Úřadující mistr světa Formule 1 Sebastian Vettel vážně přemýšlí o přestupu k McLarenu.
V příštím roce se do F1 vrací Honda, která bude McLarenu dodávat pohonné jednotky. Lewis Hamilton i přes krizi s Nicem Rosbergem zřejmě u Mercedesu zůstane: "Nevede rozhovory s žádným dalším týmem, my nejednáme s žádným jiným jezdcem. Navzájem si důvěřujeme," uvedl před závodem v Monze sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
McLaren se snaží získat Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela, kterého u Red Bullu poráží nováček v týmu Daniel Ricciardo. Španěl z Ferrari prohlásil, že momentálně zvažuje prodloužení spolupráce s Ferrari a že se k přestupu nechystá.
Vettel však zareagoval na nabídku a podle italských médií hledá "určité záruky" toho, že balík McLaren - Honda bude příští rok konkurenceschopný a bude si to moci rozdávat s Mercedesem. Proto si také vyžádal určitý čas na svou odpověď.
Přestupu nejmladšího čtyřnásobného mistra světa F1 nahrává také stažení se Adriana Neweyho do ústraní od příštího roku a příchod bývalého šéfa aerodynamiky Red Bull Petera Prodromoua, který začíná ve Wokingu pracovat od 15. září.
Opustí Sebastian Vettel po letech Red Bull? (foto: Red Bull Racing)
"Vzpruží to náš obnovený tým, takže si nedělám starosti o aerodynamickou výkonnost příští rok. Bude to dobré," uvedl Ron Dennis. McLaren úspěšně během léta přetáhl také pár dalších schopných aerodynamiků z jiných týmů.
I samotná Honda věří, že bude příští rok konkurenceschopná. "Plně věřím, že se vyrovnáme Mercedesu," uvedl tento týden v rozhovoru (viz zde) její sportovní ředitel Jasuhisa Araj a popřel spekulace o tom, že zaostávají za svými plány.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.