Podle Valtteriho Bottase Williams ještě letos nedosáhl maximum a bude se zlepšovat. Okruhy ve Spa a Monze by měli týmu vyhovovat, jezdci Williamsu budou připraveni využít šanci na úspěch.
Příznivci týmu Williams očekávají ve Spa a Monze boj o vítězství. Co si o šancích na úspěch v souboji s Mercedesy myslí Valtteri Bottas?Před letní pauzou představitelé Williamsu mluvili o tom, že ve Spa a Monze byste mohl mít šanci na vítězství. Myslíte si to i Vy?Valtteri Bottas (VB): „Všichni víme, že za normálních podmínek budou vozy Mercedes vpředu bez ohledu na to, o jakém okruhu mluvíme, protože jsou nejrychlejší. Přesto věřím, že na těchto dvou okruzích se k nim přiblížíme víc, než obvykle. V případě, že se změní počasí, nebo budou mít technické problémy, musíme být připraveni využít šanci. Tým si nemyslí, že jen tady máme největší šanci na úspěch. Do konce sezony se musíme v každém závodě snažit o získání maximálního možného počtu bodů.“Vyhovují Spa a Monza Vašemu vozu?VB: „Je na nich hodně dlouhých rovinek, na kterých jsou důležitými efektivita pohonné jednotky a aerodynamika. Na rovinkách je náš vůz dostatečně rychlý, takže tyto dva okruhy by nám měly vyhovovat. Ve Spa jsou také dlouhé zatáčky, kde hraje roli vysoký přítlak a s tím jsme měli v minulosti problémy. Uvidíme.“V Rakousku měl Williams šanci na vítězství, ale opatrnou taktikou o něj přišel. Nebojíte se, že se situace může zopakovat?VB: „Tým je silnější než na začátku sezony. Mnohému jsme se naučili, proto můžeme víc riskovat. Když se objeví šance na vítězství, musíme ji využít. Uvidíme, jaké budeme mít závodní tempo.“Říkal jste, že jste měli problémy s přítlakem. Nebojíte se, že když bude ve Spa pršet, že to bude pro Williams nevýhodou?VB: „V současnosti se nacházíme v lepší situaci než například v Melbourne na mokrém asfaltu. Umíme efektivně pracovat s pneumatikami v deštivých podmínkách. Nemyslím, že by měly vzniknout problémy, kdyby začalo pršet.“Jak rychlé budou nové vozy ve Spa?VB: „Uvidíme, l’Eau Rouge bychom měli projet na plný plyn.“I v dešti?VB: „Ne, v dešti ne. Všechno záleží na nastavení vozu a od toho, jak mokrý bude okruh. Myslím, že budeme touto zatáčkou projíždět maximální možnou rychlostí, i když letos to bude asi o trochu těžší, uvidíme.“Přivezl si tým do Belgie nějakou novinku?VB: „Nepatrné aerodynamické změny, ale jinak nic podstatného. Předpokládám, že tak jako jiné týmy, i ten náš se zaměřuje víc na vůz pro příští sezonu.“A co Vaše budoucnost, zůstanete ve Williamsu?VB: „Uvidíme, ještě je brzo mluvit o konkrétních věcech. Nemám žádný důvod hledat si jiné místo, ale je lepší počkat si na oficiální potvrzení. Budeme o tom s týmem diskutovat.“Myslíte si, že tým letos dosáhl všeho, co bylo v jeho silách?VB: „Ne, myslím si, že tým ještě nedosáhl své maximum. Jdeme správným směrem, věřím, že budeme ještě lepší.“Tým Toro Rosso podepsal smlouvu s 16letým jezdcem. Kdyby Vám předložili na podpis smlouvu do F1 v tak mladém věku, souhlasil byste?VB: „Nepřemýšlím o takových věcech, takovými myšlenkami se zabývá můj manažer. I proto nevím vždy přesně odpovědět na dotaz, kde budu v budoucnosti jezdit. Já žiju pro dnešní den, přemýšlím o úkolech, které musím řešit teď.“Zvládne Max Verstappen úkoly, které dostane od týmu?VB: „Přijal obrovskou výzvu, F1 je jiná, než ostatní série – je to úplně jiná úroveň ve všech oblastech. Musí se toho hodně naučit i z technického hlediska, změnit styl řízení vozu. Vozy F1 mají úplně jinou pohonnou jednotku, pneumatiky, práci s různými nastaveními. Na to všechno potřebuje čas, ale když máte talent, jde to rychle, a když dokážete nabídnout dobrou zpětnou vazbu, vše jde v pohodě bez ohledu na věk. Jsou situace, kdy věk představuje jen nějaké číslo, které nemá nic společného s realitou.“ Nemyslíte si, že přešel do F1 moc brzy?VB: „Kdyby přišel rovnou z motokár, tak by mu bylo těžko. Alespoň bude mít za sebou jednu sezonu v nižších formulích, kterou nutně potřebuje.“Rob Smedley je prý jako starší bratr Felipeho Massy. Jak s ním vycházíte?VB: „Velmi dobře. Nikoho neupřednostňuje, k oběma jezdcům se chová stejně, jsem rád, že přišel do našeho týmu.“
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.