McLaren se aktuálně snaží s definitivní platností zlomit Sebastiana Vettela nebo Fernanda Alonsa k tomu, aby se stali lídrem týmu v nové éře s Hondou.
Dle britského Autosportu se teď dva klíčoví šéfové týmu - Eric Boullier a Ron Dennis - snaží udělat vše pro to, aby si zajistili jednoho z této hvězdně hodnocené dvojice co nejdřív to bude možné. Ačkoliv jsou oba jezdci pod smlouvou v krákodobém horizontu (Vettel má smlouvu s Red Bullem do konce roku 2015 a Alonso s Ferrari ještě o rok déle), tak by to McLrenu nemělo nijak vadit.
McLaren se prý snaží zavázat si oba jezdce pro několik dalších let a měl jim říct, že je připraven počkat do roku 2016 respektive 2017, pokud by to bylo nutné. Pokud by se jim dostalo souhlasné odpovědi, tak by mohli začít přemýšlet o jezdcích pro příští sezonu a možná se pokusit získat jednu z těchto velkých hvězd dříve.
To je tedy hlavní důvod, proč se McLaren zatím nechce vůbec bavit o svém jezdeckém složení pro rok 2015. Hlavními spouštěči všech případných změn jsou prostě Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Do nepříjemné situace to ale dostává Kevina Magnussena a Jensona Buttona, kteří by se v případě nezájmu o jejich služby už mohli rozhlížet jinde.
Poslední slovo bude zřejmě mít opět Ron Dennis (foto: McLaren)
Eric Boullier, sportovní ředitel týmu, pro Autosport prozradil, že McLaren dělá aktuálně vše, co je v jeho silách, aby získal Vettela a Alonsa. A bude o ně usilovat, dokud jim s definitivní platností řeknou ne a nebo ano. "Budu se snažit o jakéhokoliv jezdce, který bude sedět naší budoucí strategii. Stále na to tlačíme a vezmeme si na to tolik času, kolik bude třeba. Nechceme udělat chybu - máme jen jednu střelu a nechceme minout."
"McLaren je TOP týmem, velkým týmem s bohatou histrorií a my chceme tam, kde bychom měli být. Takže pokud si můžeme dovolit vzít si čas, přemýšlet a připravit naši strategii, tak to musíme udělat." Dle některých zvěstí se má za to, že McLaren by měl jak od Vettela tak i Alonsa velice brzy dostat jejich stanoviska. Rozhodnutí ohledně jezdecké sestavy na rok 2015 by mělo padnout před prvními zámořskými závody, které začínají Singapurem. Nakonec samotný Boullier odmítl říci nějaké datum, do kdy se rozhodnou. "Bude to brzy, pár týdnů."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.