McLaren se aktuálně snaží s definitivní platností zlomit Sebastiana Vettela nebo Fernanda Alonsa k tomu, aby se stali lídrem týmu v nové éře s Hondou.
Dle britského Autosportu se teď dva klíčoví šéfové týmu - Eric Boullier a Ron Dennis - snaží udělat vše pro to, aby si zajistili jednoho z této hvězdně hodnocené dvojice co nejdřív to bude možné. Ačkoliv jsou oba jezdci pod smlouvou v krákodobém horizontu (Vettel má smlouvu s Red Bullem do konce roku 2015 a Alonso s Ferrari ještě o rok déle), tak by to McLrenu nemělo nijak vadit.
McLaren se prý snaží zavázat si oba jezdce pro několik dalších let a měl jim říct, že je připraven počkat do roku 2016 respektive 2017, pokud by to bylo nutné. Pokud by se jim dostalo souhlasné odpovědi, tak by mohli začít přemýšlet o jezdcích pro příští sezonu a možná se pokusit získat jednu z těchto velkých hvězd dříve.
To je tedy hlavní důvod, proč se McLaren zatím nechce vůbec bavit o svém jezdeckém složení pro rok 2015. Hlavními spouštěči všech případných změn jsou prostě Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Do nepříjemné situace to ale dostává Kevina Magnussena a Jensona Buttona, kteří by se v případě nezájmu o jejich služby už mohli rozhlížet jinde.
Poslední slovo bude zřejmě mít opět Ron Dennis (foto: McLaren)
Eric Boullier, sportovní ředitel týmu, pro Autosport prozradil, že McLaren dělá aktuálně vše, co je v jeho silách, aby získal Vettela a Alonsa. A bude o ně usilovat, dokud jim s definitivní platností řeknou ne a nebo ano. "Budu se snažit o jakéhokoliv jezdce, který bude sedět naší budoucí strategii. Stále na to tlačíme a vezmeme si na to tolik času, kolik bude třeba. Nechceme udělat chybu - máme jen jednu střelu a nechceme minout."
"McLaren je TOP týmem, velkým týmem s bohatou histrorií a my chceme tam, kde bychom měli být. Takže pokud si můžeme dovolit vzít si čas, přemýšlet a připravit naši strategii, tak to musíme udělat." Dle některých zvěstí se má za to, že McLaren by měl jak od Vettela tak i Alonsa velice brzy dostat jejich stanoviska. Rozhodnutí ohledně jezdecké sestavy na rok 2015 by mělo padnout před prvními zámořskými závody, které začínají Singapurem. Nakonec samotný Boullier odmítl říci nějaké datum, do kdy se rozhodnou. "Bude to brzy, pár týdnů."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.