Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone trvá na tom, že jeho vliv na dění v královně motorsportu se nijak nezměnil navzdory stále neukončené kauze.
Připomeňme, že záležitost stále není ukončena po té, co sice Bernie Ecclestone souhlasil s mimosoudním vyrovnáním ve výši 100 mil $, ale dle mluvčího německé banky bylo toto vyrovnání odmítnuto (vice zde).
Ecclestone však dopad kauzy bagatelizuje: „Nic se nezměnilo. Byl jsem pár dní mimo kancelář a to bylo vše“ Nyní to však bude lepší - jen o víkendu budu muset dohnat to, co jsem vynechal.“
pozornost zpět na sport
Jednou s priorit Bernieho Ecclestona v druhé polovině letošní sezóny je zahnat obavy z klesající sledovanosti. Navrhovaná setkání nové pracovní skupiny zabývající se popularitou je najít způsoby jak zvýšit zájem o závody ještě v tomto roce. Dle názoru Ecclestona nedávné napínavé závody zmírňují obavy. „Po celou dobu jsme mluvili o tom co můžeme a nemůžeme dělat, ale stále se to řeší“ říká Ecclestone. Na dodaz Autosportu proč došlo k poklesu zájmu však uvádí: „Já nevím. Řešili jsme to s lidmi z mediálního sektoru a zdá se, že se to netýká jen Formule 1, ale všech sportů a nejen jich. Je příliš mnoho dalších věcí na sledování“.
Ecclestone se dále vyjádřil k dotváření podoby kalendáře na rok 2015 s tím, že ke znění jeho návrhů se budou v blízké budoucnosti vyjadřovat týmy. Mexický závod by měl být doplňen do plánu, ale dle Ecclestona jsou pochyby o konání velké ceny v New Jersey, ačkoli si v prosinci byl jistý, že se bude v sezóně 2015 tento závod konat. „Jsou to stále stejné problémy a bohužel se nic od té doby nezměnilo“ dodává závěrem šéf Formule 1.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.