Na schůzce Technické pracovní skupiny s ředitelem závodů, Charlie Whitingem, bylo dohodnuto, že hydraulicky ovládaný systém FRIC bude s okamžitou platností oficiálně zakázán. Každé hydraulické spojení elementů zavěšení mezi přední a zadní nápravou anebo do kříže povede k diskvalifikaci.
Až doposud byl FRIC zakázán jen neoficiálně. FIA týmy před GP Německa důrazně varovala, že nasazení systému FRIC může být postiženo. Kdo by nasadil hydraulicky propojený podvozek, tak riskoval udání od jiného týmu a možný tvrdý postih. Tuto pomůcku, se kterou přišel poprvé Lotus [tehdy tým Renault] v roce 2008 si nikdo použít netroufl.
Pak byly dva závody nejistoty. Teoreticky se některý z týmů mohl obrátit na sportovní komisaře s prosbou o jejich názor na danou problematiku. To se ale nesalo a týmy FRIC dobrovolně z vozů sundaly. Na rozložení sil se v podstatě nic nezměnilo. Teď už je ale jasno.
Na schůzce Technické pracovní skupiny a závodního ředitele bylo Charliem Whitingem technickým šéfům jednotlivých týmů vysvětleno, že v případě objevení hydraulického spojení mezi předním a zadním zavěšením nebo i do kříže budou automaticky upozorněni sportovní komisaři a že to není v souladu s článkem 3.15 Sportovních pravidel. FIA navíc nebude zajímat, jestli se to děje hydraulicky nebo mechanicky přes stabilizátor.
Jedním z týmů, který na zákaz FRIC zavěšení doplatil nejvíce, je očividně Lotus(foto: Lotus F1 Team)
Co se tedy mění? Když bude teď objeveno nějaké auto s FRICem, tak bude automaticky označeno za ilegální. Při GP Německa a GP Maďarska by musel být vznesen někým protest a bylo by na rozhodnutí sportovních komisařů, jak celou situaci vyřeší. Pak by se k situaci musela vyjadřovat i FIA.
Jistě zajímavou technickou zvěstí je, že Ferrari plánuje nasadit speciálně natřené výfukové potrubí, které by jim mělo pomoci konzervovat více tepla a sním spojené energie ve výfukovém traktu. Homologace pohonné jednotky umožňuje podobný zásah, zakázány jsou pouze jakékoliv mechanické změny na výfucích.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.