SPA - KVALIFIKACE; Vettel pomalu ale jistě stoupá, zítra odstartuje z druhé řady spolu s Alonsm.
První částPrvními jezdci a okruhu jsou Chilton a Bianchi na svých Marussiích s intermediálními pneumatikami. Z animi vyjeli Caterhamy a oba vozy Toro Rosso. Na okruhu je dost vody, Bottas má dokonce pneumatiky do deště. Saubery mají také pneumatiky do deště, Hamilton byl vidět s intermediálními pneumatikami. Údajně má na konci první části kvalifikace znovu pršet.
Bianchi zajel základní čas 2:16,474 min. Kvjat byl chvíli první,jde před něho Vergne, ještě rychlejší je ale Bottas - 2:10,750 min. Ricciardo je do čela, je rychlejší o jednu desetinu sekundy, než Valtteri. Hamilton byl tak rychlý, že i když se nevešel doposední šikany, je na prvním místě - 2:09,492 min. Ricciardo je druhý, Bottas třetí, Za ním je Button, pátý je Vettel. Alonso jde na čtvrté místo na pneumatikách do deště.
Rosberg je druhý - 2:07,792 min. Poslední je Lotterer se ztrátou 14 sekund. Gutiérrez stojí na okruhu, stewardi ho tlačí do únikové zóny. Räikkönen se snaží zrychlit, zatím je na dvacátém místě. Na intermediálních pneumatikách dosahuje čas 2:10,631 min, stačí to na páté místo. Pořadí na čele se nemění, vede Hamilton před Rosbergem, Vettelem, Ricciardem, Räikkönenem a Bottasem. Grosjean je sedmý, za ním je Alonso.
Zbývá pět minut, Bottas jde na třetí místo, Alonso na šesté. Maldonado předvedl v zatáčce před cílem hodiny, pokrauje dál. Zatím je až na devatenáctém místě. Massa se dostal před svého týmového kolegu Bottase.
Do duhé části nepostupují: Maldonado, Hülkenberg, Chilton, Gutiérrez, Lotterer a Ericsson.
Druhá částPřeháňky ve Spa pokračují, prvním jezdcem s časem je Grosjean - 2:13,974 min. Button je rychlejší, ale první místo přenechává Bottasovi - 2:08,591 min. Alonso jde před něho - 2:08,470 min. Grosjean předvedl hodiny, Rosberg vyjel mimo trať. Přesto je první - 2:08,108 min. Vettel je čtvrtý, Hamilton jde na první místo - 2:07,089 min, Räikkönen na páté.
Posledním jezdcem bez času je Vergne, Rosberg opět vyjel mimo trať. Vede stále Hamilton, za ním jsou Rosberg, Alonso, Bottas, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Vettel, Button, Magnussen, Kvjat, Pérez, Sutil, Grosjean, Bianchi.
Vergne jde a dvanácté místo. Zbývají dvě minuty, Kvjat se posouvá na osmé místo. Za ním je Vettel, Button padá na jedenácté místo. Button se zrychlil, je desátý. Vettel jde na sedmé místo a posouvá Kvjata na jedenácté.
Do poslední části nepostupují: Kvjat, Vergne, Pérez, Sutil, Grosjean, Bianchi.
Třetí část Jako první pospíchal na okruh Vettel, za ním vyjeli oba Mercedesy. Hamilton byl v první zatáčce široký, posvítilo mu k tomu i sluníčko, přesto jsou jezci stále na intermediálních pneumatikách. Rosberg zajel čas 2:05,698 min a je na prvním místě před Vettelem a Alonsem, čtvrtý je Hamilton. Massa jde před něho.
Dlouho tam nezůstal, vystřídal ho Bottas, za ním jsou Ricciardo, Button a Magnussen. Hamilton jde na druhé místo, Räikkönen je pátý za Alonsem. Massa je zatím desátý. Zbývají poslední dvě minuty a jezdci se pokusí vylepšit své pozice.
Vettel zrychlil, ale zůstal na třetím místě. Hamilton zaváhal v první zatáčce svého posledního kola. Ricciardo mimo trať, pokračuje dál a jde na čtvrté místo. Alonso ho odsouvá na páté místo. Bottas je šestý.
Kvalifikaci vyhrává Rosberg před Hamiltonem, Vettelem a Alonsem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.