SPA - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Mechanici kterého týmu pracovali během Velké ceny Belgie v boxech nejrychleji a s jakými strategiemi do ní piloti nastoupili?
Nejlepší práci předváděli u McLarenu - jejich průměr se u obou pilotů pohyboval kolem 2,6 sekundy na zastávku. Druhé přezouvání Magnussena ve 23. kole bylo dokonce absolutně nejrychlejší - mechanici ho zvládli za 2,3 sekundy.
Velmi dobře si vedli také Red Bullu u Ricciarda, Ferrari u Räikkönena či Williams u Bottase - všechny zastávky se vlezly do tří sekund.
Výměna kol se kvůli pětisekundové penalizace před zahájením práce protáhla ve 12. kole Alonsovi, dlouho trvala také první zastávka Rosberga - to kvůli výměně špičky nosu a předního křídla po kontaktu s Hamiltonem.
Do závodu startoval na tvrdší směsi pouze Sutil. Čtrnáct z 18. klasifikovaných závodníků ho odjelo se 2 zastávkami, čtyři z nich se v boxech ukázali třikrát: Massa, Rosberg, Sutil a Vettel.
Teploty dnes byly vyšší než v předchozích dnech, což negativně ovlivnilo životnost měkké směsi, která byla o 1,6 sekundy na kolo rychlejší.
Nejdelší stint předvedl na středně-tvrdých pneumatikách Räikkönen: vydržel na nich 23 kol z celkových 44, což představuje 52,3 % závodu. Na měkké směsi zvládl toho zvládl nejvíce Bianchi: 22 kol - přesně polovinu Velké ceny Belgie.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.