Podle šéfa McLarenu Rona Dennise by jeden z pilotu Mercedesu mohl kvůli špatným vzájemným vztahům předčasně ukončit svou smlouvu a odejít.
"Nikdo nemohl napětí uvnitř Mercedesu předpokládat. Dokážeme si představit řadu scénářů, které by mohly vést k tomu, že by se jeden z jejich jezdců stal ke konci roku dostupným na trhu," uvedl Dennis pro BBC.
Ke zhoršení vztahu mezi Hamiltonem a Rosbergem došlo po jejich kolizi ve Spa. I sportovní ředitel Toto Wolff je varoval, že by jeden z nich Mercedes musel opustit, pokud "ty dva nedokážeme zvládnout v závodním duchu Mercedesu" (psali jsme zde).
Protože mají oba letos k dispozici dominantní vůz, smrskla se bitva na boj o titul pouze na piloty Mercedesu. Po Velké ceně Itálie se Hamilton přiblížil Rosbergovi, který v létě prodloužil svůj kontrakt o dva roky, na dostřel 22 bodů.
McLaren stále řeší svou jezdeckou sestavu, zájem vyjádřil také o Fernanda Alonsa z Ferrari i Sebastiana Vettela z Red Bullu. Dennis ale řekl, že si dokáže klidně představit prodloužení spolupráce se svou současnou dvojicí: s Jensonem Buttonem a Kevinem Magnussenem.
McLaren má při lovu špičkových pilotů kvůli své momentální konkurenceschopnosti možnosti omezené - Jenson Button (vlevo) a Kevina Magnussen u týmu zřejmě zůstanou i příští rok (McLaren)
I kdyby byl Hamilton, kterému dal kdysi v McLarenu šanci, či Rosberg po neshodách na konci roku volní, tak "by to automaticky neznamenalo, že bychom po tom jezdci - či po kterémkoliv jiném - sáhli, a dali mu tak přednost před tím, co máme," prohlásil v Monze Dennis.
"Jsme spokojeni s jezdci, které máme, abych byl upřímný. Můžeme je hodnotit nebo ne, to mě nezajímá. Jsme spokojeni a sťastní, že máme tak dobré piloty, které máme. Pokud u s nimi budeme pokračovat příští rok, budeme s tím spokojeni," dodal výkonný ředitel McLarenu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.