Vzájemná rivalita Lewise Hamiltona a Nica Rosberga, kteří u Mercedesu bojují o titul, může podle závodního ředitele McLarenu vyústit v pěkný průšvih.
Po kontroverzní kolizi ve druhém kole Velké ceny Belgie čeká šéfy Mercedesu další schůzka s piloty, kde si důrazně povykládají o tom, jak budou přistupovat k závodění.
Vedení německého týmu nechce dovolit, aby je krize vzájemných vztahů mezi piloty připravila o mistrovský titul a umožnila Red Bullu další vítězství - Danielovi Ricciardovi se to ve Spa podařilo již potřetí a stal se tak jezdcem, který od Kanady, tedy za posledních šest závodů, získal nejvíce bodů.
Může dojít k tomu, že dominantnímu Mercedesu proklouzne titul mezi prsty? "Riziko vždy existuje," upozorňuje pro Autosport Boullier z McLarenu. "Pokud dojde k velmi vážnému zhoršení vztahu mezi piloty a mezi piloty a týmem, končí to obrovským malérem."
Vedení německého týmu podle něj může jen těžko kontrolovat počínání Hamiltona a Rosberga: "To nejde. Bylo nešťastné, že k tomu došlo ve druhém kole, jde však o závodní incident. Když se podíváte na poslední závody, přihodilo se to mnohokrát. Je to tedy smůla a já chápu, proč mohou být naštvaní - přišli o první a druhé místo, ale tohle je závodění."
Souboj Hamiltona s Rosbergem na konci rovinky Kemmel ve 2. kole Velké ceny Belgieskončil vzájemnou kolizí (foto: Daimler AG)
Podle Boulliera se teď zkrátka musí rozhodnout, jestli o řešení situace bude před novináři naprosto mlčet, nebo vysvětlí, co podnikli - což ale může ještě více rozdmýchat oheň vášní: "Záleží na tom, jak moc chcete, aby se o vás v médiích hovořilo."
"Když začnete obviňovat jezdce, pak jde o politiku, kterou nedoporučuji. Lepší je vyčistit vzduch mimo trať. Jsem však rád, že nemusím zvládat takový problém. Nakonec máte tendenci si myslet, že střílíte sami sebe - ale tohle je také součást závodění," dodává Boullier.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.