Williams od závodního víkendu v Belgii očekával více. Valtteri Bottas se sice dostal na pódium, tým však původně očekával, že budou Mercedesu mnohem blíže.
V kvalifikaci za smíšených podmínek skončil Bottas až na šestém místě, jeho týmový kolega Felipe Massa dokonce až na osmém. "Byl to znovu opravdu hezký závod, bylo příjemné, že jsme se v něm pohybovali vpředu. V sobotu počasí očividně sehrálo svou roli a my jsme věděli, že za sucha budeme mít lepší rychlost než za mokra, takže jsme před závodem opravdu byli plní nadějí," uvedl po Velké ceně Belgie Bottas.
Jeho kvalifikační kolo nebylo špatné - pokud by se mu podařilo poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola, byl by nejlepším ze zbytku pole - na třetím místě za oběma Mercedesy - právě finský mladík. Výkony německého týmu i Red Bullu, který projel cílem před nimi, jej ale překvapily.
"Musím říct, že jsem byl trochu překvapený tempem Red Bullu a Mercedesu. Byli celkem o dost napřed. Samozřejmě, že náš závod byl trochu narušen bídným startem. Docela dlouho jsem byl zaseknutý za ostatními vozy a opravdu jsem nemohl jezdit rychlostí, kterou jsme měli," vrací se ke svému závodu finský jezdec.
"Předvedl jsem několik hezkých předjetí. Povedly se nám zastávky v boxech a tým zvolil dobrou strategii, která nám umožnila získat několik míst a znovu to dotáhnout na pódium," pokračuje Bottas.
Valtteriho Bottase v Belgii překvapil náskok Mercedesu iRed Bullu - Daniel Ricciardo závod vyhrál (foto: Williams F1 Team)
"S Kimim šlo o hezký a férový souboj [o pódium]. Poprvé se mi téměř naskytla možnost v zatáčce č. 5, nebyl jsem ale dost blízko, takže jsem potom několik kol čekal, abych se na to skutečně připravil. Potom jsem do toho šel. Bylo to s ním hezké, čisté závodění. Opravdu jsem si to užil," dodává pilot Williamsu.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.