MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Nejkratší zastávky jsme během Velké ceny Itálie viděli u McLarenu a netypicky i u Lotusu. Nejvíce kol na jedné sadě gum zvládl Sebastian Vettel.
Nejrychlejší zastávku absolvovali shodně v 21. kole Kevin Magnussen u McLarenu a Pastor Maldonado u Lotusu - obě trvaly 2,5 sekundy. V případě jejich týmových kolegů se ale již protáhly nad 3 sekundy.
Nejkonzistentnější výkon podávali mechanici Mercedesu, kteří dokázali oba své jezdce přezout do 3 vteřin: Hamiltona v 25. kole za 2,7 sekundy a Rosberga o kolo dříve za 2,8 s.
Do Velké ceně Itálie vystartovala většina pilotů na středně-tvrdé směsi pneumatik, pouze Ericsson, Grosjean, Gutiérrez, Hülkenberg, Kvjat a Sutil začínali na tvrdé.
Z pohledu strategií není v Monze co řešit: všichni zvolili jízdu pouze na jednu zastávku. Kvůli kolizi se pouze Gutiérrez v boxech ukázal vícekrát.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách odjel Hülkenberg: 34 kol představovalo 64 % závodu vypsaného na 53 okruhů. Na tvrdé směsi zvládl Vettel o jedno kolo více, tj. 66 % Velké ceny Itálie.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.