Max Verstappen má za sebou svůj první pořádný test s vozem F1, odehrál se dnes na okruhu Adria Raceway v Itálii. Jezdil s Toro Rosso STR7 z roku 2012.
Holanďan předtím jezdil s monopostem F1 jenom v rámci promo akce v ulicích Rotterdamu a také při jízdách v přímce na Rockinghamu, dnes tedy šlo o první pořádný test. Za jeden den stihl ujet celkem 148 okruhů, což značně převyšuje vzdálenost 300 kilometrů, která je potřebná pro udělení superlicence od FIA. V závěru roku tedy může vyrazit do nějakého volného tréninku.
Jak hodnotí test jeho tým? "Trať byla po ránu ještě vlhká po nočním dešti, takže první jízdy Verstappena byly na přechodných pneumatikách. V průběhu dne se ale podmínky zlepšily dostatečně na to, aby přezul na suché gumy. Vyzkoušel si jak dlouhé tak i krátké jízdy, během dne došlo na nácvik i jiných dovedností jako zastávky v boxech a starty."
"Na svůj první opravdový test s vozem F1 na dráze jsem se moc těšil a opravdu jsem si ho užil. Byla to skvělá šance vyzkoušet si spolupráci s Xevim, který bude mým závodním inženýrem v příštím roce, stejně tak jako vyzkoušet si všechna tlačítka na volantu. Myslím, že to šlo dobře a už se nemohu dočkat, až se do vozu vrátím," říká Max Verstappen.
Kvůli omezenému testování mohl Max jezdit jenom s vozem z roku 2012 (zdroj: Scuderia Toro Rosso)
Sportovní ředitel, Steve Nielsen, dále komentoval jeho počínání slovy: "Max předvedl zdatný výkon - měli jsme dojem, že jezdí někdo, kdo už s vozem F1 jezdí dlouho a ne nováček. Za celý den neudělal ani jednu chybu. Za volantem si věřil, když jsme mu něco řekli, vše si pamatoval. Celkově mohu říct, že si vedl velmi dobře během svého prvního dne."
Jeho závodní inženýr, Xevi Pujolar, dodává: "Max začal na přechodných pneumatikách, postupně zrychloval a neudělal žádnou chybu. Prošli jsme spoustu postupů, které jsou obvyklé během závodního víkendu. Byl soustředěný a precizní, učil se rychle, moc se ani neptal. Jakmile jsme nasadili slicky, na auto si zvykl a zrychlil. Zkoušeli jsme ho vysílat s různým množstvím paliva, jezdil v závodním i kvalifikačním módu. Na první den to bylo velmi působivé."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.