Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o tom, v čem se jeho tým musí zlepšit, a proč Kimi Räikkönen zatím tolik zaostává za Fernandem Alonsem.
Finský jezdec letos nasbíral zatím 39 bodů, zatímco jeho španělský týmový kolega jich má na kontě už 121, tedy třikrát více. Co na to říká technický ředitel Ferrari?
"No, řekl bych, že máme auto, které není lehké řídit, to je rozhodně pravda. Obzvlášť v Kimiho případě - nemá rád jeho přední část. On je pilotem, který má rád velmi silnou a předvídatelnou přední část vozu - pak dokáže maximálně využít schopnosti, které má." vysvětluje Allison, který v minulých letech působil s Räikkönenem u Lotusu.
"Tu zatím u Ferrari nenašel a my jsme mu ji ještě neposkytli. To je myslím to, co řešíme," pokračuje. "Nemyslím si, že by Ferrari někdy chyběli zdroje, kvalita lidí, pilotů - máme spoustu klíčových částí, které jsou pro úspěšný tým zapotřebí."
James Allison: Kimi potřebuje velmi silnou a předvídatelnou přední část auta,aby mohl využít svých schopností (foto: Scuderia Ferrari)
"Všichni se snažíme identifikovat oblasti, v nichž nepatříme mezi vedoucí špičku šampionátu, a napravujeme je. Většina těchto slabin je organizačních a tendencí pracovat v minulosti trochu krátkodobě. To je hlavní oblast, kde se snažíme dostat to nejlepší ze všech dobrých věcí v Maranellu, uvádí Allison.
Räikkönenovi se závod v Belgii konečně povedl a letos poprvé byl v cíli před Alonsem. Ten se během něj musel vypořádat s pětisekundovou penalizací i s hustějším provozem, o jednu příčku si dodatečně polepšil po trestu pro Kevina Magnussena, který ho na rovince vytlačil v plné rychlosti na trávu (psali jsme zde).
Je podle něj vzhledem k odlišným jízdním stylům Fernanda a Kimiho vůbec možné postavit auto, které by vyhovovalo oběma? "Jo, myslím že jo. Řekl bych, že není důvod, proč ne," odpovídá technický ředitel Ferrari.
Kimi projel v Belgii letos poprvé před Fernandem (foto: Scuderia Ferrari)
"Každý jezdec reaguje na vyšší přítlak, na vyšší výkon, každý jezdec reaguje na větší mechanickou přilnavost. Dáváme dohromady všechny tyto věci pro příští auto a doufám, že oba piloti budou s výsledkem spokojeni," dodává Allison.
Šéf Ferrari Marco Mattiacci v Belgii uvedl, že si Scuderia pro sezónu 2015 ponechá oba své jezdce, podle zákulisních informací však tuto jistotu tým stále nemá a v Monze bychom se mohli dočkat patřičného oznámení.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.