Mercedes uvádí, že budou muset zvážit změnu své jezdecké sestavy, pokud jejich jezdci Lewis Hamilton a Nico Rosberg spolu nedokážou závodit čistě.
S tímto ultimátem přišel v Monze sportovní ředitel Toto Wolff dva týdny po kolizi jejich jezdců v Belgii: "Budeme muset přijmout rozhodnutí a zvážit následky odlišné jezdecké sestavy. Pokud ty dva nedokážeme přimět k tomu, aby se řídili duchem Mercedesu, pak to budeme muset připustit."
Mercedes přijal po závodu ve Spa disciplinární opatření, která blíže nespecifikoval. Při kolizi přišel Lewis Hamilton k defektu, propadl se dozadu a závod kvůli technickým problémům nakonec 6 kol před koncem vzdal, Rosberg si poškodil přední křídlo a do cíle dojel až jako druhý za Danielem Ricciardem z Red Bullu. V šampionátu má nyní 29bodový náskok.
"Když řídíte tým, je velmi důležité udržet ho vyrovnaný. Byl bych velmi rád, aby tresty, které jsme udělili, zůstali uvnitř týmu, protože to není fér je odhalovat na veřejnosti. Velmi jasně jsme dali najevo, že jde pro nás o nepřijatelný scénář - oběma. Nechceme, aby se to opakovalo," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu pro BBC.
Hamilton se včera na tiskové konferenci podivoval nad tím, že FIA nevyšetřovala jejich kolizi: "Můžeme závodit mnohem těsněji, a pokud je jeden z kluků vyřazen ze závodu, nic se nestane? Nebo bude udělen trest, pokud se to stane příště? Vždy žádáme o to, abychom mohli závodit. Existuje ovšem křehká hranice."
Pokud spolu Hamilton a Rosberg nebudou závodit čistě,Mercedes svou jezdeckou sestavu změní (foto: Daimler AG)
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.