SPA - 3. TRÉNINK; Mercedesy tentokrát bez double, Rosberg byl třetí a Hamilton pátý. Räikkönen ožil a skončil čtvrtý, Alonso byl šestý. Vettel s novým motorem na třináctém místě
Třetí volný trénink Velké ceny Belgie začíná za oblačného počasí, asfalt je vlhký, teplota vzduchu je 12 stupňů Celsia, asfalt je "zahřátý" na 16 stupňů Celsia, takže vládne typické belgické srpnové počasí.
Massa s Bottasem vyjeli na okruh na pneumatikách do deště, ostatní obuli intermediální pneumatiky. Na některých úsecích je ale povrch suchý. Jezdci se po instalačním kole postupně zase vracejí do boxů. Alonso a Vergne ještě na okruh nevyjeli. Zatím jako poslední byli na okruhu k vidění Hamilton, Rosberg a Vettel. Po osmi minutách je tabulka pořadí jezdců pořád bez údajů. Podle předpovědi počasí má ještě dnes v Belgii pršet, současné podmínky na okruhu by tedy jezdcům mohly vyhovovat.
Fernando Alonso vyjel na své instalační kolo na intermediálních pneumatikách. Lewis Hamilton začal okruh rychle, poté zpomalil a vrátil se do boxů. Jako první má na svém kontě měřené kolo Lotterer na Caterhamu - 2:07,529 min. Bianchi jde před něho - 2:01,823 min. Max Chilton dosahuje čas 2:05,120 min a jde na druhé místo.
Mezi oblaky je vidět i modrá obloha, jezdci očividně čekají, až bude trať suchá. Proto i po dvaceti minutách je pořadí jezdců Bianchi, Chilton, Lotterer. Aktuálně jsou všichni jezdci v boxech.
Felipe Massa na svého týmového kolegu a nejrychlejšího muže třetího tréninkuztratil téměř sekundu (foto: Williams F1 Team)
Dalších pět minut proběhlo bez změn, podle televizních záběrů jsou podmínky na trati stejné, mokré části asfaltu se střídají s mokrými a všichni čekají, včetně diváků. Gutiérrez to se svým Sauberem nevydržel a třicet minut před koncem vyjel z boxové uličky na okruh na středně tvrdé směsi. Gutiérrez nezajel do boxů, běží mu čas. Esteban zajel čas 2:00,242 min a je na prvním místě. V dalším kole se mu podařilo zrychlit - 1:56,151 min.
Provoz na okruhu začíná, jezdci postupně vyjíždějí z boxů, aby využili dobrých podmínek. Bianchi vylepšil svůj čas na 1:57,744 min. Ericsson jde na čtvrté místo. Pořadí se teď často mění, první je Bottas - 1:51,583 min. Za ním jsou Kvjat, Vergne, Massa. Räikkönen jde na druhé místo, za něho jde Massa. Hülkenberg jde na třetí místo časem 1:53,099 min. Před něho jde Hamilton, za Lewise se řadí Ricciardo. Rosberg - 1:51,729 min mu stačí na druhé místo.
Räikkönen znovu na třetí místo, Alonso dokonce na první - 1:51,218 min! Za ním následují Bottas, Rosberg, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Vettel, Magnussen, Vergne, Massa, Hülkenberg, Pérez, Kvjat, Button. Ricciardo jde na třetí místo - 1:51,680 min. Nico Rosberg jde do čela - 1:50,023 min.
Hamilton je nejrychlejší - 1:50,022 min. Vede před Rosbergem o jednu tisícinu sekundy! Button zrychlil, je na devátém místě. Za jezdci Mercedesu je pořadí: Alonso, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Vettel, Magnussen, Button, Kvjat. Do konce zbývá necelých osm minut. Kimi Räikkönen má dobré mezičasy, celkově to znamená 1:49,817 min a první místo! Felipe Massa se snažil a jde na čtvrté místo. Räikkönen vede před Mercedesy o dvě desetiny sekundy.
Počty kol ujeté ve třetím tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky celkem (vpravo)
Button je stále rychlým jezdcem - 1:50,203 min a řadí se na čtvrté místo. Bottas je aktuálně nejrychlejší - 1:49,465 min. Rosberg jde za něho, zaostává o necelé tři desetiny sekundy. Třetí je Räikkönen, čtvrtý Hamilton a pátý Alonso. Lotterer dokázal zlepšit svůj čas, ale zůstává poslední.
Běží poslední minuta napínavého třetího tréninku. Ricciardo jde na druhé místo - 1:49,733 min. Oficiální čas vypršel, radost vládne ve Williamsu - Bottas předvedl nejrychlejší kolo!
Přehled nejrychlejší sektorů a maximálních rychlostí (speed trap)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.