SPA - 3. TRÉNINK; Mercedesy tentokrát bez double, Rosberg byl třetí a Hamilton pátý. Räikkönen ožil a skončil čtvrtý, Alonso byl šestý. Vettel s novým motorem na třináctém místě
Třetí volný trénink Velké ceny Belgie začíná za oblačného počasí, asfalt je vlhký, teplota vzduchu je 12 stupňů Celsia, asfalt je "zahřátý" na 16 stupňů Celsia, takže vládne typické belgické srpnové počasí.
Massa s Bottasem vyjeli na okruh na pneumatikách do deště, ostatní obuli intermediální pneumatiky. Na některých úsecích je ale povrch suchý. Jezdci se po instalačním kole postupně zase vracejí do boxů. Alonso a Vergne ještě na okruh nevyjeli. Zatím jako poslední byli na okruhu k vidění Hamilton, Rosberg a Vettel. Po osmi minutách je tabulka pořadí jezdců pořád bez údajů. Podle předpovědi počasí má ještě dnes v Belgii pršet, současné podmínky na okruhu by tedy jezdcům mohly vyhovovat.
Fernando Alonso vyjel na své instalační kolo na intermediálních pneumatikách. Lewis Hamilton začal okruh rychle, poté zpomalil a vrátil se do boxů. Jako první má na svém kontě měřené kolo Lotterer na Caterhamu - 2:07,529 min. Bianchi jde před něho - 2:01,823 min. Max Chilton dosahuje čas 2:05,120 min a jde na druhé místo.
Mezi oblaky je vidět i modrá obloha, jezdci očividně čekají, až bude trať suchá. Proto i po dvaceti minutách je pořadí jezdců Bianchi, Chilton, Lotterer. Aktuálně jsou všichni jezdci v boxech.
Felipe Massa na svého týmového kolegu a nejrychlejšího muže třetího tréninkuztratil téměř sekundu (foto: Williams F1 Team)
Dalších pět minut proběhlo bez změn, podle televizních záběrů jsou podmínky na trati stejné, mokré části asfaltu se střídají s mokrými a všichni čekají, včetně diváků. Gutiérrez to se svým Sauberem nevydržel a třicet minut před koncem vyjel z boxové uličky na okruh na středně tvrdé směsi. Gutiérrez nezajel do boxů, běží mu čas. Esteban zajel čas 2:00,242 min a je na prvním místě. V dalším kole se mu podařilo zrychlit - 1:56,151 min.
Provoz na okruhu začíná, jezdci postupně vyjíždějí z boxů, aby využili dobrých podmínek. Bianchi vylepšil svůj čas na 1:57,744 min. Ericsson jde na čtvrté místo. Pořadí se teď často mění, první je Bottas - 1:51,583 min. Za ním jsou Kvjat, Vergne, Massa. Räikkönen jde na druhé místo, za něho jde Massa. Hülkenberg jde na třetí místo časem 1:53,099 min. Před něho jde Hamilton, za Lewise se řadí Ricciardo. Rosberg - 1:51,729 min mu stačí na druhé místo.
Räikkönen znovu na třetí místo, Alonso dokonce na první - 1:51,218 min! Za ním následují Bottas, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Magnussen, Vergne, Massa, Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Button. Ricciardo jde na třetí místo - 1:51,680 min. Nico Rosberg jde do čela - 1:50,023 min.
Hamilton je nejrychlejší - 1:50,022 min. Vede před Rosbergem o jednu tisícinu sekundy! Button zrychlil, je na devátém místě. Za jezdci Mercedesu je pořadí: Alonso, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Button, Kvjat. Do konce zbývá necelých osm minut. Kimi Räikkönen má dobré mezičasy, celkově to znamená 1:49,817 min a první místo! Felipe Massa se snažil a jde na čtvrté místo. Räikkönen vede před Mercedesy o dvě desetiny sekundy.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Button je stále rychlým jezdcem - 1:50,203 min a řadí se na čtvrté místo. Bottas je aktuálně nejrychlejší - 1:49,465 min. Rosberg jde za něho, zaostává o necelé tři desetiny sekundy. Třetí je Räikkönen, čtvrtý Hamilton a pátý Alonso. Lotterer dokázal zlepšit svůj čas, ale zůstává poslední.
Běží poslední minuta napínavého třetího tréninku. Ricciardo jde na druhé místo - 1:49,733 min. Oficiální čas vypršel, radost vládne ve Williamsu - Bottas předvedl nejrychlejší kolo!
Přehled nejrychlejší sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.