Romain Grosjean v rozhovoru pro oficiální stránky týmu popisuje své vzpomínky na Monzu a ohodnotil i úpravy v zatáčce Parabolica.
Jak se ti líbí Monza?Romain Grosjean: Mám Monzu opravdu rád, protože je tak osobitá. Je to skvělý okruh, který má bohatou historii. To je pro nás hezké, závodit na místě, kde to dělali naši hrdinové. Má skvělou atmosféru i kolem okruhu a závod v parku zaručuje jedinečné prostředí. Samozřejmě velkou součástí jsou zde fanoušci Ferrari a je opravdu skvělé závodit na tak legendární akci.
Máš na Monzu nějaké speciální vzpomínky?RG: Jeden z mých prvních závodů na Monze byl v roce 2003, když jsem jezdil v sérii nazývané Formula Lista, kde jsem vyhrál a potom každý závod mé nováčkovské sezóny. Získal jsem i řadu dalších dobrých výsledků během své kariéry, takže mám na ni hodně dobrých vzpomínek.
Jaké ambice máš na následující víkend?RG: Myslím, že to pro nás bude těžké. Na papíře to není jedna z tratí, která by nám měla sedět. Ale budeme tvrdě bojovat a snažit se o maximum, abychom dobře nastartovali na závod v Singapuru, který by měl E22 vyhovovat trošku víc. Pojedeme zde se speciálním zadním křídlem pro tento okruh a klíčem bude udělat vůz co nejrychlejší z aerodynamického pohledu tak, abychom ubrali z naší nevýhody v maximální rychlosti. Budeme muset také zvládat opotřebení pneumatik. Náročné budou zatáčky jako Lesmos a šikana Ascari, protože čím menší přítlak, tím horší přilnavost v zatáčkách.
Myslíš, že letošní vozy s redukovaným přítlakem budou na řízení v Monze náročnější?RG: Ano, ale je to stejné pro všechny. Obzvlášť bez foukaného difuzoru to bude náročnější než loni, to je jisté. Ale tohle je F1 a s výzvami se musíte poprat. Ve skutečnosti asi budeme muset volit menší celkový přítlak, abychom nahnali čas ztracený na rovinkách.
Co si myslíš o úpravách v únikové zóně zatáčky Parabolica?RG: Je to náročná a rychlá zatáčka, takže z bezpečnostního hlediska je to dobré. V minulosti jste při nájezdu do zatáčky věděli, že když zabrzdíte jen o malinko později, můžete skončit ve štěrku a potom přímo narazit do zdi ve vysoké rychlosti. Teď si myslím, že piloti najdou mnohem rychleji limit, protože víme, že nás už nečeká štěrk a nehoda.
Pizza nebo těstoviny?RG: Znám skvělou pizzerii blízko trati, takže pro mě jednoznačně pizza. Ale jsem opatrný, protože pak rychle můžete nabrat na váze. Itálie je magické místo a její kulturní stránka je toho velkou součástí. Jako řada pilotů jsem tu závodil na motokárách, takže cítím, že tu zemi dobře znám. Neznám nikoho, kdo by si neužíval pobyt v Itálii.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.