Na schůzce Technické pracovní skupiny s ředitelem závodů, Charlie Whitingem, bylo dohodnuto, že hydraulicky ovládaný systém FRIC bude s okamžitou platností oficiálně zakázán. Každé hydraulické spojení elementů zavěšení mezi přední a zadní nápravou anebo do kříže povede k diskvalifikaci.
Až doposud byl FRIC zakázán jen neoficiálně. FIA týmy před GP Německa důrazně varovala, že nasazení systému FRIC může být postiženo. Kdo by nasadil hydraulicky propojený podvozek, tak riskoval udání od jiného týmu a možný tvrdý postih. Tuto pomůcku, se kterou přišel poprvé Lotus [tehdy tým Renault] v roce 2008 si nikdo použít netroufl.
Pak byly dva závody nejistoty. Teoreticky se některý z týmů mohl obrátit na sportovní komisaře s prosbou o jejich názor na danou problematiku. To se ale nesalo a týmy FRIC dobrovolně z vozů sundaly. Na rozložení sil se v podstatě nic nezměnilo. Teď už je ale jasno.
Na schůzce Technické pracovní skupiny a závodního ředitele bylo Charliem Whitingem technickým šéfům jednotlivých týmů vysvětleno, že v případě objevení hydraulického spojení mezi předním a zadním zavěšením nebo i do kříže budou automaticky upozorněni sportovní komisaři a že to není v souladu s článkem 3.15 Sportovních pravidel. FIA navíc nebude zajímat, jestli se to děje hydraulicky nebo mechanicky přes stabilizátor.
Jedním z týmů, který na zákaz FRIC zavěšení doplatil nejvíce, je očividně Lotus(foto: Lotus F1 Team)
Co se tedy mění? Když bude teď objeveno nějaké auto s FRICem, tak bude automaticky označeno za ilegální. Při GP Německa a GP Maďarska by musel být vznesen někým protest a bylo by na rozhodnutí sportovních komisařů, jak celou situaci vyřeší. Pak by se k situaci musela vyjadřovat i FIA.
Jistě zajímavou technickou zvěstí je, že Ferrari plánuje nasadit speciálně natřené výfukové potrubí, které by jim mělo pomoci konzervovat více tepla a sním spojené energie ve výfukovém traktu. Homologace pohonné jednotky umožňuje podobný zásah, zakázány jsou pouze jakékoliv mechanické změny na výfucích.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.