Marko Mattiacci přiznává, že vztahy uvnitře Ferrari nejsou ideální. Chece skoncovat se vzájemnými obviněními lidí od vývoje motoru a vývoje šasi .
Ferrari se letos nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopnou pohonnou jednotku, z čehož její tvůrci obviňovali aerodynamické oddělení a jejich požadavky, jak naznačil také propuštěný šéf vývoje motorů Luca Marmorini.
Nový šéf Scuderie chce kulturu vzájemného osočování změnit: "Když se někoho zeptám na to, jak se mu daří v jeho práci nebo jak se jeho projekt vyvíjí, tak mám rád, když hovoří o svém projektu. Pak můžeme eventuálně mluvit o ostatních, pokud to má nějakou souvislost s tím, co dělá. Nelíbí se mi kultura vzájemného obviňování."
"Nemám rád, když se ukazuje prstem na mé kolegy a nechci, aby dělali totéž. Rozhodně se musíme poučit z chyb, ale pozitivním a perspektivním způsobem," uvádí o řešení interních problémů pro Sky Sport Mattiacci, jenž v roli šéfa týmu po začátku sezóny nahradil Stefana Domenicaliho.
Snaží se kopírovat slavnou kombinaci Todta, Brawna, Schumachera a Byrneho, nebo se ubírá novým směrem? "Víte, hodně naslouchám, hodně čtu a hodně sleduji mnoho lidí, kteří selhali, a lidi, kteří uspěli. Pro mě je toto období Ferrari důležité, protože bylo jedním z nejúspěšnějších.
Ale nesnažím se je kopírovat. Chci, pokud je to možné, z ní využít maximum a udělat to naším způsobem s lidmi, které máme dnes. Někdy jste v pokušení dělat přesně to stejné, co dělali ti úspěšní, ale myslím, že se Formule 1 za posledních pět, šest let tak změnila, že nevím, jestli by tentýž přístup fungoval i dnes."
Marco Mattiacci: "Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům"(foto: Scuderia Ferrari)
Pro úspěch se bude snažit udržet oba současné piloty - Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena. Španělův manažer však v paddocku sonduje situaci u konkurenčních týmů. Co může Mattiacci udělat, aby byl Alonso u Ferrari spokojený a zůstal po zbytek svého kontraktu - tedy do konce roku 2016?
"Nemusím udržovat spokojenost Fernanda Alonsa. Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům... Jsem tady kvůli tomu, aby byl konkurenceschopný, ne šťastný," dodává šéf závodního týmu Ferrari.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.