Luca di Montezemolo završil svou éru u Ferrari. Dnes oznámil svůj odchod z pozice prezidenta týmu.
"Ferrari bude mít důležitou roli v rámci skupiny FCA v nadcházející flotaci na Wall Streetu. To otevře nové a odlišné fáze, které by podle mě měly být vedeny výkonným ředitelem skupiny. Jde o konec éry, takže jsem se rozhodl opustit mou pozici předsedy po 23 nádherných a nezapomenutelných letech, které jsem navíc přidal k těm stráveným po boku Enza Ferrariho v 70. letech," uvádí Montezemolo.
"Nejprve a hlavně děkuji výjimečným ženám a mužům z továrny, z kanceláří, závodních okruhů a z trhů po celém světě. Byli skutečnými architekty velkolepého růstu společnosti, jejich nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné ze světově nejsilnějších značek.
Vřele se loučím a děkuji také našim technickým a obchodním partnerům, našim dealerům po celém světě a zejména klientům a sběratelům, jejichž vášeň sdílím z plného srdce. Myslím také na naše fanoušky, kteří nás podporovali s velkým nadšením, obzvlášť v nejtěžších okamžicích Scuderie."
Luca di Montezemolo se loučí (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari je nejbáječnější společností na světě. Bylo to opravdu předností a ctí být jejím lídrem. Zasvětil jsem ji během těch let veškeré své nadšení a odhodlání. Společně se svou rodinou byla a nadále je nejdůležitější věcí v mém životě.
Akcionářům, obzvlášť Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně, a všem ve společnosti přeji mnoho let úspěchů, které si Ferrari zaslouží," dodává odcházející Montezemolo, kterého od 13. října nahradí Sergio Marchionne, výkonný ředitel mateřského Fiatu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.