S jakým cílem přistoupí McLaren ke zbývajícím závodům letošní sezóny a co od nich očekává? Jaké maximální rychlosti očekává dle svých simulací v Monze?
Závodní ředitel Eric Boullier hovoří před závodem v Monze o svých pocitech: "V Itálii na konci evropské sezóny to vždy vypadá jako bod zvratu v sezóně - jde o závod, kdy zažínáme hledět ke konci roku, a přemýšlet o tom, jak sezóna ve zbývajících zámořských závodech dopadne."
Již včera jsme psali, že podle týmů k pokoření rychlostního rekordu v Monze nedojde (více zde). "Očekáváme, že se maximální rychlosti budou pohybovat kolem 345 km/h - a to bez zavěšení," prozrazuje Kevin Magnussen o simulacích McLarenu. Při jízdě za jiným vozem by tedy rychlost mohla překročit hranici 355 km/h.
Po Itálii se kolotoč F1 přesouvá do Singapuru a Japonska. 12. října se vrátí do Soči, pak zamíří do USA a Brazílie, finále za dvojnásobek bodů nakonec bude hostit Abú Zabí 23. listopadu. "Poslední třetina sezóny je neuvěřitelně náročnou výzvou - jak mentálně, tak i fyzicky. Je tedy důležité udržet si soustředěnost," komentuje cestování Boullier.
McLaren očekává v Monze maximální rychlosti kolem 345 km/h- ovšem bez jízdy v závěsu (foto: McLaren)
Cíle McLarenu pro zbytek sezónyS jakým cílem McLaren přistoupí ke zbytku sezóny? "Upevnit si svou pozic v šampionátu konstruktérů tím, že budeme dojíždět s oběma vozy v každém závodě na bodech, a také pokračovat v usilovném vylepšování a zdokonalování MP4-29," odpovídá závodní ředitel.
"V oblasti vývoje nepovolíme, protože všechno, co se letos naučíme, přeneseme do technického balíku pro příští rok. Cítím, že duch v týmu je silný. Tlačíme to kupředu a jsem optimistický v tom, že před koncem roku se dočkáme zlepšení našeho osudu," dodává Boullier.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.