McLaren se aktuálně snaží s definitivní platností zlomit Sebastiana Vettela nebo Fernanda Alonsa k tomu, aby se stali lídrem týmu v nové éře s Hondou.
Dle britského Autosportu se teď dva klíčoví šéfové týmu - Eric Boullier a Ron Dennis - snaží udělat vše pro to, aby si zajistili jednoho z této hvězdně hodnocené dvojice co nejdřív to bude možné. Ačkoliv jsou oba jezdci pod smlouvou v krákodobém horizontu (Vettel má smlouvu s Red Bullem do konce roku 2015 a Alonso s Ferrari ještě o rok déle), tak by to McLrenu nemělo nijak vadit.
McLaren se prý snaží zavázat si oba jezdce pro několik dalších let a měl jim říct, že je připraven počkat do roku 2016 respektive 2017, pokud by to bylo nutné. Pokud by se jim dostalo souhlasné odpovědi, tak by mohli začít přemýšlet o jezdcích pro příští sezonu a možná se pokusit získat jednu z těchto velkých hvězd dříve.
To je tedy hlavní důvod, proč se McLaren zatím nechce vůbec bavit o svém jezdeckém složení pro rok 2015. Hlavními spouštěči všech případných změn jsou prostě Sebastian Vettel a Fernando Alonso. Do nepříjemné situace to ale dostává Kevina Magnussena a Jensona Buttona, kteří by se v případě nezájmu o jejich služby už mohli rozhlížet jinde.
Poslední slovo bude zřejmě mít opět Ron Dennis (foto: McLaren)
Eric Boullier, sportovní ředitel týmu, pro Autosport prozradil, že McLaren dělá aktuálně vše, co je v jeho silách, aby získal Vettela a Alonsa. A bude o ně usilovat, dokud jim s definitivní platností řeknou ne a nebo ano. "Budu se snažit o jakéhokoliv jezdce, který bude sedět naší budoucí strategii. Stále na to tlačíme a vezmeme si na to tolik času, kolik bude třeba. Nechceme udělat chybu - máme jen jednu střelu a nechceme minout."
"McLaren je TOP týmem, velkým týmem s bohatou histrorií a my chceme tam, kde bychom měli být. Takže pokud si můžeme dovolit vzít si čas, přemýšlet a připravit naši strategii, tak to musíme udělat." Dle některých zvěstí se má za to, že McLaren by měl jak od Vettela tak i Alonsa velice brzy dostat jejich stanoviska. Rozhodnutí ohledně jezdecké sestavy na rok 2015 by mělo padnout před prvními zámořskými závody, které začínají Singapurem. Nakonec samotný Boullier odmítl říci nějaké datum, do kdy se rozhodnou. "Bude to brzy, pár týdnů."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.