Roberto Merhi chce v Monze závodit za Caterham podobně jako ve Spa André Lotterer. Dostane od FIA superlicenci a opravdu ho tým pustí za volant?
Již v Belgii byl v paddocku s Caterhamem, s nímž jedná o svém závodním debutu. Další velkou cenu by v případě jeho úspěšných jednání musel vynechat Kamuj Kobajaši, který své místo o víkendu přenechal Lottererovi. Ten s vozem ale kvůli prasklému výfuku skončil hned v druhém kole poté, co přišel o pohon - podle Renaultu zřejmě v důsledku tvrdého přejezdu přes obrubník v rychlé zatáčce Blanchimont.
Španělská Marca píše, že Merhi má potřebných 300 000 Euro (přes 8,1 mil. Kč), které je novému vedení Caterhamu ochoten zaplatit za start ve velké ceně Formule 1. Nyní údajně čeká pouze na to, zda mu FIA udělí superlicenci, tj. potřebné povolení k debutu. K tomu obvykle dochází na požadavek týmu, pilot ale musí ujet s vozem F1 při testech alespoň 300 km nebo vyhrát šampionát v jedné z hlavních kategorií motorsportu.
Třiadvacetiletý Merhi triumfoval v roce 2011 v F3, pak závodil v německém šampionátu DTM a letos své schopnosti předvádí ve Formuli Renault 3.5, kde mu se 118 body patří průběžná druhá příčka.
André Lotterer si závodění ve Spa příliš neužil - odstoupil už ve druhém kole(foto: Caterham F1 Team)
Co o své možnosti nastoupit v F1 v Monze prozrazuje mladý Španěl? "Není 100% jisté, že v Monze budu závodit, ale šance jsou dobré - záleží na tom, zda včas obdržím superlicenci. Soustředím se jinak na titul ve světové sérii [Renaultu 3.5], ale kdybych mohl být v F1, tak by to byla příjemná odměna - byť to v letošní sezóně není prioritou," uvádí Merhi.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.