Ferrari mířilo do Spa s obavami, nakonec tam bylo velmi konkurenceschopné, což jej naplňuje nadějemi v lepší výsledky. Obzvlášť proto, že jim zbývající okruhy kalendáře mají podle technického ředitele Jamese Allisona sedět. Před domácím závodem v Monze hovoří o nárocích okruhu a nastavení vozu.
"Spa a Monza jsou tratě, jejichž vlastnosti zřejmě nesedí úplně nejlépe našemu vozu, takže jsme ke Spa přistupovali trochu s obavami. Hodně tam záleží na výkonu a aerodynamice, ale F14 T si ve Spa nakonec vedlo slušně," uvádí Allison.
"Fernando předvedl svou normální výjimečnou výkonnost, zatímco Kimi byl v závodě silný a dojel si také pro dobrý výsledek," hodnotí Velkou cenu Belgie, v níž Räikkönen skončil čtvrtý - letos poprvé před svým týmovým kolegou Alonsem, který byl klasifikován na 7. místě (po penalizaci Kevina Magnussena z McLarenu).
"Mezi Spa a Monzou jsou rozdíly, celková charakteristika je ale taková, že doufáme v další slušný víkend před tím, než zamíříme ke zbývajícím okruhům letošního ročníku, jejichž vlastnosti by nám při závodění měli vyhovovat o něco více," doufá technický ředitel v lepší výsledky Ferrari od Singapuru.
Ferrari si navzdory obavám ve Spa nakonec vedlo slušně, ve zbytku sezóny očekáváještě lepší výsledky (foto: Scuderia Ferrari)
Monza je nejrychlejším okruhem šampionátu, kde týmy kvůli dlouhým rovinkám a malému počtu rychlých zatáček nastupují s vůbec nejnižším přítlakem: "To znamená, že je extrémně důležité nastavit auto tak, aby vám umožnilo ty dlouhé rovinky využít: jet s nižším přítlakem a odporem, abyste na rovinkách dosahovali dobrou maximální rychlost."
"Vysoké maximální rychlosti na rovinkách také znamenají, že musíte zatáčkami projíždět pomaleji, takže je velmi důležité nastavit auto tak, aby bylo stabilní při brzdění, udržovalo si dobrou aerodynamickou a mechanickou přilnavost, abyste byli schopni se probít zatáčkami před tím, než zamíříte na další dlouhé rovinky," popisuje Allison.
Kromě nízkého odporu bude důraz kladen také na výkon pohonných jednotek. Velká cena Itálie je sice časově nejkratší - loni zde bylo hotovo za hodinu a 18,5 min - nikoliv však nejsnadnější. "Nenechte se zmást tím, že je krátká, snadná, nebo e má relativně nízký počet zatáček, takže je pro piloty méně náročná. Zvládat vozy s tak nízkým nastavením křídlem a projíždět náročné zatáčky a šikany v Monze není jednoduché."
Video: James Allison o očekáváních Ferrari před Monzou (zdroj: Scuderia Ferrari)
Ferrari se daří zrychlovat a v posledních závodech zvyšovalo svou konkurenceschopnost. "V několika posledních závodech jsme naše auto zlepšili. Toto zlepšení se začíná projevovat u obou našich jezdců. Doufáme, že to přinese ve zbytku sezóny lepší výsledky," dodává Allison.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.