Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, byl kritizován výkonným ředitelem mateřské značky Ferrari, kterou je Fiat, Sergio Marchionnem.
Luca di Montezemolo v rámci GP Itálie řekl, že dřívější zprávy o jeho možném konci u Ferrari v průběhu tohoto roku byly předčasné. 67letý vysoce ceněný manažer řekl, že má kontrakt na tři roky a on by byl případně tím prvním, kdo by oznámil, že končí. Nicméně Sergio Marchionne řekl: "Jsme dobrými kamarády, ale jeho vyjádření, to jsou věci, které bych já neřekl."
Marchionne pochválil úspěchy di Montezemola, který je prezidentem od roku 1991 a který stál za zvednutím se finanční kondice Ferrari až na současnou úroveň. Ale také dodal, že aktuální slabé výsledky závodního týmu jsou neakceptovatelné. Ferrari nevyhrálo jezdecký nebo konstrukterský titul od roku 2008, i když v jejich týmu jezdí už od roku 2010 Fernando Alonso, který je mnohými brán jako nejlepší jezdec v poli.
Letos Ferrari zažívá nejhorší sezonu za posledních 20 let a Marchionne teď naznačil, že dny Montezemola v čele mohou skončit velice brzy. "Považuji se za zásadního, samozřejmě. Ale také velice dobře vím, že pracuji pro tuto společnost. Takže k vytvoření pozice zdání, že někdo může operovat mimo pravidla, je nesmyslné. Je to stejné pro něj stejně tak jako pro mě, sloužíme společnosti. Když společnost změní plán, nebo pokud tu nebude nadále ideová shoda, tak se věci změní."
Mít nejlepší jezdce a nevyhrát od roku 2008 nic, to je neakceptovatelné(foto: Scuderia Ferrari)
Tým v neděli v Monze zažil také svůj letos zatím nejhorší závod, když Kimi Räikkönen dojel devátý a Fernando Alonso po problémech s motorem cíl ani neviděl. První polovinu závodu ale strávil na nelichotivém sedmém místě. Alonso navíc po závodě řekl, že nevidí žádnou krátkodobou vyhlídku na zlepšení formy.
Marchionne po závodě řekl: "Srdcem Ferrari je vyhrávání v F1. Nechci vidět naše jezdce na sedmém a dvanáctém místě. Vidět rudé v takovém stavu, když mají nejlepší jezdce, výjimečné vybavení, inženýry, kteří jsou velice dobří, když to všechno vidíte a zvážíte, že jsme od roku 2008 nevyhráli... Pro Ferrari jsou důležitou věci nejen finanční výsledky, ale také vítězství a ty se nám v posledních šesti letech nedaří."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.