Lewis Hamilton se po vypjaté Velké ceně Belgie s Mercedesem dohodl, že jednání o dalším prodloužení kontraktu odloží až na konec sezóny, v níž se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem bojuje na ostří nože o mistrovský titul.
Obě strany chtějí ve spolupráci pokračovat, nyní se však nechtějí rozptylovat diskusemi o budoucí smlouvě, která vyprší až na konci příštího roku. Mercedes v létě prodloužil kontrakt s Nicem Rosbergem, v jednáních s Hamiltonem ale nyní nepospíchá.
"Momentálně to je velmi vypjaté a je třeba se soustředit na sezónu. Jedna věc je ale jistá: nehodláme hovořit s nikým jiným, dokud nebudeme mít velmi jasný obrázek o tom, jak budeme moci pokračovat ve spolupráci s Lewisem," uvádí sportovní ředitel Toto Wolff pro Autosport.
"Tohle jsme si řekli navzájem: nemáme zájem o žádný další rozhovor s kterýmkoliv jiným jezdcem ani žádný nevedeme a Lewis nejedná s žádným jiným týmem. Proto si navzájem důvěřujeme.
Momentálně se musíme soustředit na šampionát a nenechat se zatáhnout do intenzivních diskusí [o kontraktu], protože ten má ještě rok a půl čas," vysvětluje Wolff, který po kolizi ve Spa řeší nepříjemnou krizi vztahů mezi svými jezdci.
Idylka po letošní Velké ceně Británie (foto: Daimler AG)
V pátek se v sídle F1 týmu v Brackley uskuteční krizová schůzka, při které se setkají šéfové Toto Wolff a Paddy Lowe s Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem. Budou při ní řešit to, jak přistoupit k dalším závodům. Sáhne ve zbytku sezóny Mercedes k týmové režii nebo své jezdce po kolizi nechá i nadále volně závodit?
OPINION: Team orders or free racing? There’s been a lot of debate since Belgium – this is a chance to have your say... #TeamBossThursday #F1
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 28, 2014
Mercedes zjišťuje názor fanoušků: hlasujte v naší anketě vlevo nahoře- výsledek předáme týmu
Dnes by legendární brazilský závodník Ayrton Senna oslavil své 65. narozeniny. I po více než třiceti letech od jeho tragické smrti ve Velké ceně San Marina v roce 1994 zůstává Senna ikonou a inspirací pro mnoha lidí po celém světě.
Lewis Hamilton si v kvalifikaci na sprint dojel pro pole position, čímž předvedl působivý výkon. Jeho týmový kolega Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtým místem na startovním roštu. Zatímco Hamilton potvrdil svou rychlost a adaptaci na nový monopost, Leclerc bude muset v samotném sprintu bojovat o lepší umístění.
Tým Williams se ocitl v hledáčku komisařů kvůli problémům s dodáním požadovaných záběrů, které slouží k monitorování předního a zadního křídla. Nedostatek těchto dat, která jsou klíčová pro technické kontroly, znamená, že tým bude muset své opomenutí vysvětlit před sportovními komisaři.
Lewis Hamilton získal první jiskru naděje pro Ferrari díky získání pole position v kvalifikaci na sprint ve Velké ceně Číny, což nezůstalo bez povšimnutí ani u Helmuta Marka z Red Bullu, který mu věnoval neobvyklou chválu.
Helmut Marko přiznal, že po „hrozném“ pátečním tréninku v Číně měl Red Bull obavy o kvalifikaci kvůli problémům s opotřebením pneumatik. Tým se však rychle vzpamatoval a dosáhl lepších výsledků, než očekávali.
Lando Norris a Oscar Piastri, kteří byli považováni za silné favority na zisk pole position na Velké ceně Číny, nakonec zůstali bez místa v první řadě. Přestože očekávání byla vysoká, oba jezdci McLarenu se nedokázali probojovat na čelní pozice a před nimi skončili silní konkurenti.
Lewis Hamilton získal pole position pro sprint na Velké ceně Číny, když o 0,018 sekundy překonal Maxe Verstappena. McLaren zklamal, přičemž Norris v druhé části kvalifikace předčil Piastriho a McLaren obsadil první dvě příčky.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.