Ferrari: Vylepšením aerodynamiky můžeme získat tolik, co vylepšením motoru

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 27. srpna 2014 06:40
Sdílej:

Ferrari věří, že v oblasti aerodynamiky letošních vozů existují velké rezervy. Jejím vylepšením je možná dosáhnout takového zrychlení, jako úpravou pohonné jednotky.

Před příštím rokem se technická pravidla moc nezmění, jisté úpravy se dotknou pouze špičky nosu. Ale i za stabilních pravidel je toho po stránce aerodynamiky možné podle technického ředitele Ferrari hodně získat.

"Pravidla pro aerodynamiku zůstávají stejná, ale jsou zároveň stále mladá, relativně mladá. Odhaduji, že mezi vozy pro rok 2014 a 2015 je toho možné vylepšením aerodynamiky získat tolik, co vylepšením pohonné jednotky," potvrzuje James Allison.

A to má Ferrari po stránce motoru hodně co zlepšovat. Kromě jeho vysoké hmotnosti a špatné ovladatelnosti se má za to, že letos je 059/3 v poli tou nejméně výkonnou pohonnou jednotkou, což stálo místo šéfa jejího vývoje - Lucu Marmoriniho.

Scuderia proto před příští sezónou změnila dodavatele některých komponent a usilovně pracuje na jeho vylepšení. "Do obou těchto věcí vrháme všechno, co můžeme," uvádí k vývoji aerodynamiky i nového motoru Allison.

Vylepšením aerodynamiky to půjde příští rok hodně získat, Ferrari v tétooblasti vidí stejné rezervy, jako u pohonné jednotky (foto: Scuderia Ferrari)

Komentáře vyhozeného Marmoriniho současný technický ředitel Ferrari raději nekomentuje: "No, já jsem u Ferrari v tom období [přípravy vozu F14 T] vlastně nebyl, takže bych se k tomu raději nevyjadřoval. Raději bych se těšil na to, co se momentálně pokoušíme udělat, což znamená ujistit se, že dostáváme to absolutně nejlepší z našeho vozu, pohonné jednotky a vývojového programu šasi a snažit se to spojit tak, abychom dosahovali dobrých výsledků.

Existuje několik kompromisů, které je třeba učinit při stavbě těchto vozů, a já se soustředím na to, abychom společně s naším týmem před rokem 2015 zvolili ty správné," dodává technický ředitel týmu, kterému v šampionátu před domácím závodem na Monze patří třetí příčka.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.