Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, byl kritizován výkonným ředitelem mateřské značky Ferrari, kterou je Fiat, Sergio Marchionnem.
Luca di Montezemolo v rámci GP Itálie řekl, že dřívější zprávy o jeho možném konci u Ferrari v průběhu tohoto roku byly předčasné. 67letý vysoce ceněný manažer řekl, že má kontrakt na tři roky a on by byl případně tím prvním, kdo by oznámil, že končí. Nicméně Sergio Marchionne řekl: "Jsme dobrými kamarády, ale jeho vyjádření, to jsou věci, které bych já neřekl."
Marchionne pochválil úspěchy di Montezemola, který je prezidentem od roku 1991 a který stál za zvednutím se finanční kondice Ferrari až na současnou úroveň. Ale také dodal, že aktuální slabé výsledky závodního týmu jsou neakceptovatelné. Ferrari nevyhrálo jezdecký nebo konstrukterský titul od roku 2008, i když v jejich týmu jezdí už od roku 2010 Fernando Alonso, který je mnohými brán jako nejlepší jezdec v poli.
Letos Ferrari zažívá nejhorší sezonu za posledních 20 let a Marchionne teď naznačil, že dny Montezemola v čele mohou skončit velice brzy. "Považuji se za zásadního, samozřejmě. Ale také velice dobře vím, že pracuji pro tuto společnost. Takže k vytvoření pozice zdání, že někdo může operovat mimo pravidla, je nesmyslné. Je to stejné pro něj stejně tak jako pro mě, sloužíme společnosti. Když společnost změní plán, nebo pokud tu nebude nadále ideová shoda, tak se věci změní."
Mít nejlepší jezdce a nevyhrát od roku 2008 nic, to je neakceptovatelné(foto: Scuderia Ferrari)
Tým v neděli v Monze zažil také svůj letos zatím nejhorší závod, když Kimi Räikkönen dojel devátý a Fernando Alonso po problémech s motorem cíl ani neviděl. První polovinu závodu ale strávil na nelichotivém sedmém místě. Alonso navíc po závodě řekl, že nevidí žádnou krátkodobou vyhlídku na zlepšení formy.
Marchionne po závodě řekl: "Srdcem Ferrari je vyhrávání v F1. Nechci vidět naše jezdce na sedmém a dvanáctém místě. Vidět rudé v takovém stavu, když mají nejlepší jezdce, výjimečné vybavení, inženýry, kteří jsou velice dobří, když to všechno vidíte a zvážíte, že jsme od roku 2008 nevyhráli... Pro Ferrari jsou důležitou věci nejen finanční výsledky, ale také vítězství a ty se nám v posledních šesti letech nedaří."
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.