Bývalý jezdec Formule 1 David Coulthard hodnotí včerejší kolizi Lewise Hamiltona s Nicem Rosbergem. Podle něj šlo o závodní incident, který zadělává na vzrušující zbytek sezóny.
"Chceme vidět, jak to tito kluci zkoušejí. Mercedes jim to umožňuje, proto je dobré, že to umožnili i komisaři. Bude teď zajímavé pozorovat, jak to Mercedes zvládne. Já mám zkrátka pocit, že to Nico rozbalil kvůli tomu, aby Lewisovi Hamiltonovi ukázal, že s ním dokáže jezdit kolo na kolo," popisuje Coulthard.
"Toto Wolff dává jasný signál. Má pravdu v tom, že to je nepřijatelné, jenže stalo se a je nevyhnutelné, že za to bude plně obviňován Nico. Nešlo přímo o souboj kolo na kolo a bylo to trochu neohrabané. Bylo zklamáním slyšet bučení, ale fanoušci to vnímají svým srdcem.
S bodovým rozdílem nic neuděláte. Mohou Nica při schůzce týmu napomenout - a vzhledem k tomu, co Toto řekl, k tomu došlo ještě před tím, než se všichni společně sešli," pokračuje bývalý pilot, který nyní působí jako komentátor BBC.
"Lewis Hamilton se nebojí říct to, co si myslím. Mám z Mercedesu opravdu radost, že svým pilotům dovolí mluvit a říct to, co si myslí. V dlouhodobém horizontu si tím u veřejnosti získají popularitu. Jasné je to, že Nico udělal chybu v úsudku při závodním incidentu a že to na to žel doplatil Lewis."
Na dráze si Rosberg s Hamiltonem nedarují ani centimetr - zavede Mercedes po událostechv Belgii přísnou týmovou režii? (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Když jste rozeným vítězem, nestaráte se o následky vůči kterémukoliv jezdci. Pokud máte dva kluky, kteří opravdu bojují o šampionát, pak při tom uvidíte jejich bojovné schopnosti. Z hlediska týmu to vypadá hloupě, šlo však o závodní incident.
Nico vypadá jako ten špatný, protože mohl uhnout, ale cožpak tím nezadělal na skvělý finiš sezóny? Pokud do toho Lewis půjde a získá vítězství za dvojnásobný počet bodů, pak budeme říkat, že šlo o ten vůbec nejlepší šampionát," dodává Coulthard.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.