Luca di Montezemolo završil svou éru u Ferrari. Dnes oznámil svůj odchod z pozice prezidenta týmu.
"Ferrari bude mít důležitou roli v rámci skupiny FCA v nadcházející flotaci na Wall Streetu. To otevře nové a odlišné fáze, které by podle mě měly být vedeny výkonným ředitelem skupiny. Jde o konec éry, takže jsem se rozhodl opustit mou pozici předsedy po 23 nádherných a nezapomenutelných letech, které jsem navíc přidal k těm stráveným po boku Enza Ferrariho v 70. letech," uvádí Montezemolo.
"Nejprve a hlavně děkuji výjimečným ženám a mužům z továrny, z kanceláří, závodních okruhů a z trhů po celém světě. Byli skutečnými architekty velkolepého růstu společnosti, jejich nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné ze světově nejsilnějších značek.
Vřele se loučím a děkuji také našim technickým a obchodním partnerům, našim dealerům po celém světě a zejména klientům a sběratelům, jejichž vášeň sdílím z plného srdce. Myslím také na naše fanoušky, kteří nás podporovali s velkým nadšením, obzvlášť v nejtěžších okamžicích Scuderie."
Luca di Montezemolo se loučí (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari je nejbáječnější společností na světě. Bylo to opravdu předností a ctí být jejím lídrem. Zasvětil jsem ji během těch let veškeré své nadšení a odhodlání. Společně se svou rodinou byla a nadále je nejdůležitější věcí v mém životě.
Akcionářům, obzvlášť Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně, a všem ve společnosti přeji mnoho let úspěchů, které si Ferrari zaslouží," dodává odcházející Montezemolo, kterého od 13. října nahradí Sergio Marchionne, výkonný ředitel mateřského Fiatu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.