Romain Grosjean v rozhovoru pro oficiální stránky týmu popisuje své vzpomínky na Monzu a ohodnotil i úpravy v zatáčce Parabolica.
Jak se ti líbí Monza?Romain Grosjean: Mám Monzu opravdu rád, protože je tak osobitá. Je to skvělý okruh, který má bohatou historii. To je pro nás hezké, závodit na místě, kde to dělali naši hrdinové. Má skvělou atmosféru i kolem okruhu a závod v parku zaručuje jedinečné prostředí. Samozřejmě velkou součástí jsou zde fanoušci Ferrari a je opravdu skvělé závodit na tak legendární akci.
Máš na Monzu nějaké speciální vzpomínky?RG: Jeden z mých prvních závodů na Monze byl v roce 2003, když jsem jezdil v sérii nazývané Formula Lista, kde jsem vyhrál a potom každý závod mé nováčkovské sezóny. Získal jsem i řadu dalších dobrých výsledků během své kariéry, takže mám na ni hodně dobrých vzpomínek.
Jaké ambice máš na následující víkend?RG: Myslím, že to pro nás bude těžké. Na papíře to není jedna z tratí, která by nám měla sedět. Ale budeme tvrdě bojovat a snažit se o maximum, abychom dobře nastartovali na závod v Singapuru, který by měl E22 vyhovovat trošku víc. Pojedeme zde se speciálním zadním křídlem pro tento okruh a klíčem bude udělat vůz co nejrychlejší z aerodynamického pohledu tak, abychom ubrali z naší nevýhody v maximální rychlosti. Budeme muset také zvládat opotřebení pneumatik. Náročné budou zatáčky jako Lesmos a šikana Ascari, protože čím menší přítlak, tím horší přilnavost v zatáčkách.
Myslíš, že letošní vozy s redukovaným přítlakem budou na řízení v Monze náročnější?RG: Ano, ale je to stejné pro všechny. Obzvlášť bez foukaného difuzoru to bude náročnější než loni, to je jisté. Ale tohle je F1 a s výzvami se musíte poprat. Ve skutečnosti asi budeme muset volit menší celkový přítlak, abychom nahnali čas ztracený na rovinkách.
Co si myslíš o úpravách v únikové zóně zatáčky Parabolica?RG: Je to náročná a rychlá zatáčka, takže z bezpečnostního hlediska je to dobré. V minulosti jste při nájezdu do zatáčky věděli, že když zabrzdíte jen o malinko později, můžete skončit ve štěrku a potom přímo narazit do zdi ve vysoké rychlosti. Teď si myslím, že piloti najdou mnohem rychleji limit, protože víme, že nás už nečeká štěrk a nehoda.
Pizza nebo těstoviny?RG: Znám skvělou pizzerii blízko trati, takže pro mě jednoznačně pizza. Ale jsem opatrný, protože pak rychle můžete nabrat na váze. Itálie je magické místo a její kulturní stránka je toho velkou součástí. Jako řada pilotů jsem tu závodil na motokárách, takže cítím, že tu zemi dobře znám. Neznám nikoho, kdo by si neužíval pobyt v Itálii.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.