Marko Mattiacci přiznává, že vztahy uvnitře Ferrari nejsou ideální. Chece skoncovat se vzájemnými obviněními lidí od vývoje motoru a vývoje šasi .
Ferrari se letos nepodařilo postavit dostatečně konkurenceschopnou pohonnou jednotku, z čehož její tvůrci obviňovali aerodynamické oddělení a jejich požadavky, jak naznačil také propuštěný šéf vývoje motorů Luca Marmorini.
Nový šéf Scuderie chce kulturu vzájemného osočování změnit: "Když se někoho zeptám na to, jak se mu daří v jeho práci nebo jak se jeho projekt vyvíjí, tak mám rád, když hovoří o svém projektu. Pak můžeme eventuálně mluvit o ostatních, pokud to má nějakou souvislost s tím, co dělá. Nelíbí se mi kultura vzájemného obviňování."
"Nemám rád, když se ukazuje prstem na mé kolegy a nechci, aby dělali totéž. Rozhodně se musíme poučit z chyb, ale pozitivním a perspektivním způsobem," uvádí o řešení interních problémů pro Sky Sport Mattiacci, jenž v roli šéfa týmu po začátku sezóny nahradil Stefana Domenicaliho.
Snaží se kopírovat slavnou kombinaci Todta, Brawna, Schumachera a Byrneho, nebo se ubírá novým směrem? "Víte, hodně naslouchám, hodně čtu a hodně sleduji mnoho lidí, kteří selhali, a lidi, kteří uspěli. Pro mě je toto období Ferrari důležité, protože bylo jedním z nejúspěšnějších.
Ale nesnažím se je kopírovat. Chci, pokud je to možné, z ní využít maximum a udělat to naším způsobem s lidmi, které máme dnes. Někdy jste v pokušení dělat přesně to stejné, co dělali ti úspěšní, ale myslím, že se Formule 1 za posledních pět, šest let tak změnila, že nevím, jestli by tentýž přístup fungoval i dnes."
Marco Mattiacci: "Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům"(foto: Scuderia Ferrari)
Pro úspěch se bude snažit udržet oba současné piloty - Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena. Španělův manažer však v paddocku sonduje situaci u konkurenčních týmů. Co může Mattiacci udělat, aby byl Alonso u Ferrari spokojený a zůstal po zbytek svého kontraktu - tedy do konce roku 2016?
"Nemusím udržovat spokojenost Fernanda Alonsa. Nejsme tady kvůli spokojenosti, ale kvůli těm nejrychlejším vozům... Jsem tady kvůli tomu, aby byl konkurenceschopný, ne šťastný," dodává šéf závodního týmu Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.