Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone trvá na tom, že jeho vliv na dění v královně motorsportu se nijak nezměnil navzdory stále neukončené kauze.
Připomeňme, že záležitost stále není ukončena po té, co sice Bernie Ecclestone souhlasil s mimosoudním vyrovnáním ve výši 100 mil $, ale dle mluvčího německé banky bylo toto vyrovnání odmítnuto (vice zde).
Ecclestone však dopad kauzy bagatelizuje: „Nic se nezměnilo. Byl jsem pár dní mimo kancelář a to bylo vše“ Nyní to však bude lepší - jen o víkendu budu muset dohnat to, co jsem vynechal.“
pozornost zpět na sport
Jednou s priorit Bernieho Ecclestona v druhé polovině letošní sezóny je zahnat obavy z klesající sledovanosti. Navrhovaná setkání nové pracovní skupiny zabývající se popularitou je najít způsoby jak zvýšit zájem o závody ještě v tomto roce. Dle názoru Ecclestona nedávné napínavé závody zmírňují obavy. „Po celou dobu jsme mluvili o tom co můžeme a nemůžeme dělat, ale stále se to řeší“ říká Ecclestone. Na dodaz Autosportu proč došlo k poklesu zájmu však uvádí: „Já nevím. Řešili jsme to s lidmi z mediálního sektoru a zdá se, že se to netýká jen Formule 1, ale všech sportů a nejen jich. Je příliš mnoho dalších věcí na sledování“.
Ecclestone se dále vyjádřil k dotváření podoby kalendáře na rok 2015 s tím, že ke znění jeho návrhů se budou v blízké budoucnosti vyjadřovat týmy. Mexický závod by měl být doplňen do plánu, ale dle Ecclestona jsou pochyby o konání velké ceny v New Jersey, ačkoli si v prosinci byl jistý, že se bude v sezóně 2015 tento závod konat. „Jsou to stále stejné problémy a bohužel se nic od té doby nezměnilo“ dodává závěrem šéf Formule 1.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.