Bernie Ecclestone je docela netradičním mužem - má za sebou těžkou operaci srdce, jeho třetí manželka je o 45 let mladší než on, má typicky britský humor a tak dále. Ale jaký Bernie opravdu je? Zajímavý rozhovor teď přinesl švýcarský Blick.
Otázka: Pane Ecclestone, 28. října Vám bude 84 let. Musíme tedy začít s jasnou otázkou, jak se vám vede?Bernie Ecclestone: Nemůžu si stěžovat. Jsem zdravý a jen to se počítá. I když teď mám dvě kila navíc.
O: Jak prosím?BE: Ano, teď mám 62 kilo. To není dobré. Normálně vážím 60 kilo.
O: Jak to ve vašem věku jde? BE: Musím jíst více ovoce. Moje manželka Fabiana se každý den stará, abych jedl zdravě. V tomto je na mě hodně přísná.
O: Vypadáte takto velice fit. Jak se vám to daří?BE: Chodím brzy spát a brzy také vstávám, často bývám první v kanceláři.
O: Po váze byste nám mohl říci i další tajná čísla. Kolik opravdu měříte?BE: Momentálně je to 1,61 m!
O: Co většinu lidí stále překvapuje, jsou vaše světlé vlasy, nebo ne?BE: Ano, samozřejmě. Dobře si je opečovávám. Často si je umývám a foukám. Ale podívejte se na mě teď, vlasy jsou docela rozcuchané.
O: Stále míváte sex?BE: Tady se musíte ptát mé ženy! Tedy přání mít děti už nemáme. Mám už vnuka a pravnuka. A bylo by přece podivné, kdyby mé děti za několik let nechtěli mluvit s otcem, ale s dědou!
O: V Mnichově jste byl dlouhou dobu souzen za uplácení. Pak jste se najednou 100 miliony dolarů vykoupil, proč ne 50 nebo 120 miliony dolarů?BE: Bylo tak ujednáno. V Mnichově ode mě napřed chtěli 150 milionů Euro!
O: Takže jste nakonec udělal dobrý obchod?BE: Ne tak úplně. Je to spíše zvláštní. Ale chtěl jsem ten případ mít rychle za sebou, z těch věčných překladů už jsem byl hodně unavený.
O: Ale vypadalo to tak, že kdybyste ten případ vyhrál, tak byste byl zproštěn viny.BE: Ano, ale státní zástupce by mohl podat odvolání. A pak by vše trvalo dalších možná šest měsíců.
O: Co mnichovští udělají s těmito penězi?BE: Netuším, ale už jsem daroval velkou sumu na charitativní účely. Na děti nemocné rakovinou. Soudce mě o to poprosil.
O: Váš bleskový rozvod s manželkou Slavicou byl ale v březnu 2009 ještě dražší! Byli jste spolu 25 let!BE: Ano, platil jsem určitě mnohonásobně více. Ale když se teď podívám na ten případ v Mnichově, tak moje žena Fabiana, se kterou teď vše sdílím, zaplatila půlku z těch 100 milionů. Nechtěla mě neustále doprovázet do Mnichova.
O: Kolikrát jste v Mnichově byl?BE: Myslím, že 23krát.
O: Ještě jste nabídl Bayerischen Landesbank 25 milionů dolarů. Ti tvrdí, že Formule 1 byla na konci roku 2006 za více než 820 milionů dolarů prodána až moc levně CVC Capital. Tam jste stále obchodním ředitelem.BE: Banka odmítla, možná půjdou ještě před soud. 25 milionů jsem jim nabídl na radu soudce v Mnichově.
O: Pojďme mluvit o vašem druhém domově, kterým je vedle Londýna také Gstaad. Jak dlouho už jste v Berner Oberland?BE: Už 25 let. Ve Švýcarsku také platím daně. Renovujeme tam teď můj hotel Olden.
O: Proč jste se jako miliardář už dávno neusadil v Monte Carlu?BE: Upřednostňuji radši hezčí a finančně výhodnější místa.
O: Kolik opravdových přátel v životě máte?BE: To nikdy nevíte, dokud je nepotřebujete. Jsem rád, že jsem během toho procesu v Mnichově dostával hodně podpory od důležitých lidí.
O: Jak často jste byl, nejen ve Formuli 1, zklamaný z lidí, kterým jste opravdu důvěřoval? BE: Je to přece normální život. Nejen v našem Grand Prix byznyse.
O: A pak jste tato kamarádství ukončil?BE: Určitě to nebyli žádní kamarádi!
O: Kolik lidí ve Formuli 1 bojuje s nožem v ruce proti vám nebo proti vaší pozici?BE: Pro co bojují? Určitě nějací jsou, ale nejsou proti mně, ale věří, že moje postavení v F1 je hodno jejich úsilí. A tento job by chtěli mít. Možná z totoho budou jednoho dne, až tu nebudu, profitovat. Pak se budou divit, co se stane.
O: Pak doufejme, že Grand Prix budete vládnout ještě deset let.[Bernie Ecclestone jen mlčí a směje se]
O: Už 60 let jste svým způsobem štístkař. Jak dlouho se ještě budete sázet? Jaká byla vaše nejvyšší sázka?BE: O tom nechci mluvit. Vsázení je pro mě jako normální byznys, tedy hezká hra.
O: Ale v listopadu 2008 jste učinil trojitou sázku na to, že se ve stejný víkend stane Obama americkým prezidentem, Hamilton v Brazílii vyhraje titul a Tsonga vyhraje tenisový turnaj v Paříži. Všechno vyšlo...BE: Už si nevzpomínám. Ale možná jsem v tomto případě také trochu lhal.
O: Váš oblíbený sport při sázení?BE: Myslím, že fotbal. Na MS 2014 jsem na nějaké zápasy vsázel a také na Bayern Mnichov jako na mistry. Sorry, samozřejmě Německo.
O: Vyhrál jste? BE: Většina lidí stále říká, že vsázení je zábavné - vy jste ani nevyhráli ani neprohráli. Při MS ve fotbale jsem si něco vydělal, ale ne moc.
O: Určitě jste v kontaktu s prezidentem FIFA, Josephem Blatterem. Tomu je 78 let a na špici je už od roku 1998. BE: Sepp! Už jsem s ním také jednou pojedl. Moc milý člověk.
O: Jednou jste řekl, že svět potřebuje diktátory. Platí to také pro Formuli 1 a fotbal...BE: Ano, to jsem řekl. A Sepp má na FIFA také svoje vlastní názory a ukazuje, že všechno se stane tak, jak to on chce. Proto je tak úspěšný, stejně jako fotbal.
S "kamarády z Bahrajnu" se prý Bernie v roce 2011 na zrušení VC dohodl
O: Jednu dobu jste byl spolumajitelem Queens Park Rangers. Je to také vaše oblíbené spojení? BE: Ne. Teď je to Chelsea. Modří budou i tuto sezonu bojovat o titul.
O: Co je pro vás luxus?BE: Myslím, že luxus v životě vypadá tak, že člověk může dělat to, co opravdu dělat chce.
O: Kolik párů černých bot, bílých košil a šedých nebo černých ponožek máte?BE: [smích] Netuším. Myslím, že 90% mého oblečení tak vypadá. Ale mám také růžové a modré košile.
O: Je pravdou, že jste jednou poslal zpět do Londýna vaše privátní letadlo, protože jste zapomněl vaše spodní prádlo?BE: Ne. Tyto věci se dají koupit na celém světě.
O: V srpnu 2012 jste se na matrice v Thunu oženil se snoubenkou Fabianou Flosi, která jednu dobu pracovala na organizaci GP Brazílie. Proč si se svou mladou manželkou radši neužíváte života na nějakém pěkném ostrově?BE: Ještě se plně angažuji. Práce mě baví. Je bez debaty, že teď k věcem přistupuji trochu pomaleji, ale teď už je to jen otázkou přestání.
O: Také na vás čeká vaše 58 metrová jachta Petara, která kotví buď v Chorvatsku nebo v Aténách. Proč toto zvláštní jméno?BE: Jednoduše. Je složena z prvních a posledních písmen mých dcer Petra/Tamara.
O: Jednou jste řekl, že by vás z paddocku museli vynést zcela mrtvého...BE: Na tom se nic nezměnilo!
O: Co říká vaše žena na to, že neustále podstupujete stres a celkově stále děláte vaše obchody?BE: Dokud jsem šťastný já, tak je taky šťastná. Podporuje mě. Jeden den také byla u mě v Mnichově. To mi dalo opravdu hodně síly.
O: 12. října by se měla jet v Soči první GP Ruska. Proč jde F1 do země, která je prakticky ve válečném stavu?BE: Protože máme smlouvu. A já smlouvy respektuji. Takže tam pojedeme.
O: V roce 2011 jste měl také určitě smlouvu s Bahrajnem. I přesto se tehdy závod v Zálivu bojkotoval.BE: Před třemi lety jsme měli s našimi kamarády v Bahrajnu smlouvu, že nepřijedeme. Bylo to oboustranné přání, protože tam tehdy probíhala malá revoluce. A to by mohlo být nebezpečné taky pro týmy. V Soči nevidím žádné problémy.
O: Příští rok pojede v Toro Rosso Max Verstappen. Stále je mu jen 16 let. Jsou dle vás tito mladíci pro F1 dobří?BE: Proč by ne. Pokud má jezdecké schopnosti, pak by to měl zkusit. Nevidím žádný důvod pro věkový limit. Možná si také zkusím comeback...
O: Přivede Max Verstappen brzy k tratím také mladé fanoušky? BE: Šéf Mercedesu, Toto Wolff nám stále říká, jak důležité pro náš sport jsou sociální sítě. Uvidíme.
O: Posledních pět závodů bylo zajímavých. Skoro nikdo už nemluví o chybějícím povyku.BE: Okay, ale i nadále musíme mít sport velice pečlivě sledovat. Pro mě je stále až moc pravidel. A Čím jednodušší sport je, tím více zájmu v očích diváků budí.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.