Prezident Ferrari, Luca Di Montezemolo, byl kritizován výkonným ředitelem mateřské značky Ferrari, kterou je Fiat, Sergio Marchionnem.
Luca di Montezemolo v rámci GP Itálie řekl, že dřívější zprávy o jeho možném konci u Ferrari v průběhu tohoto roku byly předčasné. 67letý vysoce ceněný manažer řekl, že má kontrakt na tři roky a on by byl případně tím prvním, kdo by oznámil, že končí. Nicméně Sergio Marchionne řekl: "Jsme dobrými kamarády, ale jeho vyjádření, to jsou věci, které bych já neřekl."
Marchionne pochválil úspěchy di Montezemola, který je prezidentem od roku 1991 a který stál za zvednutím se finanční kondice Ferrari až na současnou úroveň. Ale také dodal, že aktuální slabé výsledky závodního týmu jsou neakceptovatelné. Ferrari nevyhrálo jezdecký nebo konstrukterský titul od roku 2008, i když v jejich týmu jezdí už od roku 2010 Fernando Alonso, který je mnohými brán jako nejlepší jezdec v poli.
Letos Ferrari zažívá nejhorší sezonu za posledních 20 let a Marchionne teď naznačil, že dny Montezemola v čele mohou skončit velice brzy. "Považuji se za zásadního, samozřejmě. Ale také velice dobře vím, že pracuji pro tuto společnost. Takže k vytvoření pozice zdání, že někdo může operovat mimo pravidla, je nesmyslné. Je to stejné pro něj stejně tak jako pro mě, sloužíme společnosti. Když společnost změní plán, nebo pokud tu nebude nadále ideová shoda, tak se věci změní."
Mít nejlepší jezdce a nevyhrát od roku 2008 nic, to je neakceptovatelné(foto: Scuderia Ferrari)
Tým v neděli v Monze zažil také svůj letos zatím nejhorší závod, když Kimi Räikkönen dojel devátý a Fernando Alonso po problémech s motorem cíl ani neviděl. První polovinu závodu ale strávil na nelichotivém sedmém místě. Alonso navíc po závodě řekl, že nevidí žádnou krátkodobou vyhlídku na zlepšení formy.
Marchionne po závodě řekl: "Srdcem Ferrari je vyhrávání v F1. Nechci vidět naše jezdce na sedmém a dvanáctém místě. Vidět rudé v takovém stavu, když mají nejlepší jezdce, výjimečné vybavení, inženýry, kteří jsou velice dobří, když to všechno vidíte a zvážíte, že jsme od roku 2008 nevyhráli... Pro Ferrari jsou důležitou věci nejen finanční výsledky, ale také vítězství a ty se nám v posledních šesti letech nedaří."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.