Podle Lewise Hamiltona Nico Rosberg přiznal, že nárazu, který Brita v podstatě vyřadil ze závodu v Belgii, se mohl vyhnout. Nespokojený je podle všeho nejen Hamilton, ale i celé vedení týmu. Jak Mercedes zvládne tuto vypjatou situaci?
Před začátkem sezóny se čakalo na bouřky mezi piloty Ferrari. Avšak jak je známo, F1 je nepředvídatelná a namísto rudých se nemilosrdná bitva mezi týmovými kolegy rozpoutala u Mercedesu. Lewis Hamilton a Nico Rosberg už si prošli řadou incidentů, ten dnešní však znamená významný předěl ve vzahu mezi oběma piloty.
Ve druhém kole oba Stříbrné šípy kolidovaly v zatáčce Les Combes, kde Rosberg způsobil Hamiltonovi defekt, což byl začátek konce Britova závodu.
Po závodě vedení Mercedesu neskrývalo vztek a podobný incident označili za nepřijatelný. Při týmovém setkání prý Rosberg však přiznal, že jednal úmyslně.
"Mně to připadalo jasné, ale právě jsme to diskutovali a on v podstatě přiznal, že to udělal úmyslně. Řekl, že to bylo úmyslné a že se tomu mohl vyhnout a dodal, že chtěl jen něco dokázat. A nemusíte věřit jen mně, jděte za Totem či Paddym a dalšími, kteří také nejsou spokojeni s tím, co udělal," uvedl Hamilton. Podpory těchto slov se však od vedení nedočkal, protože Wolff toto později popřel.
"Bylo to jako rána pěstí, když jsem to poslouchal. Očividná otázka zní - co si vlastně chtěl dokázat," dodal.
Nico Rosberg si však stojí za svým a vnímá incident jako závodní. "Je mi líto, že jsme kolidovali, ale stejně jako komisaři to vidím jako závodní incident. Byl jsem rychlejší na rovince, jel vnějškem, protože vnitřní stopa byla blokovaná. Šel jsem do toho a dotkli jsme se. Měl jsem poškozené křídlo a myslel jsem, že je po závodě. Prodiskutovali jsme to, protože to tým stálo hodně bodů, ale blíže to nebudu rozebírat," uvedl Němec.
Mercedes měl setkání o chování jezdců už po předposledním závodě v Maďarsku, kde Hamilton odmítl uposlechnout příkazu pustit Rosberga před sebe.
"Neumím si představit, co teď tým udělá. Přijeli jsme sem pozitivně naladěni, já se těšil... Zbývalo osm závodů a bylo to těsné, chybělo 11 bodů a myslel jsem, že to půjde dobře. Chtěl jsem vzrušující závod," uvedl Hamilton.
"Je to zajímavé, protože ve čtvrtek jsme měli setkání, kde Nico vyjádřil svůj názor a vztek a já si říkal, že už je to tři týdny a že ho to ještě nepřešlo. Seděl tam a řekl, jak je naštvaný na Paddyho a Tota, ale myslel jsem si, že to bude dobré a potom tohle..."
Toto Wolff však popřel, že by Rosberg narazil do Hamiltona úmyslně. "Nico si chtěl držet stopu a myslel si, že mu Lewis nechá místo, což se nestalo. Nebylo to však úmyslné, to je nesmysl. Bylo úmslné vzít v úvahu, že kdyby Lewis uhnul, mohlo by dojít k nehodě. Byla to však kolize, které se dalo vyhnout, bylo to ve druhém kole a byl to Nico, kdo zaútočil, což neměl dělat."
"Jsem zklamaný, že to zašlo tak daleko. Nemyslel jsem, že to (vzhledem k tomu, jak proti sobě doposud závodili) dospěje až sem. Ale došlo a musíme to nyní vyřešit. Jsem nesmírně zklamaný, ne protože do sebe narazili, ale protože jsme si stanovili pravidla a ta byla porušena. Cítím se být podveden," okomentoval situaci.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.