Renault Sport F1 zamíří do Monzy po vítězství v předchozích dvou závodech se znovu nabytou sebedůvěrou.
Daniel Ricciardo využil vzájemné kolize Mercedesů a připsal si druhé vítězství v řadě za sebou. Na druhého Lewise Hamiltona v šampionátu ztrácí 35 bodů, na lídra Nica Rosberga 64 bodů. Pohonná jednotka Renaultu, která pohání jeho Red Bull, sice není nejvýkonnější, díky vylepšením se však podařilo zlepšit konkurenceschopnost balíku i na rovinkách.
Sebastian Vettel na rovince dosáhl dokonce čtvrté nejvyšší rychlosti - 341,8 km/h, což bylo jen o 2,8 km/h méně než předvedl Nico Hülkenberg s Force Indií (344,6 km/h) - přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Belgie najdete zde.
Úzká spolupráce s mistrovským týmem se francouzskému výrobci vyplácí, proto již z vysokorychlostní Monzy nemá takové obavy: "Před víkendem jsme byli opatrní ve svých očekáváních. Věděli jsme, že budeme potřebovat i kus štěstí, ale z podmínek jsme [ve Spa] dokázali vytěžit maximum," uvádí Rémi Taffin, šéf traťových činností Renaultu.
Renaultu se díky Danielovi Ricciardovi dočkal v Belgiitřetího letošního vítězství (foto: Red Bull Racing)
"Vítězství na okruhu, kde rozhodují motory a kde jsme se měli trápit, jen dokazuje, že se u Renaultu nikdy nevzdáváme a že nás kopance vedou k usilovnější a chytřejší práci. V posledních několika měsících jsme s Red Bullem pracovali ještě těsněji, jde o příklad optimalizace balíku šasi a motoru.
Tento jasný směr a se vyplácí. Spolehlivost je samozřejmě nyní klíčovou a my balík vylepšujeme všude, kde jen můžeme. F1 je o tvrdé práci, ale také o štěstí, a my jsme ho měli. Nyní pojedeme do Monzy s obnovenou sebedůvěrou," dodává Taffin.
Tip: Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami? Stav jejich součástí najdete zde.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.