André Lotterer byl překvapen výkonem Caterhamu CT05, ale ne z důvodů, které by lidé od Caterhamu slyšeli rádi.
Němec André Lotterer byl vybrán pro víkendový závod v Belgii, kde nahradil Kamuje Kobajašiho, s tím, že bude tlačit na další vývoj zelených monopostů. Poprvé se s vozem svezl v pátek během prvního a druhého tréninku, a tak mohl srovnávat se svým standardním závodním náčiním - Audi R18 z kategorie LMP1 vytrvalostních závodů.
"Je tu mnohem více síly [v monopostu F1] - bylo by hezké mít tolik síly v LMP1 autě - ale pak v zatáčkách je to opačně. Myslím, že naše pneumatiky Michelin jsou o něco lepší, můžeme na ně tlačit tvrději a na jedné sadě ujet více než 700 km. [Auto má] také více přítlaku, takže s LMP1 autem můžete tlačit v zatáčkách o něco více," řekl André Lotterer v Belgii pro Sky Sports F1.
"Takže to byla překvapivá věc, ale měli jsme zde poměrně malý přítlak, takže očekávám, že auto je jinak lepší. Ale musíte se omezovat a hodně se přizpůsobovat." Lotterer kvůli belgickému závodu F1 musel vynechat závod Formule Nippon v Japonsku. Ale dle svých slov si takovou nabídku nemohl nechat ujít, ačkoliv je jedním z uchazečů o titul v Formuli Nippon.
André Lotterer dostal v Belgii šanci místo Kamuje Kobajašiho (foto: Caterham F1 Team)
"Před třemi týdny mi volali z týmu a pak jsem měl menší dilema. Odjet závod Formule 1 je něčím, co jsem vždy chtěl a najednou přišla ta možnost. Samozřejmě s tím přišla velká výzva v podobě chycení se rychlostně a naučení se všeho, ale neměl jsem co ztratit. Šlo o dobrou příležitost a moje kariéra nezáleží na tomto závodě, takže jsem v pohodě," dodal Lotterer.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.