ITÁLIE - KVALIFIKACE; Lewis Hamilton byl v dnešní kvalifikaci bezchybný a ve všech částech porazil i týmového kolegu. Bottas stejně spolehlivě předčil Massu u Williamsu. Ostatní daleko za nimi...
První částUž v prvních pěti minutách si rychlými koly zajistili postup Alonso, Rosberg i Hamilton. Räikkönen se snažil, ale v Parabolice ztratil přítlak za jedním z Caterhamů a byl z toho čas na hranici postupu. Dalším kolem si však postupovou příčku bezpečně zajistil. Ve vedení se střídají Hamilton s Rosbergem, blízko se drží oba Williamsy.
Vettelovi nevyšel nájezd do první šikany a raději ji projel rovně, podobně i Rosberg. Maldonado se minutu před koncem snaží dostat svým časem před šestnácteho Sutila, ale zůstává za ním. Navíc to u něj vypadá na další problém s převodovkou. Marně se snaží i Grosjean.
První část kvalifikace vyhrál Hamilton před Rosbergem a oběma Williamsy, z nichž rychlejší byl Massa. Hned za nimi jsou oba vozy Toro Rosso, teprve pak McLareny. Na piloty Ferrrari zbylo až 10. (Alonso) a 13. (Räikkönen) místo.
Z Q1 nepostupují: Maldonado, Grosjean, Kobajaši, Bianchi, Chilton, Ericsson.
Druhá částPrůběžné časy zajížděné ve druhé části potvrzují náskok Mercedesu, blízko jsou jim opět pouze Williamsy. Alonso se zase drží před Räikkönenem. Vozy Toro Rosso jsou tentokrát zatím pomalejší. Räikkönen je tři minuty před koncem Q2 pořád na 10. místě, pouze 5 setin před Magnussenem. Zkouší to, ale po drobné chybě pokus vzdává a chystá se na další pokus. Čas se mu však už zlepšit nepodařilo, zatímco Magnussenovi ano, a Räikkönen nepostupuje.
Na konci Q2 je opět nejrychlejší Hamilton před Rosbergem. Bottas tentokrát předčil Massu a Vettel Ricciarda. Za nimi Alonso a Button. Vozy Toro Rosso přes slibný začátek vypadly, Kvjat byl 11.
Z Q2 nepostupují: Kvjat, Räikkönen, Vergne, Hülkenberg, Sutil, Gutierrez.
Třetí částV Q3 jako první stanovuje velmi rychlý čas Rosberg 7 minut před koncem. V zápětí projíždí cílem Bottas a je jen o desetinu pomalejší. O minutu později je však Hamilton překonává o půl sekundy. Vettel a Alonso už ztrácí téměř 1,5s. Vettel ja zatím opět rychlejší než Ricciardo.
Bottas začal dobře svůj poslední pokus, na první sektoru ztrácí na Hamiltona jen tisícinu. Rosberg je dokonce o 165 tisícin rychlejší. V cíli to však na Hamiltona nestačí, pořadí zůstává stejné. Magnussen nakonec porazil Buttona a Alonso je až za piloty stáje McLaren.
Kvalifikaci vyhrál Lewis Hamilton před Rosbergem, Bottasem a Massou!
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.