Podle Valtteriho Bottase Williams ještě letos nedosáhl maximum a bude se zlepšovat. Okruhy ve Spa a Monze by měli týmu vyhovovat, jezdci Williamsu budou připraveni využít šanci na úspěch.
Příznivci týmu Williams očekávají ve Spa a Monze boj o vítězství. Co si o šancích na úspěch v souboji s Mercedesy myslí Valtteri Bottas?Před letní pauzou představitelé Williamsu mluvili o tom, že ve Spa a Monze byste mohl mít šanci na vítězství. Myslíte si to i Vy?Valtteri Bottas (VB): „Všichni víme, že za normálních podmínek budou vozy Mercedes vpředu bez ohledu na to, o jakém okruhu mluvíme, protože jsou nejrychlejší. Přesto věřím, že na těchto dvou okruzích se k nim přiblížíme víc, než obvykle. V případě, že se změní počasí, nebo budou mít technické problémy, musíme být připraveni využít šanci. Tým si nemyslí, že jen tady máme největší šanci na úspěch. Do konce sezony se musíme v každém závodě snažit o získání maximálního možného počtu bodů.“Vyhovují Spa a Monza Vašemu vozu?VB: „Je na nich hodně dlouhých rovinek, na kterých jsou důležitými efektivita pohonné jednotky a aerodynamika. Na rovinkách je náš vůz dostatečně rychlý, takže tyto dva okruhy by nám měly vyhovovat. Ve Spa jsou také dlouhé zatáčky, kde hraje roli vysoký přítlak a s tím jsme měli v minulosti problémy. Uvidíme.“V Rakousku měl Williams šanci na vítězství, ale opatrnou taktikou o něj přišel. Nebojíte se, že se situace může zopakovat?VB: „Tým je silnější než na začátku sezony. Mnohému jsme se naučili, proto můžeme víc riskovat. Když se objeví šance na vítězství, musíme ji využít. Uvidíme, jaké budeme mít závodní tempo.“Říkal jste, že jste měli problémy s přítlakem. Nebojíte se, že když bude ve Spa pršet, že to bude pro Williams nevýhodou?VB: „V současnosti se nacházíme v lepší situaci než například v Melbourne na mokrém asfaltu. Umíme efektivně pracovat s pneumatikami v deštivých podmínkách. Nemyslím, že by měly vzniknout problémy, kdyby začalo pršet.“Jak rychlé budou nové vozy ve Spa?VB: „Uvidíme, l’Eau Rouge bychom měli projet na plný plyn.“I v dešti?VB: „Ne, v dešti ne. Všechno záleží na nastavení vozu a od toho, jak mokrý bude okruh. Myslím, že budeme touto zatáčkou projíždět maximální možnou rychlostí, i když letos to bude asi o trochu těžší, uvidíme.“Přivezl si tým do Belgie nějakou novinku?VB: „Nepatrné aerodynamické změny, ale jinak nic podstatného. Předpokládám, že tak jako jiné týmy, i ten náš se zaměřuje víc na vůz pro příští sezonu.“A co Vaše budoucnost, zůstanete ve Williamsu?VB: „Uvidíme, ještě je brzo mluvit o konkrétních věcech. Nemám žádný důvod hledat si jiné místo, ale je lepší počkat si na oficiální potvrzení. Budeme o tom s týmem diskutovat.“Myslíte si, že tým letos dosáhl všeho, co bylo v jeho silách?VB: „Ne, myslím si, že tým ještě nedosáhl své maximum. Jdeme správným směrem, věřím, že budeme ještě lepší.“Tým Toro Rosso podepsal smlouvu s 16letým jezdcem. Kdyby Vám předložili na podpis smlouvu do F1 v tak mladém věku, souhlasil byste?VB: „Nepřemýšlím o takových věcech, takovými myšlenkami se zabývá můj manažer. I proto nevím vždy přesně odpovědět na dotaz, kde budu v budoucnosti jezdit. Já žiju pro dnešní den, přemýšlím o úkolech, které musím řešit teď.“Zvládne Max Verstappen úkoly, které dostane od týmu?VB: „Přijal obrovskou výzvu, F1 je jiná, než ostatní série – je to úplně jiná úroveň ve všech oblastech. Musí se toho hodně naučit i z technického hlediska, změnit styl řízení vozu. Vozy F1 mají úplně jinou pohonnou jednotku, pneumatiky, práci s různými nastaveními. Na to všechno potřebuje čas, ale když máte talent, jde to rychle, a když dokážete nabídnout dobrou zpětnou vazbu, vše jde v pohodě bez ohledu na věk. Jsou situace, kdy věk představuje jen nějaké číslo, které nemá nic společného s realitou.“ Nemyslíte si, že přešel do F1 moc brzy?VB: „Kdyby přišel rovnou z motokár, tak by mu bylo těžko. Alespoň bude mít za sebou jednu sezonu v nižších formulích, kterou nutně potřebuje.“Rob Smedley je prý jako starší bratr Felipeho Massy. Jak s ním vycházíte?VB: „Velmi dobře. Nikoho neupřednostňuje, k oběma jezdcům se chová stejně, jsem rád, že přišel do našeho týmu.“
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.