Nico Rosberg se v průběhu Velké ceny Itálie dopustil dvou chyb při brzdění na konci hlavní rovinky, problémy s brzdami ale neměl. Do cíle dojel druhý a diváci v Monze na něj opět bučeli - jak to vnímal?
Tým ihned popřel konspirační teorie o záměrné chybě a předání pozice v odplatě za Spa, podle německého jezdce za nimi nestály ani technické problémy s brzdovým systémem: "Ne, brzdy nepředstavovaly vůbec žádný problém."
Ke konci však rádiem jeho inženýr informoval o jejich teplotě, která nebyla optimální. Ani tehdy však podle něj nešlo o nic vážného: "Nebyl to velký problém, jen něco, co si musíte trochu hlídat. K tomu dochází vždy, protože když otevřete přední brzdové kanálky, tak přicházíte o celkem hodně aerodynamické výkonnosti."
"Vždy se to snažíte nějak omezit a v závodě to pak můžete lehce překročit, takže se něco takového nepřihodilo ani poprvé, ani naposledy. Podle mě byly pro zdejší trať dost dobře optimalizované," vysvětluje Rosberg.
Do cíle dojel po dvou hrubkách při brzdění druhý a diváci na něj stejně jako ve Spa bučeli. "Samozřejmě to nebylo příjemné, ale co mám říkat? Doufám, že mi časem prominou a zapomenou. To by bylo skvělé. Omluvil jsem se, víc s tím už opravdu nenadělám. Jo, tak to je," uvádí Rosberg.
Nico Rosberg v šikaně, kterou v průběhu závodu projel po chybách při brzděnídvakrát rovně (foto: Daimler AG)
Před posledními šesti závody má v šampionátu náskok 22 bodů, i nadále se v nich bude snažit útočit na vítězství a neohlížet se na hlídání bodového odstupu. "Mě tento přístup momentálně funguje nejlépe, zkrátka vyhrávat závody. To je způsob, se kterým jsem momentálně nejvíce spokojený."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.