André Lotterer byl překvapen výkonem Caterhamu CT05, ale ne z důvodů, které by lidé od Caterhamu slyšeli rádi.
Němec André Lotterer byl vybrán pro víkendový závod v Belgii, kde nahradil Kamuje Kobajašiho, s tím, že bude tlačit na další vývoj zelených monopostů. Poprvé se s vozem svezl v pátek během prvního a druhého tréninku, a tak mohl srovnávat se svým standardním závodním náčiním - Audi R18 z kategorie LMP1 vytrvalostních závodů.
"Je tu mnohem více síly [v monopostu F1] - bylo by hezké mít tolik síly v LMP1 autě - ale pak v zatáčkách je to opačně. Myslím, že naše pneumatiky Michelin jsou o něco lepší, můžeme na ně tlačit tvrději a na jedné sadě ujet více než 700 km. [Auto má] také více přítlaku, takže s LMP1 autem můžete tlačit v zatáčkách o něco více," řekl André Lotterer v Belgii pro Sky Sports F1.
"Takže to byla překvapivá věc, ale měli jsme zde poměrně malý přítlak, takže očekávám, že auto je jinak lepší. Ale musíte se omezovat a hodně se přizpůsobovat." Lotterer kvůli belgickému závodu F1 musel vynechat závod Formule Nippon v Japonsku. Ale dle svých slov si takovou nabídku nemohl nechat ujít, ačkoliv je jedním z uchazečů o titul v Formuli Nippon.
André Lotterer dostal v Belgii šanci místo Kamuje Kobajašiho (foto: Caterham F1 Team)
"Před třemi týdny mi volali z týmu a pak jsem měl menší dilema. Odjet závod Formule 1 je něčím, co jsem vždy chtěl a najednou přišla ta možnost. Samozřejmě s tím přišla velká výzva v podobě chycení se rychlostně a naučení se všeho, ale neměl jsem co ztratit. Šlo o dobrou příležitost a moje kariéra nezáleží na tomto závodě, takže jsem v pohodě," dodal Lotterer.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.