SPA - 3. TRÉNINK; Mercedesy tentokrát bez double, Rosberg byl třetí a Hamilton pátý. Räikkönen ožil a skončil čtvrtý, Alonso byl šestý. Vettel s novým motorem na třináctém místě
Třetí volný trénink Velké ceny Belgie začíná za oblačného počasí, asfalt je vlhký, teplota vzduchu je 12 stupňů Celsia, asfalt je "zahřátý" na 16 stupňů Celsia, takže vládne typické belgické srpnové počasí.
Massa s Bottasem vyjeli na okruh na pneumatikách do deště, ostatní obuli intermediální pneumatiky. Na některých úsecích je ale povrch suchý. Jezdci se po instalačním kole postupně zase vracejí do boxů. Alonso a Vergne ještě na okruh nevyjeli. Zatím jako poslední byli na okruhu k vidění Hamilton, Rosberg a Vettel. Po osmi minutách je tabulka pořadí jezdců pořád bez údajů. Podle předpovědi počasí má ještě dnes v Belgii pršet, současné podmínky na okruhu by tedy jezdcům mohly vyhovovat.
Fernando Alonso vyjel na své instalační kolo na intermediálních pneumatikách. Lewis Hamilton začal okruh rychle, poté zpomalil a vrátil se do boxů. Jako první má na svém kontě měřené kolo Lotterer na Caterhamu - 2:07,529 min. Bianchi jde před něho - 2:01,823 min. Max Chilton dosahuje čas 2:05,120 min a jde na druhé místo.
Mezi oblaky je vidět i modrá obloha, jezdci očividně čekají, až bude trať suchá. Proto i po dvaceti minutách je pořadí jezdců Bianchi, Chilton, Lotterer. Aktuálně jsou všichni jezdci v boxech.
Felipe Massa na svého týmového kolegu a nejrychlejšího muže třetího tréninkuztratil téměř sekundu (foto: Williams F1 Team)
Dalších pět minut proběhlo bez změn, podle televizních záběrů jsou podmínky na trati stejné, mokré části asfaltu se střídají s mokrými a všichni čekají, včetně diváků. Gutiérrez to se svým Sauberem nevydržel a třicet minut před koncem vyjel z boxové uličky na okruh na středně tvrdé směsi. Gutiérrez nezajel do boxů, běží mu čas. Esteban zajel čas 2:00,242 min a je na prvním místě. V dalším kole se mu podařilo zrychlit - 1:56,151 min.
Provoz na okruhu začíná, jezdci postupně vyjíždějí z boxů, aby využili dobrých podmínek. Bianchi vylepšil svůj čas na 1:57,744 min. Ericsson jde na čtvrté místo. Pořadí se teď často mění, první je Bottas - 1:51,583 min. Za ním jsou Kvjat, Vergne, Massa. Räikkönen jde na druhé místo, za něho jde Massa. Hülkenberg jde na třetí místo časem 1:53,099 min. Před něho jde Hamilton, za Lewise se řadí Ricciardo. Rosberg - 1:51,729 min mu stačí na druhé místo.
Räikkönen znovu na třetí místo, Alonso dokonce na první - 1:51,218 min! Za ním následují Bottas, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Magnussen, Vergne, Massa, Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Button. Ricciardo jde na třetí místo - 1:51,680 min. Nico Rosberg jde do čela - 1:50,023 min.
Hamilton je nejrychlejší - 1:50,022 min. Vede před Rosbergem o jednu tisícinu sekundy! Button zrychlil, je na devátém místě. Za jezdci Mercedesu je pořadí: Alonso, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Button, Kvjat. Do konce zbývá necelých osm minut. Kimi Räikkönen má dobré mezičasy, celkově to znamená 1:49,817 min a první místo! Felipe Massa se snažil a jde na čtvrté místo. Räikkönen vede před Mercedesy o dvě desetiny sekundy.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Button je stále rychlým jezdcem - 1:50,203 min a řadí se na čtvrté místo. Bottas je aktuálně nejrychlejší - 1:49,465 min. Rosberg jde za něho, zaostává o necelé tři desetiny sekundy. Třetí je Räikkönen, čtvrtý Hamilton a pátý Alonso. Lotterer dokázal zlepšit svůj čas, ale zůstává poslední.
Běží poslední minuta napínavého třetího tréninku. Ricciardo jde na druhé místo - 1:49,733 min. Oficiální čas vypršel, radost vládne ve Williamsu - Bottas předvedl nejrychlejší kolo!
Přehled nejrychlejší sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.