Bývalý pilot F1, Juan Pablo Montoya, tvrdí, že vlastně nikdy nemohl dostat šanci na závodění za Ferrari, protože jej jako svého kolegu odmítal Michael Schumacher.
Juan Pablo Montoya by přitom rád jezdíval za Ferrari. Jenže do červeného monopostu nikdy neusedl - po svých angažmá u Williamsu a McLarenu F1 opustil. Dveře od Ferrari pro něj zůstaly zavřené. V Monze Kolumbiec italskému 'Autosprint' prozradil, že si jej jako svého kolegu totiž nepřál samotný Michael Schumacher.
Samotný jezdec se prý o angažmá u Scuderie zajímal, ale "nebylo to možné" odhaluje pilot. Důvodem bylo, že "tam byl Michael Schumacher a ten mě nesnášel." Montoya se tak v průběhu sezony 2006 rozhodl z F1 odejít a dát přednost NASCAR. V této disciplíně vydržel až do roku 2013, od sezony 2014 jezdí vítěz 7 Grand Prix v IndyCars.
Montoya při své premiérové sezoně v F1, 2001, v Brazílii před Michaelem Schumacherem(zdroj: Williams F1 Team)
Návštěvu v Monze si ale Montoya náležitě užil: "Potkal jsem zde tolik známých a kamarádů." Montoya si přitom během své aktivní kariéry v tomto sportu moc přátel neudělal díky svému tvrdému stylu ježdění: "Už to [F1] teď není takové, jako když jsem zde jezdíval." Hodně se změnila také auta: "Jsou pomalejší, to je ale díky pneumatikám."
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.