Renault Sport F1 zamíří do Monzy po vítězství v předchozích dvou závodech se znovu nabytou sebedůvěrou.
Daniel Ricciardo využil vzájemné kolize Mercedesů a připsal si druhé vítězství v řadě za sebou. Na druhého Lewise Hamiltona v šampionátu ztrácí 35 bodů, na lídra Nica Rosberga 64 bodů. Pohonná jednotka Renaultu, která pohání jeho Red Bull, sice není nejvýkonnější, díky vylepšením se však podařilo zlepšit konkurenceschopnost balíku i na rovinkách.
Sebastian Vettel na rovince dosáhl dokonce čtvrté nejvyšší rychlosti - 341,8 km/h, což bylo jen o 2,8 km/h méně než předvedl Nico Hülkenberg s Force Indií (344,6 km/h) - přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Belgie najdete zde.
Úzká spolupráce s mistrovským týmem se francouzskému výrobci vyplácí, proto již z vysokorychlostní Monzy nemá takové obavy: "Před víkendem jsme byli opatrní ve svých očekáváních. Věděli jsme, že budeme potřebovat i kus štěstí, ale z podmínek jsme [ve Spa] dokázali vytěžit maximum," uvádí Rémi Taffin, šéf traťových činností Renaultu.
Renaultu se díky Danielovi Ricciardovi dočkal v Belgiitřetího letošního vítězství (foto: Red Bull Racing)
"Vítězství na okruhu, kde rozhodují motory a kde jsme se měli trápit, jen dokazuje, že se u Renaultu nikdy nevzdáváme a že nás kopance vedou k usilovnější a chytřejší práci. V posledních několika měsících jsme s Red Bullem pracovali ještě těsněji, jde o příklad optimalizace balíku šasi a motoru.
Tento jasný směr a se vyplácí. Spolehlivost je samozřejmě nyní klíčovou a my balík vylepšujeme všude, kde jen můžeme. F1 je o tvrdé práci, ale také o štěstí, a my jsme ho měli. Nyní pojedeme do Monzy s obnovenou sebedůvěrou," dodává Taffin.
Tip: Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami? Stav jejich součástí najdete zde.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.