Bývalý pilot F1, Juan Pablo Montoya, tvrdí, že vlastně nikdy nemohl dostat šanci na závodění za Ferrari, protože jej jako svého kolegu odmítal Michael Schumacher.
Juan Pablo Montoya by přitom rád jezdíval za Ferrari. Jenže do červeného monopostu nikdy neusedl - po svých angažmá u Williamsu a McLarenu F1 opustil. Dveře od Ferrari pro něj zůstaly zavřené. V Monze Kolumbiec italskému 'Autosprint' prozradil, že si jej jako svého kolegu totiž nepřál samotný Michael Schumacher.
Samotný jezdec se prý o angažmá u Scuderie zajímal, ale "nebylo to možné" odhaluje pilot. Důvodem bylo, že "tam byl Michael Schumacher a ten mě nesnášel." Montoya se tak v průběhu sezony 2006 rozhodl z F1 odejít a dát přednost NASCAR. V této disciplíně vydržel až do roku 2013, od sezony 2014 jezdí vítěz 7 Grand Prix v IndyCars.
Montoya při své premiérové sezoně v F1, 2001, v Brazílii před Michaelem Schumacherem(zdroj: Williams F1 Team)
Návštěvu v Monze si ale Montoya náležitě užil: "Potkal jsem zde tolik známých a kamarádů." Montoya si přitom během své aktivní kariéry v tomto sportu moc přátel neudělal díky svému tvrdému stylu ježdění: "Už to [F1] teď není takové, jako když jsem zde jezdíval." Hodně se změnila také auta: "Jsou pomalejší, to je ale díky pneumatikám."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.