Bývalý šéf týmů Renault a Benetton, Flavio Briatore, se nechal slyšet, že politika Mercedesu, který nechává volně bojovat své piloty na trati, je pro tým "drahá".
Flavio Briatore, který v F1 nepracuje od roku 2009, kdy vyšla na povrch jeho role v aféře Crashgate, se tento víkend zúčastnil VC v Itálii. "Tato sezona je báječná! Musíme Mercedesu jen gratulovat, protože odvedli skvělou práci a v tento moment jsou opravdu na vrcholu," začal Ital.
Avšak když došla řeč na to, jak zvládnout napjatou situaci mezi oběma piloty, která vyvrcholila nehodou v Belgii, Briatore řekl: "Víte co? Mojí filozofií vždy bylo jet jen na jednoho jezdce. Existuje jenom jeden šampion. A poté tu je Pohár konstruktérů. Dva jezdci jsou dobří na sbírání bodů do Poháru konstruktérů.
V mém týmu vždy dostal jeden jezdec náčiní na to, aby mohl vyhrávat. To, co se stalo u Mercedesu, je dobré pro diváky, ale už méně pro samotný Mercedes, odhaduji. Jezdci musí pochopit, že dát dohromady toto auto dalo stovkám lidí hodně práce. To auto není jejich - vždy jsem říkal jezdcům: 'To auto není Vaše, máte ho půjčené na dvě hodiny a pak nám ho musíte vráti zpět'.
Sázka na jednoho jezdce u Renaultu v letech 2005 a 2006 vyšla
A pokud na autě nejsou žádná poškození, pak je to dobré pro veřejnost a také tým. Ale když bojujete a vidíte, že je možných 90 %... tihle lidé se vyznají, takže není možné pokračovat v tomto stylu. Tohle je rozdíl a já ho nemám rád."
Podle bývalého šéfa Fernanda Alonsa v jeho mistrovských letech bude mít Lewis Hamilton velký problém s tím, aby zlikvidoval náskok Rosberga v čele šampionátu: "Myslím, že Nico vypadá v těchto fázích šampionátu velmi silně."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.