Emmanuele Pirro, bývalý jezdec F1, byl mezi komisaři během GP Belgie. Dle jeho slov měl velmi rychle jasno o tom, že nebude vyšetřovat nehodu mezi Lewisem Hamiltonem a Nico Rosbergem.
V rozhovoru pro italský La Gazzetta dello Sport 52 letý Emmanuele Pirro řekl: "Potřebovali jsme méně než 10 vteřin na to, abychom posoudili, že šlo o nezaviněný kontakt, kterému se nebudeme věnovat. Nehoda měla neblahé následky, ale během nehody šlo o milimetry. Jinými slovy, ani jeden z vozů neudělal náhlý pohyb.
Nebyl v tom úmysl, možná, že se Rosberg choval trošku vychytrale a mazaně, ale nakonec hlavním problémem bylo, že se to stalo mezi dvěma jezdci jednoho týmu. Například kontakt mezi Vettelem a Alonsem v posledním kole byl daleko jasnější, ale opět [se obešel] bez žádné další akce."
Pokud tedy nešlo o úmysl, tak jak si vysvětlit hamiltonova slova, podle kterých o úmysl šlo? "Jak můžete říct, že nějaký jezdec něco takového udělal úmyslně? Rosberg neměl šanci předjet a obvykle v těchto situacích jste to vy, kdo havaruje a prohrává. Pokud ale nebyl spokojený, pak je to dáno trochou sportovní vychytralostí."
Na Hamiltonovu stranu se postavil i jeho krajan a bývalý kolega z McLarenu, Jenson Button: "Jsem si jistý, že až se na to Nico podívá, tak si řekne 'Nevím, co jsem si myslel'," řekl Brit. Mercedes měl v úterý mimořádnou poradu v Brackley, kde detailně řešil danou situaci. Podle Toto Wollfa bude toto jednání sloužit jako záklaní nastavení pravidel pro vztahy mezi jezdci pro zbytek sezony.
Dva monoposty Mercedesu se řítí do zatáčky Les Combes, kde došlo k nehodě(foto: Daimler AG)
Podle jeho slov to bude znamenat v jistých momentech i týmovou režii, aby bylo zajištěno, že tým vytěží ze všech zbývajících závodů maximum. Je zřejmé, že tým mohl ze Spa odjíždět s doublem, místo toho se musí spokojit s 'pouhými' 18 body Rosberga.
Ve Spa Toto Wollf situaci komentoval takto: "Jde o principy, musíme se podívat na to, co se stalo a vyvodit z toho důsledky, aby se to již neopakovalo. Mluvili jsme o tom na začátku víkendu. Nebyl naprosto žádný důvod k vzájemné kolizi.
Absolvovali jsme velmi zajímavé závody, kde spolu oba bojovali fair, všechny nás to bavilo. Za takové situace z toho těžili jak oni, jezdci, tak my, jako tým, maximum. Teď jsme se ale dostali do bodu, druhé poloviny sezony, kde je to těsnější. Pravděpodobně se do toho budeme muset pustit více intenzivně, abychom zajistili, že se udržíme v hranicích, které jsme nastavili na začátku sezony."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.