Magazín Auto Motor und Sport se ohlédl za uplynulou Velkou cenou Belgie. Jaké zajímavosti přinesl letos do statistik závod na okruhu ve Spa?
První statistické číslo patří Red Bullu, který díky Danielovi Ricciardovi slavil své padesáté vítězství v historii týmu. Od roku 2009, kdy se tato rakouská stáj radovala poprvé uplynulo 103 závodů a procentuální úspěšnost tohoto týmu je tak téměř 50%.
A pokud vás zajímá, který tým je statisticky vůbec nejúspěšnějším týmem historie F1, pak je to Brawn GP. Ten v roce 2009, své jediné sezóně, získal osm vítězství, pohár konstruktérů a do rukou Jensona Buttona putoval i titul mistra světa. Tedy bezmála 50% úspěšnost co se výher týče a navíc se jako jediný tým může pochlubit 100% úspěšností v případě mistrovských titulů.
A co se Ricciarda týče - i pro třetí ze svých tří vítězství si dojel z pozice na startu mimo první trojici. To se Sebastianovi Vettelovi zatím nikdy nepodařilo. Němec však již posté (ze 132 dvou závodů) získal body.
Slavit mohli i u Williamsu. Valtteri Bottas získal další pódiové umístění, již čtvrté. V posledních pěti závodech byl tak na pódiu stejně často jako všichni závodníci Williamsu v posledních devíti letech dohromady.
Letos vůbec poprvé bylo nejrychlejší kolo závodu (za srovnatelných podmínek) na stejném okruhu rychlejší než v loňské sezóně (2 desetiny).
Poprvé od Velké ceny Monaka v roce 2010 nebyl mezi prvními třemi na pódiu žádný mistr světa. Tehdy se radovali Vettel, Webber a Kubica. A kdy naposledy na pódiu nestál nikdo ze současných šampionů - Hamilton, Alonso, Vettel, Räikkönen či Button? Stalo se to poprvé od závodu v Kanadě v roce 2008. Tehdy se radovali Kubica, Heidfeld a Coulthard.
Mercedes stále může překonat rekord pro nejvíc výher v sezóně, pokud vyhraje všechny zbývající závody. Rekord drží McLaren (1988) a Ferrari (2002, 2004) s patnácti vítězstvími.
Fernando Alonso je jediným pilotem, který letos dokončil každé kolo a sbíral body v každém závodě.
Kimi Räikkönen se zařadil po bok sedmi pilotů, kteří ve své kariéře získali více než 1000bodů. Jsou jimi Alonso, Schumacher, Vettel, Hamilton, Button a Webber.
Nico Hülkenberg poprvé ve své kariéře vypadl už v první části kvalifikace. Horší už pro Němce byla jen kvalifikace v Itálii v před dvěma roky, kdy kvůli technickým problémům nemohl nastoupit.
Poprvé od závodu v Austrálii v Roce 1986 nestartoval vůz s číslem 10, protože Kamuje Kobajašiho nahradil André Lotterer. Ten však nakonec při svém debutu ujel pouze zhruba 14 km. Stejně jako on ve Spa debutoval také v zeleném autě v roce 1991 Michael Schumacher. I on tehdy v kvalifikaci porazil svého týmového kolegu, ale závod pro něj skončil předčasně hned v prvním kole.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.