O tom, že McLaren chce do svého týmu buďto Fernanda Alonsa nebo Sebastiana Vettela jsme Vás informovali minulý týden. Jenže oba mají platné smlouvy. Oba ale také zvažují, co bude dál. Fernando Alonso měl Ferrari učinit nabídku - prodloužení smlouvy o tři roky, ale chce víc peněz.
V následujících letech by mělo jezdecké pole zůstat v F1 poměrně stabilní. Jenom kolem McLarenu se v poslední době honí otazníky - od minulého týdne se nahlas mluví o zájmu o Alonsa nebo Vettela (viz zde). Podle některých zpráv měla už samotná Honda učinit oběma hvězdám nabídku, o jejíž výši někteří mluví jako o nemístné. Honda také měla kontaktovat Lewise Hamiltona.
Jedno je ale jisté - Honda a McLaren chtějí získat nejlepší jezdce této doby ať to stojí co to stojí. Jenže McLaren už dva roky nic nevyhrál a Honda je jako nováček velká neznámá. Jde tedy o poměrně velké riziko. Vettel, Alonso i Hamilton navíc mají platné smlouvy u svých týmů. Vettel je smluvně vázán s Red Bullem do konce roku 2015, Hamilton s Mercedesem také do konce roku 2015 a Alonso s Ferrari dokonce až do konce sezony 2016.
Jenže podle nejnovějších zpráv z Německa by u Alonsa měla být jistá zadní vrátka. Španěl by měl mít možnost odejít z Ferrari, pokud bude k 1. září ztrácet na vedoucího jezdce MS více než 25 bodů. Tím pádem by byl Fernando na trhu, protože na Rosberga ztrácí 99 bodů.
Alonso ale údajně zvažuje, že by svoji kariéru zakončil u Ferrari. Jednání by se měla točit kolem prodloužení smlouvy o další tři roky. Alonso ví, že může odejít buďto k Mercedesu nebo Red Bullu. Jako alternativa zůstává navíc Honda/McLaren, to je ale s rizikem.
Když Ferrari nenabízí konkurenceschopný vůz, musí nabízet vysoké částky, míní Alonso(foto: Scuderia Ferrari)
U Ferrari dvojnásobný mistr světa ví, na čem je. Zde zná detailně program, který by měl tým vrátit zpět na čelo. Navíc se zná s personálem a navíc, pokud by se mu podařilo dostat tým zpět na čelo, může ještě více vylepšit svůj status superstar. Mezi experty platí za nejuniverzálnějšího jezdce v poli, což je ale slabá útěcha na několik ztracených titulů.
Ferrari by ale setrvání této hvězdy něco stálo. Podle spekulací by jeho plat měl vzrůst na více než 30 milionů EUR za rok. To by totiž mohla být výše, kterou by si případně Vettel nebo Hamilton u Hondy byli schopni vydělat. Je navíc možné, že na rozluštění situace budeme čekat ještě dlouho, protože Hamilton s Mercedesem se rozhodli pozastavit svá jednání o prodloužení kontraktu - psali jsme zde.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.