Allison: Je možné postavit Ferrari, které bude vyhovovat Alonsovi i Räikkönenovi?

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 26. srpna 2014 06:40
Sdílej:

Technický ředitel Ferrari James Allison hovoří o tom, v čem se jeho tým musí zlepšit, a proč Kimi Räikkönen zatím tolik zaostává za Fernandem Alonsem.

Finský jezdec letos nasbíral zatím 39 bodů, zatímco jeho španělský týmový kolega jich má na kontě už 121, tedy třikrát více. Co na to říká technický ředitel Ferrari?

"No, řekl bych, že máme auto, které není lehké řídit, to je rozhodně pravda. Obzvlášť v Kimiho případě - nemá rád jeho přední část. On je pilotem, který má rád velmi silnou a předvídatelnou přední část vozu - pak dokáže maximálně využít schopnosti, které má." vysvětluje Allison, který v minulých letech působil s Räikkönenem u Lotusu.

"Tu zatím u Ferrari nenašel a my jsme mu ji ještě neposkytli. To je myslím to, co řešíme," pokračuje. "Nemyslím si, že by Ferrari někdy chyběli zdroje, kvalita lidí, pilotů - máme spoustu klíčových částí, které jsou pro úspěšný tým zapotřebí."

James Allison: Kimi potřebuje velmi silnou a předvídatelnou přední část auta,aby mohl využít svých schopností (foto: Scuderia Ferrari)

"Všichni se snažíme identifikovat oblasti, v nichž nepatříme mezi vedoucí špičku šampionátu, a napravujeme je. Většina těchto slabin je organizačních a tendencí pracovat v minulosti trochu krátkodobě. To je hlavní oblast, kde se snažíme dostat to nejlepší ze všech dobrých věcí v Maranellu, uvádí Allison.

Räikkönenovi se závod v Belgii konečně povedl a letos poprvé byl v cíli před Alonsem. Ten se během něj musel vypořádat s pětisekundovou penalizací i s hustějším provozem, o jednu příčku si dodatečně polepšil po trestu pro Kevina Magnussena, který ho na rovince vytlačil v plné rychlosti na trávu (psali jsme zde).

Je podle něj vzhledem k odlišným jízdním stylům Fernanda a Kimiho vůbec možné postavit auto, které by vyhovovalo oběma? "Jo, myslím že jo. Řekl bych, že není důvod, proč ne," odpovídá technický ředitel Ferrari.

Kimi projel v Belgii letos poprvé před Fernandem (foto: Scuderia Ferrari)

"Každý jezdec reaguje na vyšší přítlak, na vyšší výkon, každý jezdec reaguje na větší mechanickou přilnavost. Dáváme dohromady všechny tyto věci pro příští auto a doufám, že oba piloti budou s výsledkem spokojeni," dodává Allison.

Šéf Ferrari Marco Mattiacci v Belgii uvedl, že si Scuderia pro sezónu 2015 ponechá oba své jezdce, podle zákulisních informací však tuto jistotu tým stále nemá a v Monze bychom se mohli dočkat patřičného oznámení.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.