Max Mosley se nostalgický loučí s odstupujícím prezidentem Ferrari Lucou di Montezemolem. Bernie Ecclestone jeho odchod dokonce přirovnává ke smrti Enza Ferrariho.
"Předpokládám, že se blížíme konci jedné éry F1, milý starý známý Luco. Začala tehdy, když jsme byli tak mladí," píše bývalý šéf Mezinárodní automobilové federace a bývalý Montezemolův soupeř Max Mosley, jenž z vůdčího postu odstoupil již před pěti lety.
"Pravdou ale je, že Ferrari od doby Jeana [Todta] už nikdy nebylo úplně stejné. Jestli chtějí znovu vyhrávat závody, budou si muset najít dalšího výjimečného manažera," doporučuje Mosley Scuderii, které momentálně patří v šampionátu až čtvrté místo.
Po svém se s Montezemolem loučí také Ecclestone: "Poprvé jsem se s Lucou setkal v roce 1973. Takže ano, je to škoda. Bude nám chybět. Pro mě je jeho odchod stejný jako smrt pana Enza. On se stal Ferrarim. Když ho vidíte, vidíte Ferrari. Nevnímáte nic jiného. Nevidíte Lucu."
K jeho odchodu přispěly podle promotéra F1 neúspěchy v posledních letech: "Myslím, že velkým problémem je to, že v poslední dobou nevyhrávají."
Luca di Montezemolo s Berniem Ecclestonem nad modelemzábavního parku Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.