Podle Valtteriho Bottase Williams ještě letos nedosáhl maximum a bude se zlepšovat. Okruhy ve Spa a Monze by měli týmu vyhovovat, jezdci Williamsu budou připraveni využít šanci na úspěch.
Příznivci týmu Williams očekávají ve Spa a Monze boj o vítězství. Co si o šancích na úspěch v souboji s Mercedesy myslí Valtteri Bottas?Před letní pauzou představitelé Williamsu mluvili o tom, že ve Spa a Monze byste mohl mít šanci na vítězství. Myslíte si to i Vy?Valtteri Bottas (VB): „Všichni víme, že za normálních podmínek budou vozy Mercedes vpředu bez ohledu na to, o jakém okruhu mluvíme, protože jsou nejrychlejší. Přesto věřím, že na těchto dvou okruzích se k nim přiblížíme víc, než obvykle. V případě, že se změní počasí, nebo budou mít technické problémy, musíme být připraveni využít šanci. Tým si nemyslí, že jen tady máme největší šanci na úspěch. Do konce sezony se musíme v každém závodě snažit o získání maximálního možného počtu bodů.“Vyhovují Spa a Monza Vašemu vozu?VB: „Je na nich hodně dlouhých rovinek, na kterých jsou důležitými efektivita pohonné jednotky a aerodynamika. Na rovinkách je náš vůz dostatečně rychlý, takže tyto dva okruhy by nám měly vyhovovat. Ve Spa jsou také dlouhé zatáčky, kde hraje roli vysoký přítlak a s tím jsme měli v minulosti problémy. Uvidíme.“V Rakousku měl Williams šanci na vítězství, ale opatrnou taktikou o něj přišel. Nebojíte se, že se situace může zopakovat?VB: „Tým je silnější než na začátku sezony. Mnohému jsme se naučili, proto můžeme víc riskovat. Když se objeví šance na vítězství, musíme ji využít. Uvidíme, jaké budeme mít závodní tempo.“Říkal jste, že jste měli problémy s přítlakem. Nebojíte se, že když bude ve Spa pršet, že to bude pro Williams nevýhodou?VB: „V současnosti se nacházíme v lepší situaci než například v Melbourne na mokrém asfaltu. Umíme efektivně pracovat s pneumatikami v deštivých podmínkách. Nemyslím, že by měly vzniknout problémy, kdyby začalo pršet.“Jak rychlé budou nové vozy ve Spa?VB: „Uvidíme, l’Eau Rouge bychom měli projet na plný plyn.“I v dešti?VB: „Ne, v dešti ne. Všechno záleží na nastavení vozu a od toho, jak mokrý bude okruh. Myslím, že budeme touto zatáčkou projíždět maximální možnou rychlostí, i když letos to bude asi o trochu těžší, uvidíme.“Přivezl si tým do Belgie nějakou novinku?VB: „Nepatrné aerodynamické změny, ale jinak nic podstatného. Předpokládám, že tak jako jiné týmy, i ten náš se zaměřuje víc na vůz pro příští sezonu.“A co Vaše budoucnost, zůstanete ve Williamsu?VB: „Uvidíme, ještě je brzo mluvit o konkrétních věcech. Nemám žádný důvod hledat si jiné místo, ale je lepší počkat si na oficiální potvrzení. Budeme o tom s týmem diskutovat.“Myslíte si, že tým letos dosáhl všeho, co bylo v jeho silách?VB: „Ne, myslím si, že tým ještě nedosáhl své maximum. Jdeme správným směrem, věřím, že budeme ještě lepší.“Tým Toro Rosso podepsal smlouvu s 16letým jezdcem. Kdyby Vám předložili na podpis smlouvu do F1 v tak mladém věku, souhlasil byste?VB: „Nepřemýšlím o takových věcech, takovými myšlenkami se zabývá můj manažer. I proto nevím vždy přesně odpovědět na dotaz, kde budu v budoucnosti jezdit. Já žiju pro dnešní den, přemýšlím o úkolech, které musím řešit teď.“Zvládne Max Verstappen úkoly, které dostane od týmu?VB: „Přijal obrovskou výzvu, F1 je jiná, než ostatní série – je to úplně jiná úroveň ve všech oblastech. Musí se toho hodně naučit i z technického hlediska, změnit styl řízení vozu. Vozy F1 mají úplně jinou pohonnou jednotku, pneumatiky, práci s různými nastaveními. Na to všechno potřebuje čas, ale když máte talent, jde to rychle, a když dokážete nabídnout dobrou zpětnou vazbu, vše jde v pohodě bez ohledu na věk. Jsou situace, kdy věk představuje jen nějaké číslo, které nemá nic společného s realitou.“ Nemyslíte si, že přešel do F1 moc brzy?VB: „Kdyby přišel rovnou z motokár, tak by mu bylo těžko. Alespoň bude mít za sebou jednu sezonu v nižších formulích, kterou nutně potřebuje.“Rob Smedley je prý jako starší bratr Felipeho Massy. Jak s ním vycházíte?VB: „Velmi dobře. Nikoho neupřednostňuje, k oběma jezdcům se chová stejně, jsem rád, že přišel do našeho týmu.“
Šéf týmu Williams, James Vowles, uvedl, že vliv Carlosa Sainze je v týmu již zřetelný. Španěl, který bude závodit po boku Alexe Albona, musel opustit Ferrari poté, co italská stáj potvrdila příchod Lewise Hamiltona.
Modelka Sigrid Silversandová přijala nabídku k sňatku od bývalého závodníka formule 1 Davida Coultharda. Pár je spolu několik let a svou lásku veřejnosti odhalil v roce 2023. Pro Coultharda půjde o druhý sňatek.
Max Verstappen usiluje o vyrovnání historického úspěchu Michaela Schumachera, který v letech 2000 až 2004 vyhrál pět titulů mistra světa formule 1 v řadě. Pokud Verstappen získá pátý titul v této sezoně, stane se druhým jezdcem v historii, který tohoto výkonu dosáhne.
Isack Hadjar se stal novou tváří týmu Racing Bulls. Talentovaný dvacetiletý Francouz si zajistil místo vedle Júkiho Cunody a v příští sezoně formule 1 dostane šanci ukázat svůj potenciál. Sesterský tým Red Bullu jeho angažmá potvrdil oficiálně na svém webu na počátku roku.
Christian Horner odmítá spekulace o tom, že by odchod Johnnyho Herberta z pozice stewarda souvisel s kritikou Maxe Verstappena. Podle šéfa Red Bullu jde o nezávislé rozhodnutí, které nemá žádnou spojitost s nizozemským pilotem.
Startovní listina pro nadcházející sezónu Formule 1 je na světě a přináší několik novinek, které fanoušky motorsportu určitě zaujmou.
Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.