Podle Lewise Hamiltona Nico Rosberg přiznal, že nárazu, který Brita v podstatě vyřadil ze závodu v Belgii, se mohl vyhnout. Nespokojený je podle všeho nejen Hamilton, ale i celé vedení týmu. Jak Mercedes zvládne tuto vypjatou situaci?
Před začátkem sezóny se čakalo na bouřky mezi piloty Ferrari. Avšak jak je známo, F1 je nepředvídatelná a namísto rudých se nemilosrdná bitva mezi týmovými kolegy rozpoutala u Mercedesu. Lewis Hamilton a Nico Rosberg už si prošli řadou incidentů, ten dnešní však znamená významný předěl ve vzahu mezi oběma piloty.
Ve druhém kole oba Stříbrné šípy kolidovaly v zatáčce Les Combes, kde Rosberg způsobil Hamiltonovi defekt, což byl začátek konce Britova závodu.
Po závodě vedení Mercedesu neskrývalo vztek a podobný incident označili za nepřijatelný. Při týmovém setkání prý Rosberg však přiznal, že jednal úmyslně.
"Mně to připadalo jasné, ale právě jsme to diskutovali a on v podstatě přiznal, že to udělal úmyslně. Řekl, že to bylo úmyslné a že se tomu mohl vyhnout a dodal, že chtěl jen něco dokázat. A nemusíte věřit jen mně, jděte za Totem či Paddym a dalšími, kteří také nejsou spokojeni s tím, co udělal," uvedl Hamilton. Podpory těchto slov se však od vedení nedočkal, protože Wolff toto později popřel.
"Bylo to jako rána pěstí, když jsem to poslouchal. Očividná otázka zní - co si vlastně chtěl dokázat," dodal.
Nico Rosberg si však stojí za svým a vnímá incident jako závodní. "Je mi líto, že jsme kolidovali, ale stejně jako komisaři to vidím jako závodní incident. Byl jsem rychlejší na rovince, jel vnějškem, protože vnitřní stopa byla blokovaná. Šel jsem do toho a dotkli jsme se. Měl jsem poškozené křídlo a myslel jsem, že je po závodě. Prodiskutovali jsme to, protože to tým stálo hodně bodů, ale blíže to nebudu rozebírat," uvedl Němec.
Mercedes měl setkání o chování jezdců už po předposledním závodě v Maďarsku, kde Hamilton odmítl uposlechnout příkazu pustit Rosberga před sebe.
"Neumím si představit, co teď tým udělá. Přijeli jsme sem pozitivně naladěni, já se těšil... Zbývalo osm závodů a bylo to těsné, chybělo 11 bodů a myslel jsem, že to půjde dobře. Chtěl jsem vzrušující závod," uvedl Hamilton.
"Je to zajímavé, protože ve čtvrtek jsme měli setkání, kde Nico vyjádřil svůj názor a vztek a já si říkal, že už je to tři týdny a že ho to ještě nepřešlo. Seděl tam a řekl, jak je naštvaný na Paddyho a Tota, ale myslel jsem si, že to bude dobré a potom tohle..."
Toto Wolff však popřel, že by Rosberg narazil do Hamiltona úmyslně. "Nico si chtěl držet stopu a myslel si, že mu Lewis nechá místo, což se nestalo. Nebylo to však úmyslné, to je nesmysl. Bylo úmslné vzít v úvahu, že kdyby Lewis uhnul, mohlo by dojít k nehodě. Byla to však kolize, které se dalo vyhnout, bylo to ve druhém kole a byl to Nico, kdo zaútočil, což neměl dělat."
"Jsem zklamaný, že to zašlo tak daleko. Nemyslel jsem, že to (vzhledem k tomu, jak proti sobě doposud závodili) dospěje až sem. Ale došlo a musíme to nyní vyřešit. Jsem nesmírně zklamaný, ne protože do sebe narazili, ale protože jsme si stanovili pravidla a ta byla porušena. Cítím se být podveden," okomentoval situaci.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.