André Lotterer byl překvapen výkonem Caterhamu CT05, ale ne z důvodů, které by lidé od Caterhamu slyšeli rádi.
Němec André Lotterer byl vybrán pro víkendový závod v Belgii, kde nahradil Kamuje Kobajašiho, s tím, že bude tlačit na další vývoj zelených monopostů. Poprvé se s vozem svezl v pátek během prvního a druhého tréninku, a tak mohl srovnávat se svým standardním závodním náčiním - Audi R18 z kategorie LMP1 vytrvalostních závodů.
"Je tu mnohem více síly [v monopostu F1] - bylo by hezké mít tolik síly v LMP1 autě - ale pak v zatáčkách je to opačně. Myslím, že naše pneumatiky Michelin jsou o něco lepší, můžeme na ně tlačit tvrději a na jedné sadě ujet více než 700 km. [Auto má] také více přítlaku, takže s LMP1 autem můžete tlačit v zatáčkách o něco více," řekl André Lotterer v Belgii pro Sky Sports F1.
"Takže to byla překvapivá věc, ale měli jsme zde poměrně malý přítlak, takže očekávám, že auto je jinak lepší. Ale musíte se omezovat a hodně se přizpůsobovat." Lotterer kvůli belgickému závodu F1 musel vynechat závod Formule Nippon v Japonsku. Ale dle svých slov si takovou nabídku nemohl nechat ujít, ačkoliv je jedním z uchazečů o titul v Formuli Nippon.
André Lotterer dostal v Belgii šanci místo Kamuje Kobajašiho (foto: Caterham F1 Team)
"Před třemi týdny mi volali z týmu a pak jsem měl menší dilema. Odjet závod Formule 1 je něčím, co jsem vždy chtěl a najednou přišla ta možnost. Samozřejmě s tím přišla velká výzva v podobě chycení se rychlostně a naučení se všeho, ale neměl jsem co ztratit. Šlo o dobrou příležitost a moje kariéra nezáleží na tomto závodě, takže jsem v pohodě," dodal Lotterer.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.