O tom, že McLaren chce do svého týmu buďto Fernanda Alonsa nebo Sebastiana Vettela jsme Vás informovali minulý týden. Jenže oba mají platné smlouvy. Oba ale také zvažují, co bude dál. Fernando Alonso měl Ferrari učinit nabídku - prodloužení smlouvy o tři roky, ale chce víc peněz.
V následujících letech by mělo jezdecké pole zůstat v F1 poměrně stabilní. Jenom kolem McLarenu se v poslední době honí otazníky - od minulého týdne se nahlas mluví o zájmu o Alonsa nebo Vettela (viz zde). Podle některých zpráv měla už samotná Honda učinit oběma hvězdám nabídku, o jejíž výši někteří mluví jako o nemístné. Honda také měla kontaktovat Lewise Hamiltona.
Jedno je ale jisté - Honda a McLaren chtějí získat nejlepší jezdce této doby ať to stojí co to stojí. Jenže McLaren už dva roky nic nevyhrál a Honda je jako nováček velká neznámá. Jde tedy o poměrně velké riziko. Vettel, Alonso i Hamilton navíc mají platné smlouvy u svých týmů. Vettel je smluvně vázán s Red Bullem do konce roku 2015, Hamilton s Mercedesem také do konce roku 2015 a Alonso s Ferrari dokonce až do konce sezony 2016.
Jenže podle nejnovějších zpráv z Německa by u Alonsa měla být jistá zadní vrátka. Španěl by měl mít možnost odejít z Ferrari, pokud bude k 1. září ztrácet na vedoucího jezdce MS více než 25 bodů. Tím pádem by byl Fernando na trhu, protože na Rosberga ztrácí 99 bodů.
Alonso ale údajně zvažuje, že by svoji kariéru zakončil u Ferrari. Jednání by se měla točit kolem prodloužení smlouvy o další tři roky. Alonso ví, že může odejít buďto k Mercedesu nebo Red Bullu. Jako alternativa zůstává navíc Honda/McLaren, to je ale s rizikem.
Když Ferrari nenabízí konkurenceschopný vůz, musí nabízet vysoké částky, míní Alonso(foto: Scuderia Ferrari)
U Ferrari dvojnásobný mistr světa ví, na čem je. Zde zná detailně program, který by měl tým vrátit zpět na čelo. Navíc se zná s personálem a navíc, pokud by se mu podařilo dostat tým zpět na čelo, může ještě více vylepšit svůj status superstar. Mezi experty platí za nejuniverzálnějšího jezdce v poli, což je ale slabá útěcha na několik ztracených titulů.
Ferrari by ale setrvání této hvězdy něco stálo. Podle spekulací by jeho plat měl vzrůst na více než 30 milionů EUR za rok. To by totiž mohla být výše, kterou by si případně Vettel nebo Hamilton u Hondy byli schopni vydělat. Je navíc možné, že na rozluštění situace budeme čekat ještě dlouho, protože Hamilton s Mercedesem se rozhodli pozastavit svá jednání o prodloužení kontraktu - psali jsme zde.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.