MONZA - 2. TRÉNINK; Nico Rosberg vrátil Lewisovi Hamiltonovi porážku z úvodního tréninku, Brit však většinu času kvůli opravě hydrauliky prostál v garáži. Odpoledne bylo Mercedesům nejblíže Ferrari, Kimi Räikkönen tentokrát Fernanda Alonsa předčil.
Odpoledne po minutě čekání na trať vyrazil jako první Grosjean s Lotusem. Po ranní absenci se už konečně svezli i Grosjean, Kobajaši a Sutil. Francouz byl také prvním, kdo po 5 min zajel měřený čas - 1:32:995 min. Brzy se objevil i Ricciardo, jenž nakonec nemusel měnit svůj motor po dopoledních problémech.
Na čele se v rychlém sledu vystřídali Kvjat (1:28,552), Pérez (1:28,270), Magnussen (1:27,634), Rosberg (1:27,005), Button (1:26,975) a k nadšení domácích tifosi po 20 min i Alonso (1:26,790) s Ferrari, vzápětí jej ale překonal Rosberg (1:26,786) - všichni stále na tvrdých pneumatikách.
Magnussenovi inženýr hlásí, že má ve srovnání s Buttonem v prvních dvou sektorech tempo dobré, ale že "sektor tři je náš nejslabší." Hamiltonovi mechanici po čtvrt hodině sundávají podlahu, u Lotusu Grosjeanovi nos.
Kamuj Kobajaši je po nuceně prodloužené letní přestávce zpět ve voze (foto: Team Caterham F1)
Maximální rychlosti byly v prvním tréninku poměrně nízké (348 km/h), jezdci se však nedostávali do závěsu. Podle Buttona bude nejrychlejší Williams s 355 km/h. Rekord V10 motorů z před 9 let překonán nebude, tehdy výkon značně přesahoval 900 koní (více zde).
V paddocku se dnes ukázal Juan Pablo Montoya, který si zde zaznamenal přes 372 km/h. Jak se mu líbí letošní formule? "Podíval jsem se na auta, vypadají hodně sexy. Ale já jsem opravdu šťastný tam, kde jsem. Změnilo se to v oblasti technologie, ale paddock vypadá stále stejně - jen je větší. Je to legrace vidět všechny ty staré známé tváře," dodává Kolumbijec závodící v americké sérii Indycar.
Po půl hodině začali piloti přezouvat z tvrdých na středně-tvrdé pneumatiky a časy se skokově zlepšovaly. Rosberg zrychlil o více než půl sekundy na 1:26,786. Jeho týmový kolega Hamilton vyčkával na dokončení opravy hydrauliky svého Mercedesu v garáži bez měřeného kola.
Vrátil se až na poslední půl hodinu. Ve svém prvním měřeném kole na tvrdých pneumatikách (1:27,352) se zařazuje na 12. příčku, stěžuje si ale opět na velkou nedotáčivost: "Není to předním křídlem, jde o mechanickou záležitost." Po přezutí na měkčí směs se dostává na druhé místo za Rosberga (1:26,286; tj. + 0,061 s).
McLarenu by ze všech zbývajících okruhů kalendáře měla nejvíce vyhovovat právě Monza, v Singapuru ale hodlá nasadit několik novinek (foto: McLaren)
Magnussen vyjadřoval rádiem obavy o výkonnost své pohonné jednotky a žádal McLaren, aby se mu na ní podíval - přesto byl nejrychlejší v prostředním sektoru. Button si stěžoval na to, že ztratil během svého pokusu hodně přilnavosti na zádi, proto si chtěl dát ještě jedno kolo.
Grosjean mezitím vyjel mimo trať v zatáčce Lesmo a je s Lotusem nejpomalejší, o pár minut později projíždí opět štěrkem v Lesmo 2. Šikany projíždí rovně také jeho týmový kolega Maldonado.
Rosberg chce, aby mu jeho inženýr poradil, jak zlepšit svůj jezdcecký styl. "Lesmo na pětku, poradíme ti pak s čímkoliv dalším," zní odpověď. Má se také soustředit na výjezdy ze zatáček. Hamilton si prozměnu ztěžuje na spoustu aut na trati: "Provoz tam byl šílený."
Esteban Gutiérrez na středně-tvrdé směsi pneumatik (foto: Sauber Motorsport AG)
Ferrari se po 50 min představuje v dobrém světle: Räikkönen postupuje na druhou příčku (1:26,331) a Alonso na třetí (1:26,565) - Španělovi se při tom pak daří využívat závěsu za Marussií.
Čelo výsledkové listiny opět opanovaly Mercedesy, Scuderia jim odpoledne byla nejblíže, je to dáno lacině nižším množstvím paliva? Odpověď se dozvíme v zítřejší kvalifikaci.
Přehled počtu ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Za touto čtveřicí skončili Bottas, Button a Vettel se stejným časem a s Magnussenem, na opačné straně roštu Marussia porazila Lotus.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Výsledky druhého tréninku:
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.