Max Chilton nakonec bude závodit ve velké ceně Belgie navzdory předchozím zprávám. V pátek to oznámil tým Marussia.
Na základě neuvedených komplikací ve smluvních záležitostech mezi britským pilotem a jeho týmem bylo původně ve čtvrtek oznámeno, že rezervní jezdec Alexander Rossi zaujme místo závodního pilota v nadcházející velké ceně na okruhu Spa-Francorchamps.
I když tým Marussia neuvedl v čem spočívaly tyto kompllikace má se za to, že šlo o finanční stránku věci, jelikož nebyly uhrazeny přislíbené sponzorské prostředky ze strany Chiltonových podporovatelů.
Chilton nicméně tvrdil, že on sám dobrovolně ustoupil stranou, aby tým Marussia mohl přenechat na jeden závodní víkend jeho sedačku platícímu testovacímu jezdci a tím byla zajištěna potřebná finanční podpora.
Týmový mluvčí pro Autosport potvrdil, že Chilton bude závodit a žádost již byla podána na FIA. Britského jezdce bychom tak měli vidět již ve druhém pátečním volném trénku.
Prohlášení ze strany FIA zní: „Pořadatelé obdrželi žádost od týmu Marussia F1 Team změnit nominovaného jezdce Alexandra Rossho zpět na původně nominovaného jezdce Maxe Chiltona." V souladu s článkem 19 sportovních pravidel komisaři udělili souhlas na základě podané žádosti.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.