Bývalý šéf týmů Renault a Benetton, Flavio Briatore, se nechal slyšet, že politika Mercedesu, který nechává volně bojovat své piloty na trati, je pro tým "drahá".
Flavio Briatore, který v F1 nepracuje od roku 2009, kdy vyšla na povrch jeho role v aféře Crashgate, se tento víkend zúčastnil VC v Itálii. "Tato sezona je báječná! Musíme Mercedesu jen gratulovat, protože odvedli skvělou práci a v tento moment jsou opravdu na vrcholu," začal Ital.
Avšak když došla řeč na to, jak zvládnout napjatou situaci mezi oběma piloty, která vyvrcholila nehodou v Belgii, Briatore řekl: "Víte co? Mojí filozofií vždy bylo jet jen na jednoho jezdce. Existuje jenom jeden šampion. A poté tu je Pohár konstruktérů. Dva jezdci jsou dobří na sbírání bodů do Poháru konstruktérů.
V mém týmu vždy dostal jeden jezdec náčiní na to, aby mohl vyhrávat. To, co se stalo u Mercedesu, je dobré pro diváky, ale už méně pro samotný Mercedes, odhaduji. Jezdci musí pochopit, že dát dohromady toto auto dalo stovkám lidí hodně práce. To auto není jejich - vždy jsem říkal jezdcům: 'To auto není Vaše, máte ho půjčené na dvě hodiny a pak nám ho musíte vráti zpět'.
Sázka na jednoho jezdce u Renaultu v letech 2005 a 2006 vyšla
A pokud na autě nejsou žádná poškození, pak je to dobré pro veřejnost a také tým. Ale když bojujete a vidíte, že je možných 90 %... tihle lidé se vyznají, takže není možné pokračovat v tomto stylu. Tohle je rozdíl a já ho nemám rád."
Podle bývalého šéfa Fernanda Alonsa v jeho mistrovských letech bude mít Lewis Hamilton velký problém s tím, aby zlikvidoval náskok Rosberga v čele šampionátu: "Myslím, že Nico vypadá v těchto fázích šampionátu velmi silně."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.