Ferrari mířilo do Spa s obavami, nakonec tam bylo velmi konkurenceschopné, což jej naplňuje nadějemi v lepší výsledky. Obzvlášť proto, že jim zbývající okruhy kalendáře mají podle technického ředitele Jamese Allisona sedět. Před domácím závodem v Monze hovoří o nárocích okruhu a nastavení vozu.
"Spa a Monza jsou tratě, jejichž vlastnosti zřejmě nesedí úplně nejlépe našemu vozu, takže jsme ke Spa přistupovali trochu s obavami. Hodně tam záleží na výkonu a aerodynamice, ale F14 T si ve Spa nakonec vedlo slušně," uvádí Allison.
"Fernando předvedl svou normální výjimečnou výkonnost, zatímco Kimi byl v závodě silný a dojel si také pro dobrý výsledek," hodnotí Velkou cenu Belgie, v níž Räikkönen skončil čtvrtý - letos poprvé před svým týmovým kolegou Alonsem, který byl klasifikován na 7. místě (po penalizaci Kevina Magnussena z McLarenu).
"Mezi Spa a Monzou jsou rozdíly, celková charakteristika je ale taková, že doufáme v další slušný víkend před tím, než zamíříme ke zbývajícím okruhům letošního ročníku, jejichž vlastnosti by nám při závodění měli vyhovovat o něco více," doufá technický ředitel v lepší výsledky Ferrari od Singapuru.
Ferrari si navzdory obavám ve Spa nakonec vedlo slušně, ve zbytku sezóny očekáváještě lepší výsledky (foto: Scuderia Ferrari)
Monza je nejrychlejším okruhem šampionátu, kde týmy kvůli dlouhým rovinkám a malému počtu rychlých zatáček nastupují s vůbec nejnižším přítlakem: "To znamená, že je extrémně důležité nastavit auto tak, aby vám umožnilo ty dlouhé rovinky využít: jet s nižším přítlakem a odporem, abyste na rovinkách dosahovali dobrou maximální rychlost."
"Vysoké maximální rychlosti na rovinkách také znamenají, že musíte zatáčkami projíždět pomaleji, takže je velmi důležité nastavit auto tak, aby bylo stabilní při brzdění, udržovalo si dobrou aerodynamickou a mechanickou přilnavost, abyste byli schopni se probít zatáčkami před tím, než zamíříte na další dlouhé rovinky," popisuje Allison.
Kromě nízkého odporu bude důraz kladen také na výkon pohonných jednotek. Velká cena Itálie je sice časově nejkratší - loni zde bylo hotovo za hodinu a 18,5 min - nikoliv však nejsnadnější. "Nenechte se zmást tím, že je krátká, snadná, nebo e má relativně nízký počet zatáček, takže je pro piloty méně náročná. Zvládat vozy s tak nízkým nastavením křídlem a projíždět náročné zatáčky a šikany v Monze není jednoduché."
Video: James Allison o očekáváních Ferrari před Monzou (zdroj: Scuderia Ferrari)
Ferrari se daří zrychlovat a v posledních závodech zvyšovalo svou konkurenceschopnost. "V několika posledních závodech jsme naše auto zlepšili. Toto zlepšení se začíná projevovat u obou našich jezdců. Doufáme, že to přinese ve zbytku sezóny lepší výsledky," dodává Allison.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.