Ferrari věří, že v oblasti aerodynamiky letošních vozů existují velké rezervy. Jejím vylepšením je možná dosáhnout takového zrychlení, jako úpravou pohonné jednotky.
Před příštím rokem se technická pravidla moc nezmění, jisté úpravy se dotknou pouze špičky nosu. Ale i za stabilních pravidel je toho po stránce aerodynamiky možné podle technického ředitele Ferrari hodně získat.
"Pravidla pro aerodynamiku zůstávají stejná, ale jsou zároveň stále mladá, relativně mladá. Odhaduji, že mezi vozy pro rok 2014 a 2015 je toho možné vylepšením aerodynamiky získat tolik, co vylepšením pohonné jednotky," potvrzuje James Allison.
A to má Ferrari po stránce motoru hodně co zlepšovat. Kromě jeho vysoké hmotnosti a špatné ovladatelnosti se má za to, že letos je 059/3 v poli tou nejméně výkonnou pohonnou jednotkou, což stálo místo šéfa jejího vývoje - Lucu Marmoriniho.
Scuderia proto před příští sezónou změnila dodavatele některých komponent a usilovně pracuje na jeho vylepšení. "Do obou těchto věcí vrháme všechno, co můžeme," uvádí k vývoji aerodynamiky i nového motoru Allison.
Vylepšením aerodynamiky to půjde příští rok hodně získat, Ferrari v tétooblasti vidí stejné rezervy, jako u pohonné jednotky (foto: Scuderia Ferrari)
Komentáře vyhozeného Marmoriniho současný technický ředitel Ferrari raději nekomentuje: "No, já jsem u Ferrari v tom období [přípravy vozu F14 T] vlastně nebyl, takže bych se k tomu raději nevyjadřoval. Raději bych se těšil na to, co se momentálně pokoušíme udělat, což znamená ujistit se, že dostáváme to absolutně nejlepší z našeho vozu, pohonné jednotky a vývojového programu šasi a snažit se to spojit tak, abychom dosahovali dobrých výsledků.
Existuje několik kompromisů, které je třeba učinit při stavbě těchto vozů, a já se soustředím na to, abychom společně s naším týmem před rokem 2015 zvolili ty správné," dodává technický ředitel týmu, kterému v šampionátu před domácím závodem na Monze patří třetí příčka.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.