Úřadující mistr světa Formule 1 Sebastian Vettel vážně přemýšlí o přestupu k McLarenu.
V příštím roce se do F1 vrací Honda, která bude McLarenu dodávat pohonné jednotky. Lewis Hamilton i přes krizi s Nicem Rosbergem zřejmě u Mercedesu zůstane: "Nevede rozhovory s žádným dalším týmem, my nejednáme s žádným jiným jezdcem. Navzájem si důvěřujeme," uvedl před závodem v Monze sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
McLaren se snaží získat Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela, kterého u Red Bullu poráží nováček v týmu Daniel Ricciardo. Španěl z Ferrari prohlásil, že momentálně zvažuje prodloužení spolupráce s Ferrari a že se k přestupu nechystá.
Vettel však zareagoval na nabídku a podle italských médií hledá "určité záruky" toho, že balík McLaren - Honda bude příští rok konkurenceschopný a bude si to moci rozdávat s Mercedesem. Proto si také vyžádal určitý čas na svou odpověď.
Přestupu nejmladšího čtyřnásobného mistra světa F1 nahrává také stažení se Adriana Neweyho do ústraní od příštího roku a příchod bývalého šéfa aerodynamiky Red Bull Petera Prodromoua, který začíná ve Wokingu pracovat od 15. září.
Opustí Sebastian Vettel po letech Red Bull? (foto: Red Bull Racing)
"Vzpruží to náš obnovený tým, takže si nedělám starosti o aerodynamickou výkonnost příští rok. Bude to dobré," uvedl Ron Dennis. McLaren úspěšně během léta přetáhl také pár dalších schopných aerodynamiků z jiných týmů.
I samotná Honda věří, že bude příští rok konkurenceschopná. "Plně věřím, že se vyrovnáme Mercedesu," uvedl tento týden v rozhovoru (viz zde) její sportovní ředitel Jasuhisa Araj a popřel spekulace o tom, že zaostávají za svými plány.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.