Luca di Montezemolo završil svou éru u Ferrari. Dnes oznámil svůj odchod z pozice prezidenta týmu.
"Ferrari bude mít důležitou roli v rámci skupiny FCA v nadcházející flotaci na Wall Streetu. To otevře nové a odlišné fáze, které by podle mě měly být vedeny výkonným ředitelem skupiny. Jde o konec éry, takže jsem se rozhodl opustit mou pozici předsedy po 23 nádherných a nezapomenutelných letech, které jsem navíc přidal k těm stráveným po boku Enza Ferrariho v 70. letech," uvádí Montezemolo.
"Nejprve a hlavně děkuji výjimečným ženám a mužům z továrny, z kanceláří, závodních okruhů a z trhů po celém světě. Byli skutečnými architekty velkolepého růstu společnosti, jejich nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné ze světově nejsilnějších značek.
Vřele se loučím a děkuji také našim technickým a obchodním partnerům, našim dealerům po celém světě a zejména klientům a sběratelům, jejichž vášeň sdílím z plného srdce. Myslím také na naše fanoušky, kteří nás podporovali s velkým nadšením, obzvlášť v nejtěžších okamžicích Scuderie."
Luca di Montezemolo se loučí (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari je nejbáječnější společností na světě. Bylo to opravdu předností a ctí být jejím lídrem. Zasvětil jsem ji během těch let veškeré své nadšení a odhodlání. Společně se svou rodinou byla a nadále je nejdůležitější věcí v mém životě.
Akcionářům, obzvlášť Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně, a všem ve společnosti přeji mnoho let úspěchů, které si Ferrari zaslouží," dodává odcházející Montezemolo, kterého od 13. října nahradí Sergio Marchionne, výkonný ředitel mateřského Fiatu.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.