Luca di Montezemolo završil svou éru u Ferrari. Dnes oznámil svůj odchod z pozice prezidenta týmu.
"Ferrari bude mít důležitou roli v rámci skupiny FCA v nadcházející flotaci na Wall Streetu. To otevře nové a odlišné fáze, které by podle mě měly být vedeny výkonným ředitelem skupiny. Jde o konec éry, takže jsem se rozhodl opustit mou pozici předsedy po 23 nádherných a nezapomenutelných letech, které jsem navíc přidal k těm stráveným po boku Enza Ferrariho v 70. letech," uvádí Montezemolo.
"Nejprve a hlavně děkuji výjimečným ženám a mužům z továrny, z kanceláří, závodních okruhů a z trhů po celém světě. Byli skutečnými architekty velkolepého růstu společnosti, jejich nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné ze světově nejsilnějších značek.
Vřele se loučím a děkuji také našim technickým a obchodním partnerům, našim dealerům po celém světě a zejména klientům a sběratelům, jejichž vášeň sdílím z plného srdce. Myslím také na naše fanoušky, kteří nás podporovali s velkým nadšením, obzvlášť v nejtěžších okamžicích Scuderie."
Luca di Montezemolo se loučí (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari je nejbáječnější společností na světě. Bylo to opravdu předností a ctí být jejím lídrem. Zasvětil jsem ji během těch let veškeré své nadšení a odhodlání. Společně se svou rodinou byla a nadále je nejdůležitější věcí v mém životě.
Akcionářům, obzvlášť Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně, a všem ve společnosti přeji mnoho let úspěchů, které si Ferrari zaslouží," dodává odcházející Montezemolo, kterého od 13. října nahradí Sergio Marchionne, výkonný ředitel mateřského Fiatu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.