Z vyjádření Nica Rosberga na čtvrteční tiskové konferenci v Belgii vyplývá, že není příliš spokojený s tím, jak Mercedes interně vyřešil situaci z Hungaroringu, kde jeho týmový kolega Lewis Hamilton odmítl uposlechnout pokyn z boxů a pustit je před sebe, protože jel jinou strategii.
Německý jezdec se však nenechal zatáhnout do detailů, z jeho vyjářdření a řeči těla však šlo vidět, že spokojený není. Řekl, že "se něco přiučil," co bude moci použít ve zbývajících osmi závodech.
"Zjistil jsem, že v tom byl [v médiích] po Maďarsku trochu zmatek, takže bude nejlepší, když k tomu už nebudu nic přidávat. Nebudu k tomu uvádět příliš mnoho detailů," vrací se Rosberg k událostem těsně před letní přestávkou.
"Obecně ale můžu uvést, že jsme o tom po závodě samozřejmě hovořili, protože takovou situaci je nutné znovu přehodnotit a vědět, jak se pohnout kupředu. Nyní se posouváme vpřed, ale ano - naučil jsem se v tom závodě věci, kterým se v budoucnu budu snažit přizpůsobit," pokračuje pilot Mercedesu.
"Nechci zacházet příliš do detailů, jen jsme si sedli, probrali to a zhodnotili, zda něco potřebujeme do budoucna změnit. Nebylo by pro mě užitečné, kdybych k tomu něco [před novináři] přidával. Je lepší to celé nechat zklidnit," dodává Rosberg.
Nico Rosberg s Lewisem Hamiltonem na pódiu ve Španělsku (foto: Daimler AG)
Před víkendovou Velkou cenou Belgie má v šampionátu před Hamiltonem 11bodový náskok a do konce sezóny zbývá ještě 8 podniků, přičemž v tom posledním - v Abú Zabí - bude prvních deset pilotů oceněno dvojnásobkem bodů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.