SPA - KVALIFIKACE; Vettel pomalu ale jistě stoupá, zítra odstartuje z druhé řady spolu s Alonsm.
První částPrvními jezdci a okruhu jsou Chilton a Bianchi na svých Marussiích s intermediálními pneumatikami. Z animi vyjeli Caterhamy a oba vozy Toro Rosso. Na okruhu je dost vody, Bottas má dokonce pneumatiky do deště. Saubery mají také pneumatiky do deště, Hamilton byl vidět s intermediálními pneumatikami. Údajně má na konci první části kvalifikace znovu pršet.
Bianchi zajel základní čas 2:16,474 min. Kvjat byl chvíli první,jde před něho Vergne, ještě rychlejší je ale Bottas - 2:10,750 min. Ricciardo je do čela, je rychlejší o jednu desetinu sekundy, než Valtteri. Hamilton byl tak rychlý, že i když se nevešel doposední šikany, je na prvním místě - 2:09,492 min. Ricciardo je druhý, Bottas třetí, Za ním je Button, pátý je Vettel. Alonso jde na čtvrté místo na pneumatikách do deště.
Rosberg je druhý - 2:07,792 min. Poslední je Lotterer se ztrátou 14 sekund. Gutiérrez stojí na okruhu, stewardi ho tlačí do únikové zóny. Räikkönen se snaží zrychlit, zatím je na dvacátém místě. Na intermediálních pneumatikách dosahuje čas 2:10,631 min, stačí to na páté místo. Pořadí na čele se nemění, vede Hamilton před Rosbergem, Vettelem, Ricciardem, Räikkönenem a Bottasem. Grosjean je sedmý, za ním je Alonso.
Zbývá pět minut, Bottas jde na třetí místo, Alonso na šesté. Maldonado předvedl v zatáčce před cílem hodiny, pokrauje dál. Zatím je až na devatenáctém místě. Massa se dostal před svého týmového kolegu Bottase.
Do duhé části nepostupují: Maldonado, Hülkenberg, Chilton, Gutiérrez, Lotterer a Ericsson.
Druhá částPřeháňky ve Spa pokračují, prvním jezdcem s časem je Grosjean - 2:13,974 min. Button je rychlejší, ale první místo přenechává Bottasovi - 2:08,591 min. Alonso jde před něho - 2:08,470 min. Grosjean předvedl hodiny, Rosberg vyjel mimo trať. Přesto je první - 2:08,108 min. Vettel je čtvrtý, Hamilton jde na první místo - 2:07,089 min, Räikkönen na páté.
Posledním jezdcem bez času je Vergne, Rosberg opět vyjel mimo trať. Vede stále Hamilton, za ním jsou Rosberg, Alonso, Bottas, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Vettel, Button, Magnussen, Kvjat, Pérez, Sutil, Grosjean, Bianchi.
Vergne jde a dvanácté místo. Zbývají dvě minuty, Kvjat se posouvá na osmé místo. Za ním je Vettel, Button padá na jedenácté místo. Button se zrychlil, je desátý. Vettel jde na sedmé místo a posouvá Kvjata na jedenácté.
Do poslední části nepostupují: Kvjat, Vergne, Pérez, Sutil, Grosjean, Bianchi.
Třetí část Jako první pospíchal na okruh Vettel, za ním vyjeli oba Mercedesy. Hamilton byl v první zatáčce široký, posvítilo mu k tomu i sluníčko, přesto jsou jezci stále na intermediálních pneumatikách. Rosberg zajel čas 2:05,698 min a je na prvním místě před Vettelem a Alonsem, čtvrtý je Hamilton. Massa jde před něho.
Dlouho tam nezůstal, vystřídal ho Bottas, za ním jsou Ricciardo, Button a Magnussen. Hamilton jde na druhé místo, Räikkönen je pátý za Alonsem. Massa je zatím desátý. Zbývají poslední dvě minuty a jezdci se pokusí vylepšit své pozice.
Vettel zrychlil, ale zůstal na třetím místě. Hamilton zaváhal v první zatáčce svého posledního kola. Ricciardo mimo trať, pokračuje dál a jde na čtvrté místo. Alonso ho odsouvá na páté místo. Bottas je šestý.
Kvalifikaci vyhrává Rosberg před Hamiltonem, Vettelem a Alonsem.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.