Renault Sport F1 zamíří do Monzy po vítězství v předchozích dvou závodech se znovu nabytou sebedůvěrou.
Daniel Ricciardo využil vzájemné kolize Mercedesů a připsal si druhé vítězství v řadě za sebou. Na druhého Lewise Hamiltona v šampionátu ztrácí 35 bodů, na lídra Nica Rosberga 64 bodů. Pohonná jednotka Renaultu, která pohání jeho Red Bull, sice není nejvýkonnější, díky vylepšením se však podařilo zlepšit konkurenceschopnost balíku i na rovinkách.
Sebastian Vettel na rovince dosáhl dokonce čtvrté nejvyšší rychlosti - 341,8 km/h, což bylo jen o 2,8 km/h méně než předvedl Nico Hülkenberg s Force Indií (344,6 km/h) - přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Belgie najdete zde.
Úzká spolupráce s mistrovským týmem se francouzskému výrobci vyplácí, proto již z vysokorychlostní Monzy nemá takové obavy: "Před víkendem jsme byli opatrní ve svých očekáváních. Věděli jsme, že budeme potřebovat i kus štěstí, ale z podmínek jsme [ve Spa] dokázali vytěžit maximum," uvádí Rémi Taffin, šéf traťových činností Renaultu.
Renaultu se díky Danielovi Ricciardovi dočkal v Belgiitřetího letošního vítězství (foto: Red Bull Racing)
"Vítězství na okruhu, kde rozhodují motory a kde jsme se měli trápit, jen dokazuje, že se u Renaultu nikdy nevzdáváme a že nás kopance vedou k usilovnější a chytřejší práci. V posledních několika měsících jsme s Red Bullem pracovali ještě těsněji, jde o příklad optimalizace balíku šasi a motoru.
Tento jasný směr a se vyplácí. Spolehlivost je samozřejmě nyní klíčovou a my balík vylepšujeme všude, kde jen můžeme. F1 je o tvrdé práci, ale také o štěstí, a my jsme ho měli. Nyní pojedeme do Monzy s obnovenou sebedůvěrou," dodává Taffin.
Tip: Jak jsou na tom piloti se svými pohonnými jednotkami? Stav jejich součástí najdete zde.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.