Bývalý šéf týmů Renault a Benetton, Flavio Briatore, se nechal slyšet, že politika Mercedesu, který nechává volně bojovat své piloty na trati, je pro tým "drahá".
Flavio Briatore, který v F1 nepracuje od roku 2009, kdy vyšla na povrch jeho role v aféře Crashgate, se tento víkend zúčastnil VC v Itálii. "Tato sezona je báječná! Musíme Mercedesu jen gratulovat, protože odvedli skvělou práci a v tento moment jsou opravdu na vrcholu," začal Ital.
Avšak když došla řeč na to, jak zvládnout napjatou situaci mezi oběma piloty, která vyvrcholila nehodou v Belgii, Briatore řekl: "Víte co? Mojí filozofií vždy bylo jet jen na jednoho jezdce. Existuje jenom jeden šampion. A poté tu je Pohár konstruktérů. Dva jezdci jsou dobří na sbírání bodů do Poháru konstruktérů.
V mém týmu vždy dostal jeden jezdec náčiní na to, aby mohl vyhrávat. To, co se stalo u Mercedesu, je dobré pro diváky, ale už méně pro samotný Mercedes, odhaduji. Jezdci musí pochopit, že dát dohromady toto auto dalo stovkám lidí hodně práce. To auto není jejich - vždy jsem říkal jezdcům: 'To auto není Vaše, máte ho půjčené na dvě hodiny a pak nám ho musíte vráti zpět'.
Sázka na jednoho jezdce u Renaultu v letech 2005 a 2006 vyšla
A pokud na autě nejsou žádná poškození, pak je to dobré pro veřejnost a také tým. Ale když bojujete a vidíte, že je možných 90 %... tihle lidé se vyznají, takže není možné pokračovat v tomto stylu. Tohle je rozdíl a já ho nemám rád."
Podle bývalého šéfa Fernanda Alonsa v jeho mistrovských letech bude mít Lewis Hamilton velký problém s tím, aby zlikvidoval náskok Rosberga v čele šampionátu: "Myslím, že Nico vypadá v těchto fázích šampionátu velmi silně."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.