Už v Austrálii na pódiu tušil Kevin Magnussen, že to je jeho nejlepší výsledek celé letošní sezony. Na incident s Massou v Hockenheimu má jiný názor, než Felipe…
V prvním závodě sezony jste byl na pódiu, podobný výsledek jste už ale nezopakoval…Kevin Magnussen (KM): „No ano, v prvním závodě jsem byl na pódiu. Mnohým jiným se to nepodařilo, my jsme odvedli skvělou práci. Upřímně, po závodě přemýšleli o tom, že to tak zůstane jenom fanoušci a novináři. Tým věděl, že má problémy, takže pro mě není překvapením, že pak jsme už neskončili mezi prvními třemi. Situace je složitá.“Takže už na pódiu jste věděl, že je to Váš nejlepší výsledek sezony?KM: „V Austrálii jsem byl šťastný bez ohledu na to, zda to byla náhoda, nebo ne. Musel jsem si to prostě užít. V následujícím závodě už to nebylo dobré, i když jsem v tom prvním bojoval s Ricciardem. Bohužel se nám nepodařilo zachovat si vysoké závodní tempo. Ale mluvíme o F1, ta je nepředvídatelná. Někdy se Vám třeba daří, máte štěstí a ani nevíte proč. Teď máme problémy, musíme držet spolu a zachovat si pozitivní přístup.“Byl letos závod, kdy jste štěstí neměl?KM: „Ano, měl jsem i smůlu, zejména tehdy, když byla šance na úspěch. To je také zkušenost, i když negativní.“ Když porovnáme Vaše výsledky s Buttonovými, tak v kvalifikacích jezdíte skoro stejně, ale v závodech je Jenson rychlejší. Co uděláte, aby se to v druhé polovině sezony změnilo?КM: „Musím bezpodmínečně zrychlit. Pracuji na závodním i kvalifikačním tempu. Kdybych neměl problémy s ERS, mohl jsem být v Monaku před Jensonem. V Německu také byla šance, ale víte, co se stalo. V Barceloně se mi nepodařilo postoupit do poslední části kvalifikace, ale závod byl celkem dobrý. V mém případě statistika nevyjadřuje přesně mou formu. To ale neznamená, že je vše pořádku a já jsem úplně spokojen. Musím zrychlit v kvalifikacích i v závodech.“Je těžké být lepším, než Button?КM: „Řekl bych, že jo.“Je pro Vás Jenson Button jakýmsi orientačním bodem?KM: „Ano, velmi dobrým. Pohybuje se v F1 už čtrnáct let, má ohromné zkušenosti, mám se co od něho učit. Nejen jak jezdit, ale také jak spolupracovat s týmem, jak odevzdat týmu dobrou zpětnou vazbu.“Co je nejsložitější v práci jezdce F1?КM: „Celkem složitě hledám ten správný přístup k pneumatikám. Zvyknul jsem si pracovat jen s jednou směsí pneumatik. V F1 musím pracovat s čtyřmi, každá má svá specifika – je to na mě složité. Také bych vzpomenul vztah s tiskem. Tým je pod velkým tlakem, takže rozhovory probíhají jiným způsobem, než tomu bylo ve Světové sérii Renault.“Maxe Verstappena čeká skok z F3 do F1, bude to pro něho složité?KM: „Jestli má talent, s rychlostí nebude mít problémy. Potíže nastanou, když bude muset stabilně dosahovat dobré výsledky. Bude muset zvládnout hodně věcí a k tomu jsou dobré zkušenosti. Bude muset pilně pracovat, aby byl úspěšný.“V následující sezoně se vrátí Honda, v McLarenu může dojít ke změně sestavy, znepokojuje Vás to?КM: „Když nemáte smlouvu pro příští sezonu, bojujete o ní, tak je to u všech. Má to své pro i proti, protože musíte pracovat pod vysokým tlakem. Věřím, že to zvládnu ke své spokojenosti, na okruzích vydávám ze sebe vše.“Přemýšlíte o tom, že letošní sezona by byla tou poslední v McLarenu?КM: „Ne, nepřipouštím si negativní myšlenky. Já jen vím, že hodně pracuju a snažím se zrychlit.“Jaké jsou varianty pro následující sezonu?КM: „Nepřemýšlel jsem o tom.“Vaši manažeři o tom také nepřemýšleli?КM: „To se musíte zeptat jich.“Jste přesvědčen, že budete pokračovat v McLarenu?КM: „V současnosti se soustřeďuju na to, abych dobře zvládnul druhou polovinu sezony. Co bude pak, nezávisí jenom na mě. Prostě dělám vše proto, abych mohl říct, že jsem udělal, co jsem mohl.“Byl jste v nějaké formě zainteresován do projektu Hondy?КM: „Ne.“Pracoval jste na simulátoru?КM: „Ne.“Byl jste někdy na základně Hondy?КM: „Ne.“Jak se vyrovnáváte s popularitou?КM: „To není ten největší problém. Když jste jezdcem F1, stáváte se známou osobou, ale to je jen jeden aspekt Vaší práce.“Respektuje dánský tisk Vaše soukromí?КM: „Novináři i běžní lidé respektují mé soukromí.“Zastavují Vás na ulici?КM: „Někdy ano, ale jenom mi chtějí popřát štěstí. Neslídí za mnou, nechodí k mému domu, s tím nemám žádné problémy.“Po havárii v Hockenheimu řekl Felipe Massa, že jezdíte nebezpečným způsobem…КM: „Myslím si, že je to nespravedlivé hodnocení, ale je to jeho názor. Může říkat co chce, můj názor je jiný. Stewardi incident vyhodnotili – nepozvali si mne na konzultaci.“Oslovil Vás Felipe osobně, abyste si vysvětlili nehodu?КM: „Ne, mluvil se mnou jen prostřednictvím tisku.“Martin Whitmarsh Vás dostal do McLarenu, ale v Austrálii byli už na čele týmu Ron Dennis a Eric Boullier…КM: „Martina mám rád, pořád se s ním stýkám. Rada ředitelů se domnívá, že to bylo pro tým dobré. Na Martina nemůžu říct nic špatného, prostě týmu šéfují jiní lidé, a myslím si, že dobře.“Eric Boullier má zkušenosti s prací s mladými jezdci. Pomáhá Vám?КM: „Ano, podporuje mne, stále spolu komunikujeme. Nezajímají ho jen moje výsledky, ale také zda se cítím v týmu dobře.“Max Verstappen řekl, že jeho otec udělal v F1 několik chyb. Váš otec byl také jezdcem F1. Pomohly Vám jeho zkušenosti natolik, že jste se mohl vyhnout některým chybám?КM: „Můj otec neměl valnou pověst. Kouřil, chodil na večírky. Učím se od něho a vím, že některé věci nemusím dělat. Vím, že mu kouření na pověsti nepřidalo, přesto si myslím, že si zasloužil v F1 ještě jednu šanci.“V minulé sezoně jste byl soupeřem Stoffela Vandoorna, jaký máte vztah v současnosti?КM: „Nepotkáváme se často. Když mám čas, sleduju ho v závodech GP2, vede si dobře.“Vidíte jeho výsledky práce na simulátoru?КM: „Ty informace jsou dostupné celému týmu.“Je stále Vaším soupeřem?КM: „Protože nejezdí v F1, nejsme soupeři. Kromě F1 jsme možní soupeři, ale já mám pro letošní sezonu smlouvu s McLarenem, proto se neznepokojuju a přemýšlím o důležitějších věcech.“Které ze zbývajících okruhů Vám nejvíc vyhovují?КM: „Na většině těch okruhů jsem nezávodil, budou pro mě nové. Chci je lépe poznat, nejdřív ale asi na simulátoru.“Jaké potíže míváte na nových okruzích?КM: „Chce to například čas poznat výšku obrubníků a podobné věci, ale nějaké velké problémy nejsou.“Na který okruh se těšíte nejvíc?КM: „Na Suzuku. Vloni jsem byl na okruhu jako třetí jezdec a mohl jsem se po něm procházet pěšky.“Máte auto, které je o dvacet let starší, než Vy – Chevrolet Camaro?КM: „Správně.“Máte i jiné veterány?КM: „Ne.“Jak jste k němu přišel?КM: „Asi před osmi lety mi můj otec řekl, že mi ho daruje k osmnáctým narozeninám, když nebudu kouřit, tak nekouřím.“Jaký má motor?КM: „Objem je asi 7,4 litru, ale nejsem si jist, musím se podívat do papírů.“Často na něm jezdíte?КM: „Ne. Ale je příjemně vědět, že mám takové auto v garáži.“Připomíná Vám zvuk Vašeho Chevroleta zvuk osmiválců z F1?КM: „Ne, ten zvuk je úplně jiný.“Závodil jste někdy na okruhu spolu se svým otcem?КM: „Ano.“Kdo zvítězil?КM: „Já!“Kde to bylo?КM: „V průběhu testování. Jednoho rána mi zavolal, zda bych nechtěl jezdit v testech Chevroletů Camaro v dánském mistrovství. Byl jsem rychlejší o jednu desetinu sekundy.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.