Max Chilton nakonec bude závodit ve velké ceně Belgie navzdory předchozím zprávám. V pátek to oznámil tým Marussia.
Na základě neuvedených komplikací ve smluvních záležitostech mezi britským pilotem a jeho týmem bylo původně ve čtvrtek oznámeno, že rezervní jezdec Alexander Rossi zaujme místo závodního pilota v nadcházející velké ceně na okruhu Spa-Francorchamps.
I když tým Marussia neuvedl v čem spočívaly tyto kompllikace má se za to, že šlo o finanční stránku věci, jelikož nebyly uhrazeny přislíbené sponzorské prostředky ze strany Chiltonových podporovatelů.
Chilton nicméně tvrdil, že on sám dobrovolně ustoupil stranou, aby tým Marussia mohl přenechat na jeden závodní víkend jeho sedačku platícímu testovacímu jezdci a tím byla zajištěna potřebná finanční podpora.
Týmový mluvčí pro Autosport potvrdil, že Chilton bude závodit a žádost již byla podána na FIA. Britského jezdce bychom tak měli vidět již ve druhém pátečním volném trénku.
Prohlášení ze strany FIA zní: „Pořadatelé obdrželi žádost od týmu Marussia F1 Team změnit nominovaného jezdce Alexandra Rossho zpět na původně nominovaného jezdce Maxe Chiltona." V souladu s článkem 19 sportovních pravidel komisaři udělili souhlas na základě podané žádosti.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.