Luca di Montezemolo završil svou éru u Ferrari. Dnes oznámil svůj odchod z pozice prezidenta týmu.
"Ferrari bude mít důležitou roli v rámci skupiny FCA v nadcházející flotaci na Wall Streetu. To otevře nové a odlišné fáze, které by podle mě měly být vedeny výkonným ředitelem skupiny. Jde o konec éry, takže jsem se rozhodl opustit mou pozici předsedy po 23 nádherných a nezapomenutelných letech, které jsem navíc přidal k těm stráveným po boku Enza Ferrariho v 70. letech," uvádí Montezemolo.
"Nejprve a hlavně děkuji výjimečným ženám a mužům z továrny, z kanceláří, závodních okruhů a z trhů po celém světě. Byli skutečnými architekty velkolepého růstu společnosti, jejich nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné ze světově nejsilnějších značek.
Vřele se loučím a děkuji také našim technickým a obchodním partnerům, našim dealerům po celém světě a zejména klientům a sběratelům, jejichž vášeň sdílím z plného srdce. Myslím také na naše fanoušky, kteří nás podporovali s velkým nadšením, obzvlášť v nejtěžších okamžicích Scuderie."
Luca di Montezemolo se loučí (foto: Scuderia Ferrari)
"Ferrari je nejbáječnější společností na světě. Bylo to opravdu předností a ctí být jejím lídrem. Zasvětil jsem ji během těch let veškeré své nadšení a odhodlání. Společně se svou rodinou byla a nadále je nejdůležitější věcí v mém životě.
Akcionářům, obzvlášť Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně, a všem ve společnosti přeji mnoho let úspěchů, které si Ferrari zaslouží," dodává odcházející Montezemolo, kterého od 13. října nahradí Sergio Marchionne, výkonný ředitel mateřského Fiatu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.