Romain Grosjean v rozhovoru pro oficiální stránky týmu popisuje své vzpomínky na Monzu a ohodnotil i úpravy v zatáčce Parabolica.
Jak se ti líbí Monza?Romain Grosjean: Mám Monzu opravdu rád, protože je tak osobitá. Je to skvělý okruh, který má bohatou historii. To je pro nás hezké, závodit na místě, kde to dělali naši hrdinové. Má skvělou atmosféru i kolem okruhu a závod v parku zaručuje jedinečné prostředí. Samozřejmě velkou součástí jsou zde fanoušci Ferrari a je opravdu skvělé závodit na tak legendární akci.
Máš na Monzu nějaké speciální vzpomínky?RG: Jeden z mých prvních závodů na Monze byl v roce 2003, když jsem jezdil v sérii nazývané Formula Lista, kde jsem vyhrál a potom každý závod mé nováčkovské sezóny. Získal jsem i řadu dalších dobrých výsledků během své kariéry, takže mám na ni hodně dobrých vzpomínek.
Jaké ambice máš na následující víkend?RG: Myslím, že to pro nás bude těžké. Na papíře to není jedna z tratí, která by nám měla sedět. Ale budeme tvrdě bojovat a snažit se o maximum, abychom dobře nastartovali na závod v Singapuru, který by měl E22 vyhovovat trošku víc. Pojedeme zde se speciálním zadním křídlem pro tento okruh a klíčem bude udělat vůz co nejrychlejší z aerodynamického pohledu tak, abychom ubrali z naší nevýhody v maximální rychlosti. Budeme muset také zvládat opotřebení pneumatik. Náročné budou zatáčky jako Lesmos a šikana Ascari, protože čím menší přítlak, tím horší přilnavost v zatáčkách.
Myslíš, že letošní vozy s redukovaným přítlakem budou na řízení v Monze náročnější?RG: Ano, ale je to stejné pro všechny. Obzvlášť bez foukaného difuzoru to bude náročnější než loni, to je jisté. Ale tohle je F1 a s výzvami se musíte poprat. Ve skutečnosti asi budeme muset volit menší celkový přítlak, abychom nahnali čas ztracený na rovinkách.
Co si myslíš o úpravách v únikové zóně zatáčky Parabolica?RG: Je to náročná a rychlá zatáčka, takže z bezpečnostního hlediska je to dobré. V minulosti jste při nájezdu do zatáčky věděli, že když zabrzdíte jen o malinko později, můžete skončit ve štěrku a potom přímo narazit do zdi ve vysoké rychlosti. Teď si myslím, že piloti najdou mnohem rychleji limit, protože víme, že nás už nečeká štěrk a nehoda.
Pizza nebo těstoviny?RG: Znám skvělou pizzerii blízko trati, takže pro mě jednoznačně pizza. Ale jsem opatrný, protože pak rychle můžete nabrat na váze. Itálie je magické místo a její kulturní stránka je toho velkou součástí. Jako řada pilotů jsem tu závodil na motokárách, takže cítím, že tu zemi dobře znám. Neznám nikoho, kdo by si neužíval pobyt v Itálii.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.