S jakým cílem přistoupí McLaren ke zbývajícím závodům letošní sezóny a co od nich očekává? Jaké maximální rychlosti očekává dle svých simulací v Monze?
Závodní ředitel Eric Boullier hovoří před závodem v Monze o svých pocitech: "V Itálii na konci evropské sezóny to vždy vypadá jako bod zvratu v sezóně - jde o závod, kdy zažínáme hledět ke konci roku, a přemýšlet o tom, jak sezóna ve zbývajících zámořských závodech dopadne."
Již včera jsme psali, že podle týmů k pokoření rychlostního rekordu v Monze nedojde (více zde). "Očekáváme, že se maximální rychlosti budou pohybovat kolem 345 km/h - a to bez zavěšení," prozrazuje Kevin Magnussen o simulacích McLarenu. Při jízdě za jiným vozem by tedy rychlost mohla překročit hranici 355 km/h.
Po Itálii se kolotoč F1 přesouvá do Singapuru a Japonska. 12. října se vrátí do Soči, pak zamíří do USA a Brazílie, finále za dvojnásobek bodů nakonec bude hostit Abú Zabí 23. listopadu. "Poslední třetina sezóny je neuvěřitelně náročnou výzvou - jak mentálně, tak i fyzicky. Je tedy důležité udržet si soustředěnost," komentuje cestování Boullier.
McLaren očekává v Monze maximální rychlosti kolem 345 km/h- ovšem bez jízdy v závěsu (foto: McLaren)
Cíle McLarenu pro zbytek sezónyS jakým cílem McLaren přistoupí ke zbytku sezóny? "Upevnit si svou pozic v šampionátu konstruktérů tím, že budeme dojíždět s oběma vozy v každém závodě na bodech, a také pokračovat v usilovném vylepšování a zdokonalování MP4-29," odpovídá závodní ředitel.
"V oblasti vývoje nepovolíme, protože všechno, co se letos naučíme, přeneseme do technického balíku pro příští rok. Cítím, že duch v týmu je silný. Tlačíme to kupředu a jsem optimistický v tom, že před koncem roku se dočkáme zlepšení našeho osudu," dodává Boullier.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.