Ferrari mířilo do Spa s obavami, nakonec tam bylo velmi konkurenceschopné, což jej naplňuje nadějemi v lepší výsledky. Obzvlášť proto, že jim zbývající okruhy kalendáře mají podle technického ředitele Jamese Allisona sedět. Před domácím závodem v Monze hovoří o nárocích okruhu a nastavení vozu.
"Spa a Monza jsou tratě, jejichž vlastnosti zřejmě nesedí úplně nejlépe našemu vozu, takže jsme ke Spa přistupovali trochu s obavami. Hodně tam záleží na výkonu a aerodynamice, ale F14 T si ve Spa nakonec vedlo slušně," uvádí Allison.
"Fernando předvedl svou normální výjimečnou výkonnost, zatímco Kimi byl v závodě silný a dojel si také pro dobrý výsledek," hodnotí Velkou cenu Belgie, v níž Räikkönen skončil čtvrtý - letos poprvé před svým týmovým kolegou Alonsem, který byl klasifikován na 7. místě (po penalizaci Kevina Magnussena z McLarenu).
"Mezi Spa a Monzou jsou rozdíly, celková charakteristika je ale taková, že doufáme v další slušný víkend před tím, než zamíříme ke zbývajícím okruhům letošního ročníku, jejichž vlastnosti by nám při závodění měli vyhovovat o něco více," doufá technický ředitel v lepší výsledky Ferrari od Singapuru.
Ferrari si navzdory obavám ve Spa nakonec vedlo slušně, ve zbytku sezóny očekáváještě lepší výsledky (foto: Scuderia Ferrari)
Monza je nejrychlejším okruhem šampionátu, kde týmy kvůli dlouhým rovinkám a malému počtu rychlých zatáček nastupují s vůbec nejnižším přítlakem: "To znamená, že je extrémně důležité nastavit auto tak, aby vám umožnilo ty dlouhé rovinky využít: jet s nižším přítlakem a odporem, abyste na rovinkách dosahovali dobrou maximální rychlost."
"Vysoké maximální rychlosti na rovinkách také znamenají, že musíte zatáčkami projíždět pomaleji, takže je velmi důležité nastavit auto tak, aby bylo stabilní při brzdění, udržovalo si dobrou aerodynamickou a mechanickou přilnavost, abyste byli schopni se probít zatáčkami před tím, než zamíříte na další dlouhé rovinky," popisuje Allison.
Kromě nízkého odporu bude důraz kladen také na výkon pohonných jednotek. Velká cena Itálie je sice časově nejkratší - loni zde bylo hotovo za hodinu a 18,5 min - nikoliv však nejsnadnější. "Nenechte se zmást tím, že je krátká, snadná, nebo e má relativně nízký počet zatáček, takže je pro piloty méně náročná. Zvládat vozy s tak nízkým nastavením křídlem a projíždět náročné zatáčky a šikany v Monze není jednoduché."
Video: James Allison o očekáváních Ferrari před Monzou (zdroj: Scuderia Ferrari)
Ferrari se daří zrychlovat a v posledních závodech zvyšovalo svou konkurenceschopnost. "V několika posledních závodech jsme naše auto zlepšili. Toto zlepšení se začíná projevovat u obou našich jezdců. Doufáme, že to přinese ve zbytku sezóny lepší výsledky," dodává Allison.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.