Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o tom, v čem se jeho tým musí zlepšit, a proč Kimi Räikkönen zatím tolik zaostává za Fernandem Alonsem.
Finský jezdec letos nasbíral zatím 39 bodů, zatímco jeho španělský týmový kolega jich má na kontě už 121, tedy třikrát více. Co na to říká technický ředitel Ferrari?
"No, řekl bych, že máme auto, které není lehké řídit, to je rozhodně pravda. Obzvlášť v Kimiho případě - nemá rád jeho přední část. On je pilotem, který má rád velmi silnou a předvídatelnou přední část vozu - pak dokáže maximálně využít schopnosti, které má." vysvětluje Allison, který v minulých letech působil s Räikkönenem u Lotusu.
"Tu zatím u Ferrari nenašel a my jsme mu ji ještě neposkytli. To je myslím to, co řešíme," pokračuje. "Nemyslím si, že by Ferrari někdy chyběli zdroje, kvalita lidí, pilotů - máme spoustu klíčových částí, které jsou pro úspěšný tým zapotřebí."
James Allison: Kimi potřebuje velmi silnou a předvídatelnou přední část auta,aby mohl využít svých schopností (foto: Scuderia Ferrari)
"Všichni se snažíme identifikovat oblasti, v nichž nepatříme mezi vedoucí špičku šampionátu, a napravujeme je. Většina těchto slabin je organizačních a tendencí pracovat v minulosti trochu krátkodobě. To je hlavní oblast, kde se snažíme dostat to nejlepší ze všech dobrých věcí v Maranellu, uvádí Allison.
Räikkönenovi se závod v Belgii konečně povedl a letos poprvé byl v cíli před Alonsem. Ten se během něj musel vypořádat s pětisekundovou penalizací i s hustějším provozem, o jednu příčku si dodatečně polepšil po trestu pro Kevina Magnussena, který ho na rovince vytlačil v plné rychlosti na trávu (psali jsme zde).
Je podle něj vzhledem k odlišným jízdním stylům Fernanda a Kimiho vůbec možné postavit auto, které by vyhovovalo oběma? "Jo, myslím že jo. Řekl bych, že není důvod, proč ne," odpovídá technický ředitel Ferrari.
Kimi projel v Belgii letos poprvé před Fernandem (foto: Scuderia Ferrari)
"Každý jezdec reaguje na vyšší přítlak, na vyšší výkon, každý jezdec reaguje na větší mechanickou přilnavost. Dáváme dohromady všechny tyto věci pro příští auto a doufám, že oba piloti budou s výsledkem spokojeni," dodává Allison.
Šéf Ferrari Marco Mattiacci v Belgii uvedl, že si Scuderia pro sezónu 2015 ponechá oba své jezdce, podle zákulisních informací však tuto jistotu tým stále nemá a v Monze bychom se mohli dočkat patřičného oznámení.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.