Ferrari mířilo do Spa s obavami, nakonec tam bylo velmi konkurenceschopné, což jej naplňuje nadějemi v lepší výsledky. Obzvlášť proto, že jim zbývající okruhy kalendáře mají podle technického ředitele Jamese Allisona sedět. Před domácím závodem v Monze hovoří o nárocích okruhu a nastavení vozu.
"Spa a Monza jsou tratě, jejichž vlastnosti zřejmě nesedí úplně nejlépe našemu vozu, takže jsme ke Spa přistupovali trochu s obavami. Hodně tam záleží na výkonu a aerodynamice, ale F14 T si ve Spa nakonec vedlo slušně," uvádí Allison.
"Fernando předvedl svou normální výjimečnou výkonnost, zatímco Kimi byl v závodě silný a dojel si také pro dobrý výsledek," hodnotí Velkou cenu Belgie, v níž Räikkönen skončil čtvrtý - letos poprvé před svým týmovým kolegou Alonsem, který byl klasifikován na 7. místě (po penalizaci Kevina Magnussena z McLarenu).
"Mezi Spa a Monzou jsou rozdíly, celková charakteristika je ale taková, že doufáme v další slušný víkend před tím, než zamíříme ke zbývajícím okruhům letošního ročníku, jejichž vlastnosti by nám při závodění měli vyhovovat o něco více," doufá technický ředitel v lepší výsledky Ferrari od Singapuru.
Ferrari si navzdory obavám ve Spa nakonec vedlo slušně, ve zbytku sezóny očekáváještě lepší výsledky (foto: Scuderia Ferrari)
Monza je nejrychlejším okruhem šampionátu, kde týmy kvůli dlouhým rovinkám a malému počtu rychlých zatáček nastupují s vůbec nejnižším přítlakem: "To znamená, že je extrémně důležité nastavit auto tak, aby vám umožnilo ty dlouhé rovinky využít: jet s nižším přítlakem a odporem, abyste na rovinkách dosahovali dobrou maximální rychlost."
"Vysoké maximální rychlosti na rovinkách také znamenají, že musíte zatáčkami projíždět pomaleji, takže je velmi důležité nastavit auto tak, aby bylo stabilní při brzdění, udržovalo si dobrou aerodynamickou a mechanickou přilnavost, abyste byli schopni se probít zatáčkami před tím, než zamíříte na další dlouhé rovinky," popisuje Allison.
Kromě nízkého odporu bude důraz kladen také na výkon pohonných jednotek. Velká cena Itálie je sice časově nejkratší - loni zde bylo hotovo za hodinu a 18,5 min - nikoliv však nejsnadnější. "Nenechte se zmást tím, že je krátká, snadná, nebo e má relativně nízký počet zatáček, takže je pro piloty méně náročná. Zvládat vozy s tak nízkým nastavením křídlem a projíždět náročné zatáčky a šikany v Monze není jednoduché."
Video: James Allison o očekáváních Ferrari před Monzou (zdroj: Scuderia Ferrari)
Ferrari se daří zrychlovat a v posledních závodech zvyšovalo svou konkurenceschopnost. "V několika posledních závodech jsme naše auto zlepšili. Toto zlepšení se začíná projevovat u obou našich jezdců. Doufáme, že to přinese ve zbytku sezóny lepší výsledky," dodává Allison.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.