned balit své věci, aby se v tomto případě ze schůzky poroučel.
Bernie Ecclestone vykázal Rona Dennise z jednání Strategické skupiny,McLaren již měl přítomného zástupce v osobě Erica Boulliera (foto: Hoch Zwei)
To se ale po nemilém přivítání se znechuceným výrazem ve tváři už rozhodl místnost opustit Dennis, který se letos ve Wokingu vrátil k moci a právě Boulliera angažoval na místo Martina Whitmarshe. Situaci těžko trávil a přes zuby při loučení se pouze procedil: "Když zde nejsou mé odborné znalosti vítané..."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.