Podle Lewise Hamiltona Nico Rosberg přiznal, že nárazu, který Brita v podstatě vyřadil ze závodu v Belgii, se mohl vyhnout. Nespokojený je podle všeho nejen Hamilton, ale i celé vedení týmu. Jak Mercedes zvládne tuto vypjatou situaci?
Před začátkem sezóny se čakalo na bouřky mezi piloty Ferrari. Avšak jak je známo, F1 je nepředvídatelná a namísto rudých se nemilosrdná bitva mezi týmovými kolegy rozpoutala u Mercedesu. Lewis Hamilton a Nico Rosberg už si prošli řadou incidentů, ten dnešní však znamená významný předěl ve vzahu mezi oběma piloty.
Ve druhém kole oba Stříbrné šípy kolidovaly v zatáčce Les Combes, kde Rosberg způsobil Hamiltonovi defekt, což byl začátek konce Britova závodu.
Po závodě vedení Mercedesu neskrývalo vztek a podobný incident označili za nepřijatelný. Při týmovém setkání prý Rosberg však přiznal, že jednal úmyslně.
"Mně to připadalo jasné, ale právě jsme to diskutovali a on v podstatě přiznal, že to udělal úmyslně. Řekl, že to bylo úmyslné a že se tomu mohl vyhnout a dodal, že chtěl jen něco dokázat. A nemusíte věřit jen mně, jděte za Totem či Paddym a dalšími, kteří také nejsou spokojeni s tím, co udělal," uvedl Hamilton. Podpory těchto slov se však od vedení nedočkal, protože Wolff toto později popřel.
"Bylo to jako rána pěstí, když jsem to poslouchal. Očividná otázka zní - co si vlastně chtěl dokázat," dodal.
Nico Rosberg si však stojí za svým a vnímá incident jako závodní. "Je mi líto, že jsme kolidovali, ale stejně jako komisaři to vidím jako závodní incident. Byl jsem rychlejší na rovince, jel vnějškem, protože vnitřní stopa byla blokovaná. Šel jsem do toho a dotkli jsme se. Měl jsem poškozené křídlo a myslel jsem, že je po závodě. Prodiskutovali jsme to, protože to tým stálo hodně bodů, ale blíže to nebudu rozebírat," uvedl Němec.
Mercedes měl setkání o chování jezdců už po předposledním závodě v Maďarsku, kde Hamilton odmítl uposlechnout příkazu pustit Rosberga před sebe.
"Neumím si představit, co teď tým udělá. Přijeli jsme sem pozitivně naladěni, já se těšil... Zbývalo osm závodů a bylo to těsné, chybělo 11 bodů a myslel jsem, že to půjde dobře. Chtěl jsem vzrušující závod," uvedl Hamilton.
"Je to zajímavé, protože ve čtvrtek jsme měli setkání, kde Nico vyjádřil svůj názor a vztek a já si říkal, že už je to tři týdny a že ho to ještě nepřešlo. Seděl tam a řekl, jak je naštvaný na Paddyho a Tota, ale myslel jsem si, že to bude dobré a potom tohle..."
Toto Wolff však popřel, že by Rosberg narazil do Hamiltona úmyslně. "Nico si chtěl držet stopu a myslel si, že mu Lewis nechá místo, což se nestalo. Nebylo to však úmyslné, to je nesmysl. Bylo úmslné vzít v úvahu, že kdyby Lewis uhnul, mohlo by dojít k nehodě. Byla to však kolize, které se dalo vyhnout, bylo to ve druhém kole a byl to Nico, kdo zaútočil, což neměl dělat."
"Jsem zklamaný, že to zašlo tak daleko. Nemyslel jsem, že to (vzhledem k tomu, jak proti sobě doposud závodili) dospěje až sem. Ale došlo a musíme to nyní vyřešit. Jsem nesmírně zklamaný, ne protože do sebe narazili, ale protože jsme si stanovili pravidla a ta byla porušena. Cítím se být podveden," okomentoval situaci.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.