Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone trvá na tom, že jeho vliv na dění v královně motorsportu se nijak nezměnil navzdory stále neukončené kauze.
Připomeňme, že záležitost stále není ukončena po té, co sice Bernie Ecclestone souhlasil s mimosoudním vyrovnáním ve výši 100 mil $, ale dle mluvčího německé banky bylo toto vyrovnání odmítnuto (vice zde).
Ecclestone však dopad kauzy bagatelizuje: „Nic se nezměnilo. Byl jsem pár dní mimo kancelář a to bylo vše“ Nyní to však bude lepší - jen o víkendu budu muset dohnat to, co jsem vynechal.“
pozornost zpět na sport
Jednou s priorit Bernieho Ecclestona v druhé polovině letošní sezóny je zahnat obavy z klesající sledovanosti. Navrhovaná setkání nové pracovní skupiny zabývající se popularitou je najít způsoby jak zvýšit zájem o závody ještě v tomto roce. Dle názoru Ecclestona nedávné napínavé závody zmírňují obavy. „Po celou dobu jsme mluvili o tom co můžeme a nemůžeme dělat, ale stále se to řeší“ říká Ecclestone. Na dodaz Autosportu proč došlo k poklesu zájmu však uvádí: „Já nevím. Řešili jsme to s lidmi z mediálního sektoru a zdá se, že se to netýká jen Formule 1, ale všech sportů a nejen jich. Je příliš mnoho dalších věcí na sledování“.
Ecclestone se dále vyjádřil k dotváření podoby kalendáře na rok 2015 s tím, že ke znění jeho návrhů se budou v blízké budoucnosti vyjadřovat týmy. Mexický závod by měl být doplňen do plánu, ale dle Ecclestona jsou pochyby o konání velké ceny v New Jersey, ačkoli si v prosinci byl jistý, že se bude v sezóně 2015 tento závod konat. „Jsou to stále stejné problémy a bohužel se nic od té doby nezměnilo“ dodává závěrem šéf Formule 1.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.